چراغ راکہ ایزد برفر زد
کسے کش تف زند ریشش بسوزد
وہ چراغ جسے روشن خدا کرے
کوئی اس پر پھونک مارے تو اسی کی ڈاڈھی جل جائے گی۔
(نامعلوم)
اگر کسی کو شاعر کے نام کا علم ہو تو ضرور مطلع فرمائیں !
هر آن شمعی که ایزد برفروزد
کسی کش پف کند سبلت بسوزد

اس شعر کو ابو سعید ابو الخیر سے منسوب کیا جاتا ہے درحالیکہ گنجور کے مطابق، ان کے فرزندوں نے تصریح کی ہے کہ ابو سعید ابو الخیر نے تین شعروں سے زیادہ کوئی شعر کہہ نہیں رکھا، اور یہ تمام اشعار دراصل ابو سعید نے دوسرے شعراء سے سن کر نقل کر رکھا ہے۔
 

اسلم اقبال

محفلین
شاہ ہست حسین، پادشاہ ہست حسین
دین ہست حسین ، دینِ پناہ ہست حسین
سر داد نہ داد سر دستِ یزید
حقا کہ بنائے لا الٰہ ہست ہست حسین
یہ مشہور اشعار حضرت فرید الدین گنج شکر سے منسوب ہے
ایک تحقیق کے مطابق یہ حضرت گنج شکر سے بہت پہلے فریدالدین کاشانی کے اشعار ہیں
حضرت فریدالدین گنج شکر کے مزار پر اس ان اشعار کو لکھ دینے سے ان ہی کے نام سے مشہور ہوگئے
احباب اس بارے میں کیا کہتے ہیں
 

فرخ منظور

لائبریرین
شاہ ہست حسین، پادشاہ ہست حسین
دین ہست حسین ، دینِ پناہ ہست حسین
سر داد نہ داد سر دستِ یزید
حقا کہ بنائے لا الٰہ ہست ہست حسین
یہ مشہور اشعار حضرت فرید الدین گنج شکر سے منسوب ہے
ایک تحقیق کے مطابق یہ حضرت گنج شکر سے بہت پہلے فریدالدین کاشانی کے اشعار ہیں
حضرت فریدالدین گنج شکر کے مزار پر اس ان اشعار کو لکھ دینے سے ان ہی کے نام سے مشہور ہوگئے
احباب اس بارے میں کیا کہتے ہیں

یہ رباعی خواجہ معین الدین اجمیری سے منسوب ہے۔ ان کے مزار پر اس رباعی کا کتبہ بھی نصب ہے۔
 

الف نظامی

لائبریرین
ز نقد و جنس خود آگہ نہ ای ، دریں بازار
اگر بہ فہمِ زیاں ہم رسیدہ ای ، سود است

وجود کے اس بازار میں نہ تُو اپنی قیمت سے واقف ہے اور نہ جنس سے ، لہذا اگر تجھے اپنے نقصان کا علم بھی ہو جائے تو اسے تُو اپنے حق میں نفع ہی سمجھ۔​

اس شعر میں بیدل کہنا یہ چاہتا ہے کہ کائنات کو ایک بازار سمجھو ، جس میں ہر طرح کی اشیا سجائی گئی ہیں۔ ان سب کی طرح تم بھی اپنے خالق اور صانع کے مصنوع ہو۔ جس طرح دوسری چیزوں میں خوبیاں رکھی گئیں ، تم میں بھی بہت سی خوبیاں ہیں اور تم بھی ایک صانع کے شاہکار ہو۔ تم نے دیگر مصنوعات میں تو خوبیاں دریافت کر لیں لیکن اپنی ذات کی جانب کبھی توجہ نہ کی۔ بیدل یہی بات اپنے ایک اور شعر میں یوں کہتے ہیں:

ستم است اگر ہوست کشد کہ بہ سیرِ سرو و سمن در آ
تو ز غنچہ کم نہ دمیدہ ای درِ دل کشا بہ چمن در آ

اسی طرح غزل کا یہ شعر:

پئے نافہ ہائے رمیدہ بو مپسند زحمتِ جستجو
بخیال حلقہ ء زلف اُو گرہے خور و بہ ختن در آ

محولہ بالا اشعار میں انسان کو عرفان ذات کا درس دیتے ہوِئے کہا گیا ہے کہ تُو سروسمن کی سیر اور اُن کی دل کشی کو کب تک دیکھتا رہے گا؟ ذرا اپنے دروازہء دل کو کھول اور اپنے چمن کی سیر بھی کر۔ من عرف نفسہ فقد عرف ربہ کے ارشاد میں یہی درس دیا گیا ہے۔
محیطِ ادب ؛ سید نصیر الدین نصیر گیلانی ، صفحہ 98
 
Top