الف نظامی

لائبریرین
حضرت قبلہ عالم قدس سرہ پنجابی اور فارسی زبان کے ایک نغز گو سخنور تھے۔ آپ کا کلام جو نعت ، مناجات اور تصوف پر مشتمل ہے ، اپنی سلاست اور انوکھے انداز کی وجہ سے غلبہ حال کا مرقع معلوم ہوتا ہے۔ کئی طویل نظمیں فی البدیہہ لکھتے یا لکھوا دیتے۔

کبھی کسی استاد کا کلام پسند فرماتے تو طبع عالی پرواز کرکے اپنے بلند مقام سے جواب کہہ جاتی۔ چناچہ حضرت سید بلھے شاہ رحمۃ اللہ علیہ نے فرمایا تھا:

کن فیکون جدآں آکھیا آہا تاں اساں وی کولے آہسے
ہکے لامکان مکان اساڈا ہکے بت وچ آن پھنسیاسے

ہکے ملک اسانوں سجدے کردے ہکے خاک وچ آن رلیاسے
بلھے شاہ نفس پلیت نے پلیت کیتا کوئی مڈھ دے پلیت تان ناہسے

اس زمین میں حضرت کا ارشاد ہے:

کن فیکون تاں کل دی گل اے اساں اگے پریت لگائی
توں میں حرف نشان نہ آہا جدوں دتی میم گواہی

اجے وی سانوں اوہ پئے دسدے بیلے بوٹے کاہی
مہر علی شاہ رل تاہیوں بیٹھے جداں سک دوہاں نوں آہی


خواجہ حافظ شیرازی رحمۃ اللہ علیہ کی غزل کا ایک شعر ہے

سینہ مالا مال درد است اے دریغا مرہمے
دل ز تنہائی بجاں آمد خدا را ہمدمے

سید مہر علی شاہ رحمۃ اللہ علیہ نے اسی رنگ میں فرمایا ہے

سینہ مالا مال درد است و بجوید ہردمے
درد بر دردے دگر زخمے بجائے مرہمے

قرعہ فالش بنام آدم خاکی زدند
گِل بود نے دل کہ با دردے بجوید مرہمے

دل کند زخمےرفو گر مہربان دارد طلب
نوکِ مژگاں را صبا بارِ دگر گو مرہمے

بستہ شد اند را ازل خاطر بداں شورِ جہاں
کز نسیمِ تاب زلفش نوریاں پیچد ہمے

اکحل العینین املح ازج الحاجبین
سرمہ گیں چشمے ، کماں ابرو ،ملیحے ارحمے

روے تاباں والضحیٰ والیل مویش ذا سجیٰ
و زفتخنائش لوےٰ یسین از متبسمے

دوش در گوشم رسیدہ از سگان کوئے دوست
مہر ما را کے سزد ہر خود پرستے بے غمے

حضرت کی یہ غزل ایک سال پاک پتن شریف کے عرس پر ایام محرم مین پڑھی جارہی تھی ۔ حضرت خود رونق افروز تھے۔ ہندوستان کے ایک بزرگ سجادہ نشین پہلے ہی شعر پر وجد میں آکر رقص کرنے لگے۔ آداب چشتیہ کے مطابق ساری محفل کھڑی ہوگئی۔ روتے جاتے تھے اور لذتِ فریاد میں ان اشعار کی اس طرح تشریح کر رہے تھے:

"سبحان اللہ! پیر صاحب نے کیا خوب مرثیہ کہہ ڈالا ہے۔ حضرت امام حسین تہ خنجر کیا فرما رہے ہیں:
"اے میرے دل و جان اور میری روح کے محبوب! اے میرے ایمان!! اس خنجر کی روانی کو تا قیام قیامت دراز کردے تاکہ تیری محبت میں ذبح کیا جاوں اور زندہ ہوجاوں اور پھر ذبح کیا جاوں"

اسی طرح حضرت عراقی کے اشعار سے متاثر ہوکر حضرت نے جوابا چند اشعار کہے۔
حضرت عراقی فرما گئے ہیں:

نخستیں بادہ کاندر جام کردند
مزاجش عکس آں گل فام کردند

چوں خود کردند را زخویش فاش
عراقی را چرا بدنام کردند

اس پر حضرت فرماتے ہیں:

مئے توحید از خم خانہ غیب
بمستان الست انعام کردند

چوں غلطیدم زمستی ہا بہر سو
حریفاں مستی از من وام کردند

ہویدا شد در امکاں صورت حق
بہ آن صورت جہاں را رام کردند

بمہر آں کہ غیرش نیست موجود
بخود آغاز وہم انجام کردند

1912 میں ملک سلطان محمود خان ٹوانہ نے قبلہ عالم قدس سرہ کی خدمت میں اپنی کسی پریشانی کے متعلق عریضہ ارسال کیا اور عنوان پر یہ شعر لکھا۔

گر چارہ مرے زخم جگر کا نہیں کرتے
اچھا یہی کہہ دو کہ ہم اچھا نہیں کرتے

حضرت نے بواپسی اپنے قلم مبارک سے یہ منظوم جواب ارسال فرمایا:

اس چشم سیاہ مدھ بھری پر سحر و فتن سے
سلطاں بھی اگر الجھیں تو اچھا نہیں کرتے

بے ساختہ تھا زخم جگر نوکِ مژہ سے
پھر شکوہ ہی کیا ہے کہ وہ اچھا نہیں کرتے

کہہ دیوے بھلا کیسے کوئی میر عرب سے
"اچھا یہی کہہ دو کہ ہم اچھا نہیں کرتے"

ہر مہر و وفا طرزو ادا آل عبا کی
ہر گز نہ کہیں گے کہ ہم اچھا نہیں کرتے

ہندی خیال(جو اکثر قوال بطرزِ بھوپالی گاتے ہیں)

جب سے لاگے تورے سنگ نین پیا
نیند گئی آرام نہیں ساری ساری رین پیا

دکھ آئے سکھ بھاگ گئے
سب عیش مٹا سارا چین پیا

تن من دھن سب تجھ پر واروں
صدقہ حسن حسین پیا

و صل علی کیا شانن ہے
لا مثلک فی الدارین پیا

مہرعلی ہے حب علی اور حب نبی ہے مہر علی
لحمک لحمی ، جسمک جسمی ، فرق نہیں مابین پیا

***یہ متن "مراۃ العرفان ، کلام منظوم پیر سید مہر علی شاہ رحمۃ اللہ علیہ" سے لیا گیا۔
 

شمشاد

لائبریرین
بہت شکریہ نظامی صاحب یہ تحریر شریک محفل کرنے کا۔
حضرت کا ایک اور کلام

اج سکھ متراں دی ودیری اے
کیوں جندڑی اداس گھنیری اے
کتھے مہر علی کتھے تیری ثناء
اے گستاخ اکھیں کتھے جا لڑیاں

اگر یہ مکمل آپ کے پاس ہو تو ضرور شریکِ محفل کریں۔
 

الف نظامی

لائبریرین
شکریہ شمشاد صاحب یہ نعت تلاش کرکے لکھتا ہوں۔
سید نصیر الدین نصیر گولڑوی اس نعت کے بارے میں کہتے ہیں:
کہنے کو تو نعتیں سب نے کہیں ، یہ نعت نصیر آفاقی ہے
کیا خوب کہا سبحان اللہ سبحان اللہ سبحان اللہ
 

خرم شہزاد خرم

لائبریرین
بہت شکریہ نظامی صاحب بہت خوب نصیر الدیں نصیر صاحب کی ایک کتاب ہے میرے پاس میں اس سے کچھ نعتیں لکھوں گا جلد انشاءاللہ
 

الف نظامی

لائبریرین
اج سک متراں دی ودھیری اے
کیوں دلڑی اداس گھنیری اے
لوں لوں وچ شوق چنگیری اے
اج نیناں لائیاں کیوں جھڑیاں

الطیف سری من طلعتہ
والشذ و بدی من وفرتہ
فسکرت ھنا من نظرتہ
نیناں دیاں فوجاں سر چڑھیاں

مکھ چند بدر شعشانی اے
متھے چمکدی لاٹ نورانی اے
کالی زلف تے اکھ مستانی اے
مخمور اکھیں ہن مدھ بھریاں

دو ابرو قوس مثال دسن
جیں تھیں نوک مژہ دے تیر چھٹن
لباں سرخ آکھاں کہ لعل یمن
چٹے دند موتی دیاں ہن لڑیاں

اس صورت نوں میں جان آکھاں
جانان کہ جان جہان آکھاں
سچ آکھاں تے رب دی شان آکھاں
جس شان تو شاناں سب بنیاں

ایہہ صورت ہے بے صورت تھیں
بے صورت ظاہر صورت تھیں
بے رنگ دسے اس مورت تھیں
وچ وحدت پھٹیاں جد گھڑیاں

دسے صورت راہ بے صورت دا
توبہ راہ کی عین حقیقت دا
پر کم نہیں بے سوجھت دا
کوئی ورلیاں موتی لے تریاں

ایہا صورت شالا پیش نظر
رہے وقت نزع تے روز حشر
وچ قبر تے پل تھیں جد ہوسی گذر
سب کھوٹیاں تھیں سن تد کھریاں

یعطیک ربک داس تساں
فترضی تھیں پوری آس اساں
لج پال کریسی پاس اساں
واشفع تشفع صحیح پڑھیاں

لاہو مکھ تو مخطط برد یمن
من بھانوری جھلک دکھلاو سجن
اوہا مٹھیاں گالیں الاو مٹھن
جو حمرا وادی سن کریاں

حجرے توں مسجد آو ڈھولن
نوری جھات دے کارن سارے سکن
دو جگ اکھیاں راہ دا فرش کرن
سب انس و ملک حوراں پریاں

انہاں سکدیاں تے کرلاندیاں تے
لکھ واری صدقے جاندیاں تے
انہاں بردیاں مفت وکاندیاں تے
شالا آون وت وی اوھ گھڑیاں

سبحان اللہ ما اجملک
ما احسنک ما اکملک
کتھے مہر علی کتھے تیری ثنا
گستاخ اکھیں کتھے جا اڑیاں
 

فرخ منظور

لائبریرین
بہت شکریہ نظامی صاحب - بہت ہی خوبصورت نعت ہے اور اسے عابدہ پروین نے بہت اچھا پڑھا ہے - لیکن اس نعت کے دو شعر میں نے ایسے سنے تھے-
اج سک متراں دی ودھیری اے
کیوں جندڑی اداس گھنیری اے

کتھے مہر علی کتھے تیری ثنا
گستاخ اکھیاں کتھے جا اڑیاں
 

الف نظامی

لائبریرین
بہت شکریہ نظامی صاحب - بہت ہی خوبصورت نعت ہے اور اسے عابدہ پروین نے بہت اچھا پڑھا ہے - لیکن اس نعت کے دو شعر میں نے ایسے سنے تھے-
اج سک متراں دی ودھیری اے
کیوں جندڑی اداس گھنیری اے

کتھے مہر علی کتھے تیری ثنا
گستاخ اکھیاں کتھے جا اڑیاں
پسندیدگی کا شکریہ سخنور۔ یہ نعت آپ کے منظوم کلام پر مبنی مراۃ العرفان میں ایسے ہی ہے جیسے لکھا ہے۔ دلڑی ، اور اکھیں کے ساتھ۔
 

الف نظامی

لائبریرین
خواجہ حافظ شیرازی رحمۃ اللہ علیہ کی غزل کا ایک شعر ہے

سینہ مالا مال درد است اے دریغا مرہمے
دل ز تنہائی بجاں آمد خدا را ہمدمے

سید مہر علی شاہ رحمۃ اللہ علیہ نے اسی رنگ میں فرمایا ہے

سینہ مالا مال درد است و بجوید ہردمے
درد بر دردے دگر زخمے بجائے مرہمے

قرعہ فالش بنام آدم خاکی زدند
گِل بود نے دل کہ با دردے بجوید مرہمے

دل کند زخمےرفو گر مہربان دارد طلب
نوکِ مژگاں را صبا بارِ دگر گو مرہمے

بستہ شد اند را ازل خاطر بداں شورِ جہاں
کز نسیمِ تاب زلفش نوریاں پیچد ہمے

اکحل العینین املح ازج الحاجبین
سرمہ گیں چشمے ، کماں ابرو ،ملیحے ارحمے

روے تاباں والضحیٰ والیل مویش ذا سجیٰ
و زفتخنائش لوےٰ یسین از متبسمے

دوش در گوشم رسیدہ از سگان کوئے دوست
مہر ما را کے سزد ہر خود پرستے بے غمے

حضرت کی یہ غزل ایک سال پاک پتن شریف کے عرس پر ایام محرم مین پڑھی جارہی تھی ۔ حضرت خود رونق افروز تھے۔ ہندوستان کے ایک بزرگ سجادہ نشین پہلے ہی شعر پر وجد میں آکر رقص کرنے لگے۔ آداب چشتیہ کے مطابق ساری محفل کھڑی ہوگئی۔ روتے جاتے تھے اور لذتِ فریاد میں ان اشعار کی اس طرح تشریح کر رہے تھے:

"سبحان اللہ! پیر صاحب نے کیا خوب مرثیہ کہہ ڈالا ہے۔ حضرت امام حسین تہ خنجر کیا فرما رہے ہیں:
"اے میرے دل و جان اور میری روح کے محبوب! اے میرے ایمان!! اس خنجر کی روانی کو تا قیام قیامت دراز کردے تاکہ تیری محبت میں ذبح کیا جاوں اور زندہ ہوجاوں اور پھر ذبح کیا جاوں"
سید نصیر الدین نصیر اسی زمین میں بعمر 14 سال لکھتے ہیں:

اے کہ نامت بر زبانِ ما غریباں ہر دمے
وے کہ یادت مونسِ ہر بیدلے در ہر غمے

از جمالِ رُوئے تو جمعیتِ صد جان و دل
و ز پریشانیِ زلفِ تو ، پریشاں عالمے

از خطا شرمندہ ام لطفے بفرما اے کریم!
رشحہ ابرِ کرم ، موجے بہ کاہد از یمے

ساقیم آں بادہ اندر کاسہ جاں ریختہ
در نگاہِ مستِ من شُد چُوں خزف جامِ جمے

خود بِگو چُوں عُرضہ دارم بر تُو حالِ شوقِ دل
نامہ من تنگ دامن ، نامہ بر نامحرمے

ناوکِ تو چُوں کہ باشد چارہ زخمِ جگر
اے خوشا صیدیکہ از تیرِ تُو یابد مرہمے

جاں بلب آمد نصیر از فُرقتِ دلدارِ خویش
زندگی یابد اگر بیند رُخِ آں ہمدمے
 

نایاب

لائبریرین
سبحان اللہ کیا پرنور شراکت ہے

اس صورت نوں میں جان آکھاں​
جانان کہ جان جہان آکھاں​
سچ آکھاں تے رب دی شان آکھاں​
جس شان تو شاناں سب بنیاں​
 

زبیر مرزا

محفلین
سبحان اللہ
جزاک اللہ الف نظامی بھائی
پیرمہرعلی شاہ دا فیض تے انھاں دا کلام بابرکت تے روح دا قرار جیا بن جاندا اے
گولڑہ شریف وچ لگیا معرفت تے عشق حقیقی دا بوٹا ایڈا وڈا رُکھ بن گیا اے جیدی چھاں تے خشبو نے عالم نو مہکایا ہویا یے
 
Top