عامر چیمہ شہید کے لئے ایک کالم

زیک

مسافر
قیصرانی: مجھے احساس ہوا تھا کہ آخری لائن میں طنز زیادہ ہی ہو گیا ہے اس لئے پوسٹ ایڈٹ کرنے آیا تو آپ کا پیغام دیکھا۔ آپ صحیح کہہ رہے ہیں۔
 

سیفی

محفلین
نبیل نے کہا:
سیفی، میں نے آپ کے جذبات کو ملحوظ خاطر رکھتے ہوئے فتوی کے بارے میں اپنے ریمارکس حذف کر دیے ہیں۔ جہاں تک بات رہی اس فتوی کی صحت کی تو میں اسے دیکھ کر افسوس کا اظہار ہی کر سکتا ہوں کہ آج کے دور میں مسلمانوں کی رہنمائی کس ذہنی کیفیت کے لوگ کر رہے ہیں۔

نبیل بھیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بہت شکریہ۔۔۔۔۔۔۔۔بحث کے دوران کسی کا دل رکھنا بڑی بات ہے۔۔۔اور بلاشبہ آپ بڑا دل رکھتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔

قیصرانی برادر:

اگر میری پوسٹ کو آپ غور سے پڑھیں تو دیکھیں گے کہ “صوفے پر لیٹ کر بخاری پڑھنے والے“ کی بات میں نے اپنے آپ کے بارے میں کی تھی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔نہ کہ آپ کے یا کسی اور کے بارے میں۔۔۔۔۔۔۔۔

کم علمی اور کم عملی میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سب سے آگے میں خود ہوں۔۔۔میں ہرگز کسی کو کم علم جتانے کا سوچ بھی نہیں سکتا۔۔۔۔۔میری خود ساری عمر صرف دنیاوی علوم کے حصول میں گزری ہے۔۔۔۔۔۔۔۔سوائے بچپن کے جب مسجد میں ناظرہ پڑھنے جایا کرتے تھے۔۔۔۔۔۔

ایک عالم کے اور ایک مطالعہ کے شوقین کے علم میں کیا فرق ہے:

اس کی ایک مثال اسطرح ہے کہ حدیث شریف میں ایک حکم ہے کہ جب جنازہ آتا دیکھو تو کھڑے ہوجاؤ تا وقتیکہ جنازہ تمہارے پاس سے گزر جائے۔۔۔۔۔۔

اب حدیث کی کتاب میں اس کو پڑھنے کے بعد جب بھی جنازہ آتے دیکھتا اور اس کے ساتھ جانا ممکن نہ ہوتا تو جنازہ گزرنے تک کھڑا رہتا۔۔۔۔

میرے ایک دوست نے جو درسِ نظامی پڑھ رہا تھا۔۔۔۔۔۔۔اس نے میرا یہ عمل دیکھا تو بتایا کہ اس نے بھی تدریس کے دوران یہ حدیث پڑھی تھی۔۔۔۔۔۔۔مگر حدیث پڑھانے کے ساتھ ہی استاذ نے بتایا تھا کہ بعد میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ و سلم نے رخصت دے دی تھی۔۔۔۔۔۔اور دوسری حدیث کے حکم کے موافق اب پہلا حکم منسوخ ہے۔۔۔۔۔

اب مجھے یہ بتائیں کہ خود سے مطالعہ کرنے اور ۔۔۔۔۔۔۔۔کسی استاذ ِ فن کے سامنے زانوئے تلمذ تہہ کرتے ہوئے علم حاصل کرنے میں کتنا فرق ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

استاذ کوئی آیت ، حدیث پڑھاتے ہوئے ساتھ بتاتا بھی ہے کہ کونسے احکام اسلام کے ابتدائی زمانہ کے تھے۔۔۔۔۔۔۔۔اور بعد میں منسوخ ہوئے اور کن احکام میں تبدیلی خود شارع علیہ السلام نے بتلائی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

ایک مثال اور۔۔۔۔۔۔شروعِ اسلام میں شراب پینا جائز تھا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ پھر حکم آیا کہ جب تک نشہ نہ اتر جائے تو نماز کو مت آؤ۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس کے بعد شراب کی مکمل حرمت کا حکم آیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ولا تقربو الصلوٰۃ و انتم سکٰرٰی

تو اب کیا کوئی اس سے دلیل لائے کہ قرآن میں حکم ہے کہ جب تک نشہ نہ اترے تو نماز کو نہ آؤ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔یعنی ۔۔۔۔۔۔۔ نماز کے علاوہ نشہ کی اجازت ہے۔۔۔۔۔۔

اسیطرح بہت سی مثالیں ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مقصد صرف یہ ہے۔۔۔۔۔۔۔۔کہ ۔۔۔۔ جب بیماری میں بندہ ڈاکٹر ڈھونڈتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔تو اس کی کوشش ہوتی ہے کہ ایسا اچھا اور ماہر ڈاکٹر ملے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ جو اپنے فن میں بھی ماہر ہو اور ڈنڈی بھی نہ مارتا ہو۔۔۔۔۔۔بعینہ اپنی روحانی بیماریوں کے علاج کے لئے بھی ایسا کوئی عالم ڈھونڈیں جو اپنے فن میں بھی مشاق ہو اور اس کے قول و فعل میں بھی تضاد نہ ہو۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اس میں کوئی شک نہیں کہ آجکل طبقہ علماء کی اکثریت ۔۔۔۔۔۔۔۔کے قول و فعل میں تضاد ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔پیٹ کی خاطر بہت سے اسلامی احکام میں تبدیلی کر لی جاتی ہے۔۔۔۔۔۔مگر جسطرح ہم اچھا ڈاکٹر ڈھونڈ ہی لیتے ہیں اسیطرح ۔۔۔۔۔۔۔۔ ایک باعمل عالم کی تلاش بھی کوئی مسئلہ نہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اگر ان باتوں پر اتفاق ہو جائے تو پھر آپ کے اگلے سوالات کے بارے میں بات چیت شروع کریں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

سیفی

محفلین
زکریا نے کہا:
سیفی: میرے خیال سے تو عامر چیمہ قاتل بننا چاہتا تھا۔ شہادت کو ایسے کرتوتوں سے ملا کر پلیز بدنام نہ کریں۔

بنوری والوں کے فتوے کو کیا کہوں۔ ایک کاغذ کا ٹکڑا ہے۔ اس پر جو چاہو لکھ دو۔ سوال یہ ہے کہ اگر قیامت کے دن اس فتوے پر عمل کرنے والوں کو سزا ملی تو کیا ان مولوی صاحب کو بھی ملے گی؟

ان باتوں سے ظاہر ہو گیا ہو گا کہ میں عامر چیمہ کے فعل کو کیا سمجھتا ہوں۔ اگر آپ اسے مشعل راہ سمجھتے ہیں تو اٹھائیں چھری اور کریں حملہ کسی اخبار کے ایڈیٹر پر۔ دیکھیں کیا حاصل ہوتا ہے اس سے؟ کتنا فائدہ ہوتا ہے مسلمانوں اور اسلام کو؟

آپ نے سر جھکانے یا عامر کی حرکت میں ایک غلط correspondence ڈالی ہے جس سے یہ ظاہر ہوتا ہے کہ بس یہی دو آپشنز ہیں۔ یہ بالکل غلط ہے۔

اسی طرح آپ امیج اور معیشت کی بات کرتے ہیں مگر یہ بھول جاتے ہیں کہ معیشت کی بہتری سے کتنے غریب انسانوں کو کچھ کھانے کو ملتا ہے۔ امیج کی بجائے آپ اس کو اپنا اچھا اخلاق لوگوں کے سانے پیش کرنا بھی سمجھ سکتے ہیں۔

اگر پھر وہی ڈھاک کے تین پات تو آپ ضرور عامر چیمہ کی پیروی کریں۔ ہمیں افسوس ہو گا۔

زکریا بھائی۔۔۔۔۔۔۔۔
میرے سوال کا مقصد یہ تھا کہ اگر مسلمانوں کی بنیادوں پر اسطرح کے رکیک حملوں کا سلسلہ جاری رہے اور۔۔۔۔۔۔۔۔۔اسلامی حکومتیں اس پر کچھ قابلِ قدر ردعمل نہ کریں تو کیا تنگ آمد بجنگ آمد کے مصداق ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ لوگ اس طرح کے اقدامات پر مجبور نہیں ہوں گے کیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

ایک شخص کے والدین پر کوئی حملہ کرے اور قانون۔۔۔۔۔۔۔ مجرم کی پشت پناہی کر رہا ہو تو ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس کو عقل لاکھ دلیلیں دے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔وہ جو کرتا ہے اس پر اخلاقیات اس کو گرفت نہیں کر سکتیں۔۔۔۔

میرے کہنے کا مقصد یہ تھا کہ اگر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ہولوکاسٹ۔۔۔۔۔۔سچ ہے یا جھوٹ (ہمیں اس سے سروکار نہیں)۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کو جھوٹ کہنے پر قید و بند کی سزا سنائی جاسکتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔کہ اس سے نفرت پھیلتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تو کیا سوا ارب سے زائد مسلمانانِ عالم کے اس پیارے پیغمبر کے توہین آمیز خاکے چھاپنے والوں ۔۔۔۔کے لئے کوئی تعزیر نہیں ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مجھے صرف اس ایک سوال کا جواب دے دیں

اور اگر قانون مجرم کی پشت پناہی کرتا ہے تو تنگ آمد بجنگ آمد۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کئی عامر چیمہ پیدا ہوتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دنیا دیوانہ کہتی ہے تو کہتی رہے۔۔۔۔۔۔۔۔محمد عربی صلی اللہ علیہ وسلم۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔پر جان نچھاور کرنے والے ۔۔کرتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔

چاہے اس سے کسی ملک کی معیشت ڈوبتی ہے یا ۔۔۔۔۔۔میز کی دراز میں چھپے ہوئے ۔۔۔۔دھواں دھار روتے ایٹم بم ۔۔۔۔۔۔۔۔کی تیاری میں مدد سے کوئی ہاتھ کھینچے۔۔۔۔۔۔۔۔
 

رضوان

محفلین
سیفی نے کہا:
میرے کہنے کا مقصد یہ تھا کہ اگر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ہولوکاسٹ۔۔۔۔۔۔سچ ہے یا جھوٹ (ہمیں اس سے سروکار نہیں)۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کو جھوٹ کہنے پر قید و بند کی سزا سنائی جاسکتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔کہ اس سے نفرت پھیلتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تو کیا سوا ارب سے زائد مسلمانانِ عالم کے اس پیارے پیغمبر کے توہین آمیز خاکے چھاپنے والوں ۔۔۔۔کے لئے کوئی تعزیر نہیں ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مجھے صرف اس ایک سوال کا جواب دے دیں

اور اگر قانون مجرم کی پشت پناہی کرتا ہے تو تنگ آمد بجنگ آمد۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کئی عامر چیمہ پیدا ہوتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دنیا دیوانہ کہتی ہے تو کہتی رہے۔۔۔۔۔۔۔۔محمد عربی صلی اللہ علیہ وسلم۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔پر جان نچھاور کرنے والے ۔۔کرتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔

چاہے اس سے کسی ملک کی معیشت ڈوبتی ہے یا ۔۔۔۔۔۔میز کی دراز میں چھپے ہوئے ۔۔۔۔دھواں دھار روتے ایٹم بم ۔۔۔۔۔۔۔۔کی تیاری میں مدد سے کوئی ہاتھ کھینچے۔۔۔۔۔۔۔۔


سیفی بھائی آپ نے خوب اچھی بات کی ہے ہولوکاسٹ کے حوالے سے۔ لیکن ساتھ ہی دل کی بات یعنی وہ جزباتیت بھی دکھادی جس کے لیے ساری دنیا شاکی ہے۔
سیفی بھائی اہلِ ہولوکاسٹ کبھی ہم مسلمانوں سے بھی زیادہ دھتکارے جاتے تھے۔ دنیا کی شاید کوئی قوم بھی انہیں دیکھنے تک کی روادار نہ تھی آج انہیں کوئی گود سے اترنے نہیں دیتا تو کیا دنیا کی قومیں تبدیل ہوگئیں ہیں؟ نہیں صاحب آج وہ خود طاقتور ہیں اقوام عالم کو ان کی ضرورت ہے۔ ہم مسلمانوں کی کسے ضرورت ہے؟ ہمارے بغیر کون سے کام رکے پڑے ہیں؟ (اب خدا کے لیے تیل کا رونا نہ بیٹھ جانا دنیا نے تیل بھی دیکھ لیا اور تیل والے بھی)

اب آپ کی بین السطور چھپی ازلوں کی تمنا ایٹم بم والی بات: بھائی ہم پر یہی تو دھبہ ہے کہ پچاس سالوں میں ہم نے کتنی جنگیں لڑیں ہیں۔ ہم اپنے گریبان میں جھانکتے ہیں تو بنگال سے لیکر کشمیر تک ہم نے اپنے سپوت وارے اور اہلِ اقتدار نے اپنے فرزند نیارے۔ یورپ کی پچھلی نسل نے جنگ کی تباہ کاریاں سہی ہیں اس لیے وہاں جنگ کا نعرہ لگانے والا جنونی کہلاتا ہے ہم نے اپنی شکستوں کو بھی مخمل میں لپیٹ کر تاج محلوں میں دفنا دیا ہے اس لیے جنگ کا نعرہ لگانے والا ہیرو ہے چاہے وہ بعد میں زبردستی دشمنوں کی دست بوسی کرتا پھرے۔ دنیا بہت محفوظ تھی جب تک بھارت اور پاکستان ایٹمی طاقت نہیں بنے تھے اب اوچھوں کے ہاتھ بٹیر لگ گیا ہے۔ ہتھیار کمزور چلاتا ہے اور ہتھیار صرف مزاکرات اور سیاسی حل کے لیے ہوتے ہیں چلانے سے ان کا خوف نکل جاتا۔
 

قیصرانی

لائبریرین
سیفی نے کہا:
نبیل نے کہا:
سیفی، میں نے آپ کے جذبات کو ملحوظ خاطر رکھتے ہوئے فتوی کے بارے میں اپنے ریمارکس حذف کر دیے ہیں۔ جہاں تک بات رہی اس فتوی کی صحت کی تو میں اسے دیکھ کر افسوس کا اظہار ہی کر سکتا ہوں کہ آج کے دور میں مسلمانوں کی رہنمائی کس ذہنی کیفیت کے لوگ کر رہے ہیں۔

نبیل بھیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بہت شکریہ۔۔۔۔۔۔۔۔بحث کے دوران کسی کا دل رکھنا بڑی بات ہے۔۔۔اور بلاشبہ آپ بڑا دل رکھتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔

قیصرانی برادر:

اگر میری پوسٹ کو آپ غور سے پڑھیں تو دیکھیں گے کہ “صوفے پر لیٹ کر بخاری پڑھنے والے“ کی بات میں نے اپنے آپ کے بارے میں کی تھی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔نہ کہ آپ کے یا کسی اور کے بارے میں۔۔۔۔۔۔۔۔

کم علمی اور کم عملی میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سب سے آگے میں خود ہوں۔۔۔میں ہرگز کسی کو کم علم جتانے کا سوچ بھی نہیں سکتا۔۔۔۔۔میری خود ساری عمر صرف دنیاوی علوم کے حصول میں گزری ہے۔۔۔۔۔۔۔۔سوائے بچپن کے جب مسجد میں ناظرہ پڑھنے جایا کرتے تھے۔۔۔۔۔۔

ایک عالم کے اور ایک مطالعہ کے شوقین کے علم میں کیا فرق ہے:

اس کی ایک مثال اسطرح ہے کہ حدیث شریف میں ایک حکم ہے کہ جب جنازہ آتا دیکھو تو کھڑے ہوجاؤ تا وقتیکہ جنازہ تمہارے پاس سے گزر جائے۔۔۔۔۔۔

اب حدیث کی کتاب میں اس کو پڑھنے کے بعد جب بھی جنازہ آتے دیکھتا اور اس کے ساتھ جانا ممکن نہ ہوتا تو جنازہ گزرنے تک کھڑا رہتا۔۔۔۔

میرے ایک دوست نے جو درسِ نظامی پڑھ رہا تھا۔۔۔۔۔۔۔اس نے میرا یہ عمل دیکھا تو بتایا کہ اس نے بھی تدریس کے دوران یہ حدیث پڑھی تھی۔۔۔۔۔۔۔مگر حدیث پڑھانے کے ساتھ ہی استاذ نے بتایا تھا کہ بعد میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ و سلم نے رخصت دے دی تھی۔۔۔۔۔۔اور دوسری حدیث کے حکم کے موافق اب پہلا حکم منسوخ ہے۔۔۔۔۔

اب مجھے یہ بتائیں کہ خود سے مطالعہ کرنے اور ۔۔۔۔۔۔۔۔کسی استاذ ِ فن کے سامنے زانوئے تلمذ تہہ کرتے ہوئے علم حاصل کرنے میں کتنا فرق ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

استاذ کوئی آیت ، حدیث پڑھاتے ہوئے ساتھ بتاتا بھی ہے کہ کونسے احکام اسلام کے ابتدائی زمانہ کے تھے۔۔۔۔۔۔۔۔اور بعد میں منسوخ ہوئے اور کن احکام میں تبدیلی خود شارع علیہ السلام نے بتلائی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

ایک مثال اور۔۔۔۔۔۔شروعِ اسلام میں شراب پینا جائز تھا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ پھر حکم آیا کہ جب تک نشہ نہ اتر جائے تو نماز کو مت آؤ۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس کے بعد شراب کی مکمل حرمت کا حکم آیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ولا تقربو الصلوٰۃ و انتم سکٰرٰی

تو اب کیا کوئی اس سے دلیل لائے کہ قرآن میں حکم ہے کہ جب تک نشہ نہ اترے تو نماز کو نہ آؤ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔یعنی ۔۔۔۔۔۔۔ نماز کے علاوہ نشہ کی اجازت ہے۔۔۔۔۔۔

اسیطرح بہت سی مثالیں ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مقصد صرف یہ ہے۔۔۔۔۔۔۔۔کہ ۔۔۔۔ جب بیماری میں بندہ ڈاکٹر ڈھونڈتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔تو اس کی کوشش ہوتی ہے کہ ایسا اچھا اور ماہر ڈاکٹر ملے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ جو اپنے فن میں بھی ماہر ہو اور ڈنڈی بھی نہ مارتا ہو۔۔۔۔۔۔بعینہ اپنی روحانی بیماریوں کے علاج کے لئے بھی ایسا کوئی عالم ڈھونڈیں جو اپنے فن میں بھی مشاق ہو اور اس کے قول و فعل میں بھی تضاد نہ ہو۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اس میں کوئی شک نہیں کہ آجکل طبقہ علماء کی اکثریت ۔۔۔۔۔۔۔۔کے قول و فعل میں تضاد ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔پیٹ کی خاطر بہت سے اسلامی احکام میں تبدیلی کر لی جاتی ہے۔۔۔۔۔۔مگر جسطرح ہم اچھا ڈاکٹر ڈھونڈ ہی لیتے ہیں اسیطرح ۔۔۔۔۔۔۔۔ ایک باعمل عالم کی تلاش بھی کوئی مسئلہ نہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اگر ان باتوں پر اتفاق ہو جائے تو پھر آپ کے اگلے سوالات کے بارے میں بات چیت شروع کریں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
محترم سیفی بھائی۔ آپ نے بہت اچھے انداز میں‌اپنی بات کی وضاحت کی۔ میری ایک اور درخواست ہے جو کہ میں شاید پہلے پیغام میں‌کرنا بھول گیا۔ وہ یہ کہ آپ میری بات کو یعنی سوال کو سمجھنے کی کوشش کریں۔ مراد یہ ہے کہ میں‌نے شریعت کا علم پڑھنے والے کا مقابلہ اپنے ساتھ کیا ہے، اس میں اپنی علمیت دکھانا نہیں بلکہ یہ بتانا مقصود ہے کہ میں جو عرض کی ہے کہ نبی پاک ص کی حیاتٍ طیبہ کے حوالے سے جو میں نے واقعات بیان کئے تھے کیا ان کی تردید کرنا چاہیں گے؟ہم ایک دوسرے کو جھوٹا نہیں کہ سکتے کیونکہ ہم بحث میں اس بات پر دھیان رکھیں گے کہ ہم میں سے کسی کا بھی علمٍ دین مکمل نہیں‌ہے۔ بحث کا مقصد سمجھنا، سمجھانا اور بعض اوقات دونوں‌کام ایک ساتھ ہوتے ہیں۔ نبیل بھائی بہت اچھے بھائی ہیں۔ اس میں‌کوئی شک نہیں ہے۔ اب دیکھیں میں‌نے آپ کی بات کو سمجھنے کی کوشش کی ہے۔ اور اس کے بعد کچھ سوالات کا ذکر حوالے سے کیا ہے۔ اب اگر آپ مناسب سمجھیں تو اسی طرح میرے بیان کردہ باتوں یا سوالوں کا اسی طرح سے باری باری جواب دے دیں۔ بہت شکریہ۔ مگر اگر آپ اس کو بحث برائے بحث سمجھیں اور جواب نہ دینا چاہیں تو بھی کوئی بات نہیں۔ میں نے نہ آپ کی کسی بات کا نہ برا منایا ہے اور نہ ہی مناؤں گا۔ میں ابھی خود سیکھنے کے مرحلے میں ہوں۔ بخاری شریف والی بات کا حوالہ میں نے اپنی کم علمی کے اعتراف میں دیا تھا۔ پھر بھی میری یا کسی اور بھائی کی بات سے آپ کی دل آزاری ہوئی ہو تو میں اپنی اور ان کی طرف سے دلی معذرت کروں گا۔
بے بی ہاتھی
 
دل تو میرا بہت چاہ رہا ہے کہ اس بحث میں کود پڑوں مگر بات بہت لمبی ہوجائے گی اور غمِ روزگار ہے کہ جان ہی نہیں چھوڑ رہا۔

صرف اتنا کہنا چاہوں گا کہ ہر عمل کا ایک ردِ عمل ضرور ہوتا ہے ،

سرمایہ داری کا ردِ عمل اشتراکیت
ظلمت کا ردِ عمل اجالا
بدی کا ردِ عمل نیکی

درد کا ردِ عمل آہ و بکا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔درد کی جڑ کو ختم کرنے کی کوشش۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔جڑ نہ ختم ہو تو شاخوں کے خاتمے کی کوشش

جب بار بار ، کسی مسلسل عمل کی طرح مظلوموں اور کمزوروں کو دبایا جائے اور انہیں یہ بھی جتایا جائے کہ نہ صرف یہ کہ وہ کمزور ہیں بلکہ وہ احتجاج کا حق بھی نہیں رکھتے ہیں ، وہ جاہل ، وحشی، کم علم اور کم ظرف بھی ہیں تو نتیجہ کیا ہوگا۔۔۔۔۔۔۔۔؟

اس سوال پر غور کرنے اور اس مسئلہ کو حل کرنے کی بجائے صرف کمزوروں کو دبانے کی پالیسی ہی جاری ہے اور اس کا ردِ عمل جو ٹکروں میں آرہا ہے کسی دن ایک انقلاب کی صورت میں آنے والا ہے، بالکل اسی طرح جس طرح ایک دن انقلابِ فرانس اور اشتراکیت کا انقلاب آگیا تھا۔
 

زیک

مسافر
سیفی کیا آپ میں اظہر الحق کی روح سرایت کر گئی ہے؟

سیفی نے کہا:
میرے سوال کا مقصد یہ تھا کہ اگر مسلمانوں کی بنیادوں پر اسطرح کے رکیک حملوں کا سلسلہ جاری رہے اور۔۔۔۔۔۔۔۔۔اسلامی حکومتیں اس پر کچھ قابلِ قدر ردعمل نہ کریں تو کیا تنگ آمد بجنگ آمد کے مصداق ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ لوگ اس طرح کے اقدامات پر مجبور نہیں ہوں گے کیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

ایک شخص کے والدین پر کوئی حملہ کرے اور قانون۔۔۔۔۔۔۔ مجرم کی پشت پناہی کر رہا ہو تو ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس کو عقل لاکھ دلیلیں دے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔وہ جو کرتا ہے اس پر اخلاقیات اس کو گرفت نہیں کر سکتیں۔۔۔۔

سیفی: آپ جذباتیت میں آگے نکلتے جا رہے ہیں۔ کیا یہ جذباتی‌پن صرف پڑھے لکھے مڈال اور اپرمڈل کلاس کے مسلمانوں میں آ رہا ہے؟ کیا صرف انہیں احساس ہے اپنے مذہب کا؟

پھر توازن کی بھی بات ہے۔ اگر کوئی میرے والدین کو گالی دے اور میں چھرا لے آؤں تو یہ کہاں کی عقلمندی ہے؟ اگر کسی نے مجھے اور میرے والدین کو بھوکا اور غریب رکھا ہوا ہے تو چھریوں سے تو معاملہ حل نہیں ہو گا۔

کیا وجہ ہے کہ یہی جذباتیت ان مسلمانوں کو تعلیم، ترقی، فلاح و بہبود وغیرہ پر راغب نہیں کرتی۔

میرے کہنے کا مقصد یہ تھا کہ اگر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ہولوکاسٹ۔۔۔۔۔۔سچ ہے یا جھوٹ (ہمیں اس سے سروکار نہیں)۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کو جھوٹ کہنے پر قید و بند کی سزا سنائی جاسکتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔کہ اس سے نفرت پھیلتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تو کیا سوا ارب سے زائد مسلمانانِ عالم کے اس پیارے پیغمبر کے توہین آمیز خاکے چھاپنے والوں ۔۔۔۔کے لئے کوئی تعزیر نہیں ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مجھے صرف اس ایک سوال کا جواب دے دیں

آپ نے ہولوکاسٹ کے سچ یا جھوٹ کا لکھ کر اپنے اصلی رنگ تو دکھا ہی دیئے ہیں اب اس پر کیا بات کریں۔ خیر کوشش کرتا ہوں۔

پہلی بات یہ کہ میں ہولوکاسٹ سے انکار کو جرم نہیں سمجھتا مگر انکار کرنے والے کو حیوان سے بدتر ضرور کہوں گا۔

دوسری بات یہ کہ یہ قانون ہونے کی کئی وجوہات ہیں۔ یہودیوں کے خلاف یورپ میں تعصب صدیوں سے ہے۔ Pogroms یورپ کی تاریخ کا حصہ ہیں۔ پھر چند ہی سال میں یورپ کی زیادہ‌تر یہودی آبادی کو اس طرح کھلے عام انتہائی ظلم سے موت کے گھاٹ اتار دیا گیا۔ آج ان ممالک کو جہاں حکومت نے یہ کیا اور اس وقت لوگوں نے آواز نہیں اٹھائی کچھ اپنے evil کرتوتوں کا احساس ہوا ہے۔ اس کا ایک نتیجہ اس طرح کے قانون ہیں۔ میرے خیال سے یہ شاید دوسری جنگ عظیم کے بعد ضروری تھا مگر آج اس قانون کا کوئی فائدہ نہیں بلکہ شاید نقصان ہے۔ اس حقیقت سے انکار ممکن نہیں کہ ان قوانین کے پیچھے ایک لمبی تاریخ ہے۔

آپ ہولوکاسٹ سے انکار اور حضرت محمد کی گستاخی کو ایک زمرے میں ڈال رہے ہیں۔ میرے خیال سے یہ غلط ہے۔ پیغمبر اسلام کی گستاخی غلط سہی اور مسلمانوں کا دل توڑنے والی سہی مگر اس کا مقابلہ اس بات سے نہیں کیا جا سکتا جہاں آپ کے مذہب اور نسل ہی کو مکمل طور پر مٹانے کی کوشش کی گئی ہو۔

اور اگر قانون مجرم کی پشت پناہی کرتا ہے تو تنگ آمد بجنگ آمد۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کئی عامر چیمہ پیدا ہوتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دنیا دیوانہ کہتی ہے تو کہتی رہے۔۔۔۔۔۔۔۔محمد عربی صلی اللہ علیہ وسلم۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔پر جان نچھاور کرنے والے ۔۔کرتے رہیں گے۔۔۔۔۔۔۔

چاہے اس سے کسی ملک کی معیشت ڈوبتی ہے یا ۔۔۔۔۔۔میز کی دراز میں چھپے ہوئے ۔۔۔۔دھواں دھار روتے ایٹم بم ۔۔۔۔۔۔۔۔کی تیاری میں مدد سے کوئی ہاتھ کھینچے۔۔۔۔۔۔۔۔

اور نتیجہ وہی ڈھاک کے تین پات۔ اصل مسلمان تو وہ ہیں جو انسانیت کی خدمت کر رہے ہیں، جو اپنے گاؤں، شہر یا ملک کو بہتر کرنے کی کوشش میں مگن ہیں، جو اس دنیا کو انسانوں کے لئے بہتر جگہ بنانا چاہتے ہیں، جو اچھا انسان بننا چاہتے ہیں اور علم اور عمل سے دوسروں کو اسلام سکھا رہے ہیں۔ مگر ہمارے ہیرو کون ہیں؟ قاتل! عامر چیمہ اور علم‌دین۔ اور اس کے بھی حد درجہ برے لوگ: طالبان، اسامہ بن لادن، وغیرہ۔ یہ دیکھ کر جو ذہن میں آتا ہے وہ “لب پہ آ سکتا نہیں“۔
 

زیک

مسافر
محب علوی نے کہا:
سرمایہ داری کا ردِ عمل اشتراکیت
ظلمت کا ردِ عمل اجالا
بدی کا ردِ عمل نیکی

درد کا ردِ عمل آہ و بکا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔درد کی جڑ کو ختم کرنے کی کوشش۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔جڑ نہ ختم ہو تو شاخوں کے خاتمے کی کوشش

جب بار بار ، کسی مسلسل عمل کی طرح مظلوموں اور کمزوروں کو دبایا جائے اور انہیں یہ بھی جتایا جائے کہ نہ صرف یہ کہ وہ کمزور ہیں بلکہ وہ احتجاج کا حق بھی نہیں رکھتے ہیں ، وہ جاہل ، وحشی، کم علم اور کم ظرف بھی ہیں تو نتیجہ کیا ہوگا۔۔۔۔۔۔۔۔؟

اس سوال پر غور کرنے اور اس مسئلہ کو حل کرنے کی بجائے صرف کمزوروں کو دبانے کی پالیسی ہی جاری ہے اور اس کا ردِ عمل جو ٹکروں میں آرہا ہے کسی دن ایک انقلاب کی صورت میں آنے والا ہے، بالکل اسی طرح جس طرح ایک دن انقلابِ فرانس اور اشتراکیت کا انقلاب آگیا تھا۔

اشتراکیت اور فرانس کے انقلاب میں معلوم ہے آپ کو کیا ہوا تھا؟ ایسے نتیجوں سے اللہ بچائے!
 

ثناءاللہ

محفلین
تمام احباب کی بحث پڑھی اچھی لگی اور ساتھ رونا بھی آیا اور علامہ اقبال (رح) بڑی شدت سے یاد آئے:

یہ فاقہ کش جو موت سے ڈرتا نہیں ذرا
روح محمد اس کے بدن سے نکال دو
خاک عرب کو دے کے فرنگی تخیلات
اسلام کو حجاز و یمن سے نکال دو

میری تمام احباب سے گزارش ہے کہ میری کسی بات برا نہ مانیے گا
میں مانتا ہوں کہ گستاخ رسول کی سزا موت ہے اگر اس کے حوالے دینے بیٹھ جاؤں تو بات بہت طویل ہوجائے گی لہذا اس طرف میں جانا نہیں چاہتا لیکن ایک اسلامی نظام کی بات کرتے ہوئے ضرور کہوں گا کہ اس وقت دنیا میں 65 سے زائد اسلامی ممالک ہیں لیکن مجھے ایک بھی اسلامی ملک بتائیں جہاں‌اسلام عملی طور پر نافذ ہو اور یہاں علامہ نے کیا خوب کہا جو اس وقت پورے عالم میں اسلام پردیسی ہے، اسلام کا اس وقت کوئی بھی دیس نہیں، یہاں تک کہ حجاز و یمن سے بھی نکل چکا ہے۔ کوئی ایک بھی اسلامی ملک نہیں لیکن جو برائے نام اسلام کی رٹ لگائے ہوئے اسلامی ملک ہونے کے دعویدار ہیں ان اتنی بھی جرات نہیں کہ غیر ممالک کے آگے سے اپنا جھکا ہوا سر اٹھا سکیں
پہلے آپ اپنے آپ کو مضبوط کرو ‌پہلے اسلام کو نافذ کرو پھر کسی کے قتل کے فتوے جاری کرنا۔
اور جب تک اسلامی حکومت قائم نہیں‌ہوگی اس وقت تک اسلام کسی کو اجازت نہیں دیتا کہ کوئی آدمی اٹھ کر کسی کو قتل کرتا پھرے اور جہاد کے نام پر اسلام کو بدنام کرتا پھرے۔

پہلے اپنے بدن میں روح محمد(صلی اللہ علیہ و سلم) پیدا کرو ۔۔۔۔۔۔۔
لیکن اس وقت روح محمد (صلی اللہ علیہ و سلم) پیدا کرنی جن کی ذمہ داری ہے۔ وہ خواب غفلت میں پڑے ہیں اور روح محمد(صلی اللہ علیہ و سلم) پیدا کرنے کے بجائے محمد (صلی اللہ علیہ و سلم) کی ذات کو وجہ انتشار بنائے بیٹھے ہیں۔ اور حضور (صلی اللہ علیہ و سلم) کی ذات کے اوپر بحث و مباحثے ہو رہے ہیں۔
آہ کاش کے مسلمان
ایک کعبے، ایک قرآن، ایک نبی اور ایک اسلام کے اوپر اکھٹے ہو جائیں۔
 
زکریا نے کہا:
محب علوی نے کہا:
سرمایہ داری کا ردِ عمل اشتراکیت
ظلمت کا ردِ عمل اجالا
بدی کا ردِ عمل نیکی

درد کا ردِ عمل آہ و بکا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔درد کی جڑ کو ختم کرنے کی کوشش۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔جڑ نہ ختم ہو تو شاخوں کے خاتمے کی کوشش

جب بار بار ، کسی مسلسل عمل کی طرح مظلوموں اور کمزوروں کو دبایا جائے اور انہیں یہ بھی جتایا جائے کہ نہ صرف یہ کہ وہ کمزور ہیں بلکہ وہ احتجاج کا حق بھی نہیں رکھتے ہیں ، وہ جاہل ، وحشی، کم علم اور کم ظرف بھی ہیں تو نتیجہ کیا ہوگا۔۔۔۔۔۔۔۔؟

اس سوال پر غور کرنے اور اس مسئلہ کو حل کرنے کی بجائے صرف کمزوروں کو دبانے کی پالیسی ہی جاری ہے اور اس کا ردِ عمل جو ٹکروں میں آرہا ہے کسی دن ایک انقلاب کی صورت میں آنے والا ہے، بالکل اسی طرح جس طرح ایک دن انقلابِ فرانس اور اشتراکیت کا انقلاب آگیا تھا۔

اشتراکیت اور فرانس کے انقلاب میں معلوم ہے آپ کو کیا ہوا تھا؟ ایسے نتیجوں سے اللہ بچائے!

کیا ہوا تھا زکریا؟؟؟
اور کس وجہ سے ہوا تھا میں اچھی طرح جانتا ہوں مگر بات کو صرف اسی پر لانا کہ صرف اور صرف کمزوروں کو ہی بتانا کہ یوں کرنا چاہیے اور ایسے کرنا چاہیے۔
میں نے بات کمزوروں کو دبانے کی تھی اور اس کے نتیجہ میں ہی انقلاب آتے ہیں ، کیا روسو ، والتئیر اور مارکس کی تعلیم کا نچوڑ سرمایہ دارانہ نظام سے ٹکرانے کے سوا اور بھی کچھ تھا۔

کیا آج پھر وہی سرمایہ دار نظام وہی حالات پیدا نہیں کررہا جو ان دو انقلابات سے پہلے پیدا ہوئے تھے؟

میں نے فقط سوال اٹھائے تھے اور آپ نے نتائج بھی اخذ کر لیے۔ سرمایہ دارانہ نظام اور اس کے تحت تعلیم یہی سکھاتی ہے کہ پڑھ لکھ کر ‘معاشرے‘ (سرمایہ دارانہ معاشرے کو طاقتور کرنے کے لیے ایندھن بن جاؤ اور اس سیاسی اور معاشی نظام کو تنقیدی نگاہ سے دیکھنا چھوڑ دو۔
 

سیفی

محفلین
زکریا نے کہا:
پھر توازن کی بھی بات ہے۔ اگر کوئی میرے والدین کو گالی دے اور میں چھرا لے آؤں تو یہ کہاں کی عقلمندی ہے؟ اگر کسی نے مجھے اور میرے والدین کو بھوکا اور غریب رکھا ہوا ہے تو چھریوں سے تو معاملہ حل نہیں ہو گا۔

کیا وجہ ہے کہ یہی جذباتیت ان مسلمانوں کو تعلیم، ترقی، فلاح و بہبود وغیرہ پر راغب نہیں کرتی۔

زکریا بھائی:
بہت سارے لوگ ایسے ہیں جو بڑے حلیم الطبع ہوتے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔ ان کو کوئی گالی دے تو پھر بھی اس سے بھلائی کرتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔یہ اخلاق کی اعلیٰ نشانی ہے۔۔۔۔۔

مگر جس علاقے سے ہمارا تعلق ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔وہاں بندے کے ہاتھ پاؤں توڑ دیئے جائیں ۔۔۔تو پھر بھی ممکن ہے کہ وہ صلح کرلے۔۔۔۔یا معاف کردے۔۔۔۔۔۔۔۔مگر یہ ممکن نہیں ہے کہ کوئی کسی کو گالی دے اور وہ آگے سے چپ کر جائے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔یہ ہر علاقے کی اپنی روایات ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔میں نے اسی کے سیاق و سباق میں بات کی تھی۔۔۔۔

چلئے۔۔۔۔۔۔۔۔۔کوئی شخص میرے ماں باپ۔۔۔۔۔۔۔اور اولاد کو میری آنکھوں کے سامنے کاٹ کر پھینک دے۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور پھر مجھے یہ بھی کہا جائے کہ میں اس کے خلاف چیخوں چلاؤں بھی نہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور اسکی دکان سے مال بھی خریدتا رہوں۔۔۔۔۔اس کا معاشی بائیکاٹ بھی نہ کروں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ناممکن۔۔۔۔۔۔۔۔آپ اگر اتنے اعلیٰ اخلاق دکھا سکیں تو آپ کی ہمت۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اب آپ پوچھیں کہ کسی کے اہلِ خانہ کے قتل کا دکھ اور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے گستاخی میں کیا تعلق۔۔۔۔

اگر ایک طرف میرے پاس آپشن ہو کہ میرے ماں باپ۔۔۔۔۔۔اور میری اولاد۔۔۔۔۔۔۔۔اور میرے سب مال اسباب کو تباہ کیا جائے۔۔۔۔۔اور دوسری آپشن میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی شان میں گستاخی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس کائنات کے رب کی قسم۔۔۔۔۔۔۔۔میں نبی علیہ السلام کی شان میں گستاخی نہیں برداشت کرسکتا چاہے میرا سب کچھ لٹ جائے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔(سب مسلمانوں کا الحمدللہ یہی عقیدہ ہے)

اس کی مثال۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ایک صحابی جن کا نام ابھی ذہن میں نہیں ہے۔۔۔۔۔۔۔کو مکہ کے مشرکین نے سول پر چڑھایا۔۔۔۔۔۔۔۔کسی نے پوچھا کہ اگر تم یہ کہ دو کہ تمہاری جگہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم اس جگہ ہوں تو تم کو آزاد کردیا جائے گا۔۔۔۔۔۔۔۔۔انکا جواب ۔۔۔۔۔۔تھا۔۔۔۔۔۔کہ مجھے یہ گوارا بھی نہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو اپنی جگہ پر ایک کانٹا بھی چبھے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔چاہے میں سولی ہی کیوں نہ چڑھ جاؤں۔۔۔



زکریا نے کہا:
آپ نے ہولوکاسٹ کے سچ یا جھوٹ کا لکھ کر اپنے اصلی رنگ تو دکھا ہی دیئے ہیں اب اس پر کیا بات کریں۔ خیر کوشش کرتا ہوں۔

پہلی بات یہ کہ میں ہولوکاسٹ سے انکار کو جرم نہیں سمجھتا مگر انکار کرنے والے کو حیوان سے بدتر ضرور کہوں گا۔

دوسری بات یہ کہ یہ قانون ہونے کی کئی وجوہات ہیں۔ یہودیوں کے خلاف یورپ میں تعصب صدیوں سے ہے۔ Pogroms یورپ کی تاریخ کا حصہ ہیں۔ پھر چند ہی سال میں یورپ کی زیادہ‌تر یہودی آبادی کو اس طرح کھلے عام انتہائی ظلم سے موت کے گھاٹ اتار دیا گیا۔ آج ان ممالک کو جہاں حکومت نے یہ کیا اور اس وقت لوگوں نے آواز نہیں اٹھائی کچھ اپنے evil کرتوتوں کا احساس ہوا ہے۔ اس کا ایک نتیجہ اس طرح کے قانون ہیں۔ میرے خیال سے یہ شاید دوسری جنگ عظیم کے بعد ضروری تھا مگر آج اس قانون کا کوئی فائدہ نہیں بلکہ شاید نقصان ہے۔ اس حقیقت سے انکار ممکن نہیں کہ ان قوانین کے پیچھے ایک لمبی تاریخ ہے۔

آپ ہولوکاسٹ سے انکار اور حضرت محمد کی گستاخی کو ایک زمرے میں ڈال رہے ہیں۔ میرے خیال سے یہ غلط ہے۔ پیغمبر اسلام کی گستاخی غلط سہی اور مسلمانوں کا دل توڑنے والی سہی مگر اس کا مقابلہ اس بات سے نہیں کیا جا سکتا جہاں آپ کے مذہب اور نسل ہی کو مکمل طور پر مٹانے کی کوشش کی گئی ہو۔


زکریا برادر۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مجھے ہولوکاسٹ کے بارے میں کوئی زیادہ معلومات نہیں ۔۔۔۔۔۔ سوائے بلاگز اور فورمز پر بحث دیکھنے کے سوا۔۔۔۔۔۔۔۔

میرا سوال یہ تھا کہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ کیا ہولو کاسٹ کے انکاری (ایک شخص محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی رسالت کا انکار کرے تو اسلام میں اس کی کوئی سزا نہیں۔۔۔۔۔کیونکہ وہ اپنی رائے میں آزاد ہے) کو اپنی علیحدہ رائے رکھنے کا حق نہیں۔۔۔

کیا کسی مسئلہ پر دوسری رائے رکھنے کی سزا قید و بند ہونی چاہئے۔۔۔۔کہ اس سے نفرت پھیلتی ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

مجھے صرف یہ بتائیں۔۔۔۔۔۔۔۔کہ اگر ہولوکاسٹ کے قتلِ عام (اور ظلم۔۔۔۔۔اگر ہوا میری معلومات نہیں اس بارے) پر دوسری رائے بیان کرنے سے نفرت پھیلتی ہے تو کیا ہماری جانوں سے محبوب ہمارے رسول صلی اللہ علیہ وسلم کی تضحیک سے نفرت نہیں پھیلتی۔۔۔۔۔۔۔۔

پہلے آپ صرف اس بات کا مجھے جواب دے دیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔پھر ہم اپنی بحث کو آگے لے جائیں گے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اگر شروع کی باتوں پر ہی اتفاق نہ ہو تو اگلی بحث بے سود ہی ٹھہرے گی۔۔۔۔۔
 

نبیل

تکنیکی معاون
سیفی، بہت اچھی بات کی ہے آپ نے۔ کیا آپ کو معلوم ہے کہ آسٹریا میں ناتزی ازم کی روک تھام کے لیے کیا قوانین ہیں؟ اس سے قطع نظر کہ یہ قوانین صحیح ہیں یا غلط، ان کی خلاف ورزی پر کسی کو سزا سنائی گئی۔ دوسرے یہ قید کی سزا تھی اور یہ عدالت نے سنائی تھی۔ آپ نے جو فتوی پیش کیا ہے اس میں ایک عام آدمی کے ہاتھ میں قتل کرنے کا اختیار دے دیا گیا ہے۔ ویسے تو پاکستان میں lynch justice ہی چلتا ہے اور اس فتوے کے جاری ہونے سے پہلے ہی اس پر عمل جاری ہے۔ ایسے علما کی عقل پر جتنا بھی ماتم کیا جائے کم ہے۔
 

نبیل

تکنیکی معاون
ذرا خبریں چیک کر لیں۔ عامر چیمہ کی لاش کا پوسٹ مارٹم مکمل ہو گیا ہے اور اس دوران پاکستانی پیتھالوجسٹ بھی موجود تھے۔ کافی جانچ پھٹک کے بعد بھی تشدد یا قتل کا کوئی نشان نہیں ملا ہے۔ عامر چیمہ کی موت خود کشی سے ہی ہوئی تھی۔ بہرحال اس سے کیا فرق پڑتا ہے، ہمیں ایک شہید چاہیے تھا سو وہ مل گیا ہے۔ مذہبی لیڈر تو پوسٹ مارٹم سے پہلے ہی اس کی رپورٹ کو مسترد کر چکے ہیں کہ اس طرح ان کا مکر سامنے آ جائے گا۔
 

سیفی

محفلین
السلام علیکم نبیل بھیا۔۔۔۔۔۔۔۔

ابھی تو میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ زکریا بھائی کے جواب کا انتظار کر رہا ہوں ۔۔۔۔کہ وہ جواب ملے تو گلشن کا کاروبار کچھ آگے چلے۔۔۔ :)

جو بات آپ نے کی ہے کہ آسٹریا میں جو قید کی سزا سنائی گئی وہ عدالت نے سنائی تھی۔۔۔۔۔۔۔۔اور یہاں علماء نے اپنا فتویٰ دے دیا اور اس پر عملدرآمد عام لوگوں کے ہاتھ میں دے دیا۔۔۔۔۔۔

یہ ایک الگ بحث شروع ہوجائے گی۔۔۔۔۔۔۔ورنہ ہر معاشرے میں قانون کی تعبیر کا اختیار اور اس پر فیصلہ سنانے اور فیصلہ پر عملدرآمد کے طریقے مختلف ہیں۔۔۔۔۔۔۔

امریکی اور برطانوی‌ معاشروں میں قانون کی تعبیر کا اختیار پارلیمنٹ کے پاس ہوتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔وہی ایک چور اور ڈاکو اور قاتل کے لئے سزا منظور کرتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔اب عدالت کا کام یہ ہے کہ جب اس کے پاس جرائم کے کیسز آئیں گے تو وہ پارلیمنٹ کے قوانین کی روشنی میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فیصلہ سنائے گی۔۔۔۔۔۔۔۔اب کسی معاملے میں قانونی پیچیدگی آئے تو قانون کی تعبیر بھی یہ پارلیمنٹ ہی کرے گی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اسلامی نظامِ حکومت میں عدالت کا کام فیصلہ سنانا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔فیصلہ پر عملدرآمد محکمہ قضا (یعنی پولیس) کا کام ہے۔۔۔۔۔۔ اور اگر فیصلہ پر عملدرآمد پولیس کے دائرہ کار سے باہر ہو تو اسلامی فوج یا کسی اور ادارے کو یہ ذمہ داری سونپی جائے گی۔۔۔۔

اب قانون تو شریعت اسلامیہ ہے۔۔۔۔۔۔۔۔جو تین یا چار سو لوگوں کی بحث سے نہیں بنا ہوا بلکہ رب کائنات کا اتارا ہوا ہے۔۔۔۔۔۔۔اگر اس کی تعبیر میں اختلاف ہوتا ہے تو اس کی تعبیر کرنے کا اختیار فقہائے امت اور مفتیانِ کرام کو ہوتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔جو عدالت کے لئے اصول و ضوابط اور قوانین ترتیب دیتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اب دونوں معاشروں کا جائزہ لیں تو اسلامی معاشرے کا ایک مفتی۔۔۔۔دوسرے معاشروں کی عدالت سے بالا درجہ کا حامل ہوتا ہے۔۔۔۔۔۔۔آپ کسی معاملے میں یہ نہیں کہہ سکتے کہ وہاں تو عدالت نے فیصلہ دیا ہے اور یہاں تو جی مفتی صاحب ہی آپڑے ہیں۔۔۔۔۔۔۔

جیسے نیوی کا کیپٹن آرمی کے کیپٹن سے درجہ میں بڑا ہوتا ہے۔۔۔۔یہی معاشروں میں اداروں کے اختیارات اور فرائض کا تضاد ہے براہِ کرم اسے ملحوظِ خاطر رکھیں۔۔۔۔۔۔

اب آپ نے لکھا کہ انھوں نے عوام کے ہاتھ میں دے دیا کہ اس فتویٰ پر عملدرآمد کروائیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مجھے یہ بتائیں کی وہ کس کو حکم دیں۔۔۔۔۔۔صدرِ پاکستان کو
افواجِ پاکستان کو
وزارتِ خارجہ کو
پولیس کو

قطع نظر اس کے کہ یہ حکم ٹھیک ہے یا درست۔۔۔۔۔۔۔۔اگر آپ بھی ایک لمحہ کے لئے اسکو درست تسلیم کرلیں تو اس پر عملدرآمد کون کروائے گا۔۔۔۔۔۔

اگر آپ نے فتویٰ کو غور سے پڑھا ہو تو اس میں حکومت سے سب سے پہلے درخواست کی گئی تھی۔۔۔۔۔۔۔
اس کے بعد لکھا گیا تھا کہ اگر حکومت نہیں ایسا کرتی اور مجرمین مسلسل اس پر ڈٹے ہوں اور معافی بھی نہ مانگیں(اور الٹا مذاق اڑائیں) ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔تو پھر یہ حکم عامتہ الناس کے لئے بھی ہوگا۔۔۔۔۔

آپ نے پہلے کہیں لکھا تھا کہ ہم رزاق بن کر ان کی کمپنیوں کا بائیکاٹ کرنا چاہتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔
مجھے بتائیں کہ کوئی میرے پیاروں کا قتلِ عام کر دے اور پھر مجھے اس پر مجبور بھی کرے کہ میں اس کا سماجی بائیکاٹ بھی نہ کروں اور اس کی دکان سے دودھ بھی خریدتا رہوں۔۔۔۔۔۔۔۔(اور مجرم معافی بھی نہ مانگ رہا ہو۔)۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کوئی انسان تو میرے خیال میں ایسا نہیں کرے گا۔۔۔۔۔۔۔کوئی مشین ہو تو دوسری بات ہے۔
 

سیفی

محفلین
نبیل نے کہا:
ذرا خبریں چیک کر لیں۔ عامر چیمہ کی لاش کا پوسٹ مارٹم مکمل ہو گیا ہے اور اس دوران پاکستانی پیتھالوجسٹ بھی موجود تھے۔ کافی جانچ پھٹک کے بعد بھی تشدد یا قتل کا کوئی نشان نہیں ملا ہے۔ عامر چیمہ کی موت خود کشی سے ہی ہوئی تھی۔ بہرحال اس سے کیا فرق پڑتا ہے، ہمیں ایک شہید چاہیے تھا سو وہ مل گیا ہے۔ مذہبی لیڈر تو پوسٹ مارٹم سے پہلے ہی اس کی رپورٹ کو مسترد کر چکے ہیں کہ اس طرح ان کا مکر سامنے آ جائے گا۔

نبیل بھیا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ آپ تو سمجھدار ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔آپ نے پاکستانی حکومت کے کارناموں کے بارے میں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس امریکی اٹارنی جنرل کا بیان تو پڑھا ہوگا۔۔۔۔جس نے کہا تھا کہ یہ چند ڈالر کے لئے اپنی؟؟؟؟؟؟؟ بیچ دیتے ہیں۔۔۔۔

بہت سارے کیسز میں ہمارے حکومتی افراد نے۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اس طرح کا تعاون کیا ہے۔۔۔۔ساری زندگی یہ کہتے رہے ۔۔۔۔۔۔۔ہم نے کوئی پاکستانی امریکہ کے حوالے نہیں کیا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور میڈیا دکھاتا رہا کہ وہ۔۔۔۔۔۔۔لوگ کہاں پر ہیں۔۔۔۔۔

حیرت ہے کہ آپ نے بھی اس بات پر یقین کر لیا کہ دو پاکستانی افسروں کی موجودگی میں کیا گیا پوسٹ مارٹم ٹھیک ہوگا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

نبیل

تکنیکی معاون
بہت خوب سیفی۔ یعنی کہ حقائق وہی ہیں جنہیں ہماری عوامی عدالت حقائق قرار دے دے۔

یہاں اس طرح کا کام نہیں ہوتا ہے جیسا آپ نے سوچا ہوا ہے یا سوچنا چاہ رہے ہیں۔ عامر چیمہ کے معاملے پر پاکستان میں بلوے اور ہنگامہ آرائیاں ہوں گی اور املاک جلائی جائیں گی۔ اس کے لیے پوسٹ مارٹم کی رپورٹ کیسے ٹھیک ہو سکتی ہے؟ اگر کچھ ٹھیک ہے تو وہ ۔۔۔ فتوی ۔
 

سیفی

محفلین
نبیل بھیا۔۔۔۔۔۔۔

بات پاکستان میں ہونے والے بلوے اور ہنگامے آرائیوں کی نہیں ہے۔۔۔۔۔وہاں تو ہمیشہ سے دوسروں کے خون کو سیاسی جماعتیں کیش کرواتی آرہی ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

آپ نے میری پہلی والی پوسٹ کو شاید نہیں پڑھا۔۔۔۔۔۔۔۔میں نے بتایا تھا کہ جتنا یورپ اور مغربی معاشروں میں عدالت کو درجہ حاصل ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس سے اعلیٰ درجہ اسلامی معاشرے میں مفتی کو حاصل ہوتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اگر یورپ میں کوئی اعلیٰ‌ عدالت ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کسی معاملے میں فیصلہ دے دے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔تو کیا لوگ اس کو خوشدلی سے تسلیم نہیں کرتے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور کیا اس پر اعتراض سے توہینِ عدالت نہیں ہوتی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

وہاں جو قانون کی تشریح عدالت کرتی ہے ایسے ہی یہاں مفتی کرتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔(اگر یہاں مفتی کے فتویٰ کی صحت پر مغربیوں کو اعتراض ہے تو وہاں کی عدالتوں پر ہم بھی انگلی اٹھا سکتے ہیں)

مجھے یہ سمجھ نہیں آتی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔کہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔لوگ وہاں کی عدالت کے فیصلوں کو تو سند کے طور پر لیتے ہیں (اکثریت)۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اور اگر یہاں معاشرے میں ان سے اعلیٰ درجہ رکھنے والے مفتی کے فیصلے کو ماننے والے کو دقیانوسی کہتے ہیں۔۔(یہ ایک الگ بحث ہے کہ کیا مغرب کی عدالت کا ایک جج بہتر ہے یا ہمارے دارالفتاء کا مفتی)

اگر آپ مفتی کے فتویٰ کو چند ٹھپے لگے ہوئے کاغذ کا ایک ورق کہہ کر رد کر دیتے ہیں تو ہم بھی تو مغرب کی عدالتوں کے چند فضول مہریں لگے صفحوں کے بے وقعت جانتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور سمجھتے ہیں کہ وہ اپنی ازلی دشمنی کی وجہ سے حقائق کو توڑ موڑ کر اس پر چند بے وقعت مہریں لگا کر ہم پر اپنی اصول پسندی مسلط کرنا چاہتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔جو وہ نہیں کر سکیں گے۔۔۔۔۔انشاء اللہ
 

نبیل

تکنیکی معاون
سیفی نے کہا:
نبیل بھیا۔۔۔۔۔۔۔

بات پاکستان میں ہونے والے بلوے اور ہنگامے آرائیوں کی نہیں ہے۔۔۔۔۔وہاں تو ہمیشہ سے دوسروں کے خون کو سیاسی جماعتیں کیش کرواتی آرہی ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

آپ نے میری پہلی والی پوسٹ کو شاید نہیں پڑھا۔۔۔۔۔۔۔۔میں نے بتایا تھا کہ جتنا یورپ اور مغربی معاشروں میں عدالت کو درجہ حاصل ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اس سے اعلیٰ درجہ اسلامی معاشرے میں مفتی کو حاصل ہوتا ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اگر یورپ میں کوئی اعلیٰ‌ عدالت ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔کسی معاملے میں فیصلہ دے دے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔تو کیا لوگ اس کو خوشدلی سے تسلیم نہیں کرتے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور کیا اس پر اعتراض سے توہینِ عدالت نہیں ہوتی۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

وہاں جو قانون کی تشریح عدالت کرتی ہے ایسے ہی یہاں مفتی کرتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔(اگر یہاں مفتی کے فتویٰ کی صحت پر مغربیوں کو اعتراض ہے تو وہاں کی عدالتوں پر ہم بھی انگلی اٹھا سکتے ہیں)

مجھے یہ سمجھ نہیں آتی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔کہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔لوگ وہاں کی عدالت کے فیصلوں کو تو سند کے طور پر لیتے ہیں (اکثریت)۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اور اگر یہاں معاشرے میں ان سے اعلیٰ درجہ رکھنے والے مفتی کے فیصلے کو ماننے والے کو دقیانوسی کہتے ہیں۔۔(یہ ایک الگ بحث ہے کہ کیا مغرب کی عدالت کا ایک جج بہتر ہے یا ہمارے دارالفتاء کا مفتی)

اگر آپ مفتی کے فتویٰ کو چند ٹھپے لگے ہوئے کاغذ کا ایک ورق کہہ کر رد کر دیتے ہیں تو ہم بھی تو مغرب کی عدالتوں کے چند فضول مہریں لگے صفحوں کے بے وقعت جانتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔اور سمجھتے ہیں کہ وہ اپنی ازلی دشمنی کی وجہ سے حقائق کو توڑ موڑ کر اس پر چند بے وقعت مہریں لگا کر ہم پر اپنی اصول پسندی مسلط کرنا چاہتے ہیں۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔جو وہ نہیں کر سکیں گے۔۔۔۔۔انشاء اللہ

سیفی، ایک تو آپ موضوع سے ہٹ رہے ہیں۔ بات یہاں سے چلی تھی کہ عامر چیمہ نے خود کشی کی ہے یا وہ شہید ہے؟

دوسرے آپ کی پوسٹ میں کئی غلطیاں ہیں۔ ایک تو آپ نے اسلامی معاشرے کا ذکر کیا ہے۔ کیا پاکستان کا معاشرہ اسلامی معاشرہ ہے؟ دوسرے ایک اعلٰی درجے کا مفتی؟؟؟؟؟ کیا یہاں بھی آپ کے جذبات کا خیال رکھتے ہوئے کوئی جواب دینے سے گریز کروں؟ ان اعلی درجے کے مفتیوں کو ایک غیر مسلم ملک میں رہنے والے مسلمانوں کو دہشت گردی پر آمادہ کرنے کا فتوی دینا یاد آتا ہے لیکن اپنے “اسلامی معاشرے“ میں ظلم پر انہیں کبھی فتوی دینا یاد نہیں آتا۔ آپ کے اسلامی ملک کی ایک پنچایت فیصلہ دیتی ہے کہ ایک عورت کی سزا یہ ہے کہ اسے فلانے پانچ آدمی ریپ کریں گے اور یہ اعلٰی درجے کے مفتی دوسری جانب دیکھ رہے ہوتے ہیں۔ اس وقت بھی اس اسلامی معاشرے میں کتنی ہی عورتیں کاروکاری، ونی اور نہ جانے کن گھناؤنی رسومات کی بھینٹ چڑھ رہی ہوں گی۔ کیا اس بارے میں ان اعلٰی درجے کے مفتیوں نے کوئی فتوی دیا ہے؟ ایک دیا ہے تو یہاں پیش کریں۔

اور ہاں، ان پر بھی ٹھپے پورے ہونے چاہییں۔
 
Top