بابا نجمی جس دھرتی تے رجواں ٹکر کھاندے نئیں مزدور

غدیر زھرا

لائبریرین
جس دھرتی 'تے رجواں ٹکر کھاندے نئیں مزدور
اس دھرتی دے حاکم کتے، اس دے حاکم سور

میرے وانگوں چار دہاڑے بھٹھی کول کھلو،
ملاں پھیر وکھاویں مینوں اپنے منہ دا نور

اٹّ-کھڑکا نال گوانڈھی، دیکھو آگوُ ولّ،
اوہدے نال یارانہ، جہڑا ستّ سمندر دور

پل پل چوڑا ہندا جاوے، لوڑاں دا دریا،
ہولی ہولی ڈبدا جاوے، سدھراں والا پور

اس دھرتی توں کھورے کد دا کر جاندا میں کوچ،
سنیا جے نہ ہندا بابا تیرا میں منشور

وچّ ہنیرے پھلّ وی دیویں، اوہناں اتے تھوہ،
سکھر دوپیہرے بلدے پتھر مینوں نے منظور

ہتھوں سٹّ جدوں دا آسا، آندی قلم دوات،
منزل مینوں واجاں مارے، رستے نورو-نور

اوہدے وچوں لبھے 'بابا' کمیاں دے حق ویکھ،
جہڑا اچے محلیں بہہ کے، بندا اے دستور

(بابا نجمی)
 
میرے وانگوں چار دہاڑے بھٹھی کول کھلو،
ملاں پھیر وکھاویں مینوں اپنے منہ دا نور
یہ شعر پورا سمجھ میں آیا اور مزا دے گیا۔ باقی بھی اچھے معلوم ہوتے ہیں۔ ملا کے منہ پہ نور دیکھا تو نہیں ویسے کبھی۔ بہرحال پوئٹک لائسنس کا خیال آتا ہے تو جھومنا پڑتا ہے۔
ایک بات بتائیے، استاد دامن، سائیں اختر اور اب بابا نجمی۔ نئے پنجابی شاعر ترقی پسند کیوں ہیں؟ تصوف پنجاب سے دکان بڑھا گیا کیا؟
 

غدیر زھرا

لائبریرین
یہ شعر پورا سمجھ میں آیا اور مزا دے گیا۔ باقی بھی اچھے معلوم ہوتے ہیں۔ ملا کے منہ پہ نور دیکھا تو نہیں ویسے کبھی۔ بہرحال پوئٹک لائسنس کا خیال آتا ہے تو جھومنا پڑتا ہے۔
ایک بات بتائیے، استاد دامن، سائیں اختر اور اب بابا نجمی۔ نئے پنجابی شاعر ترقی پسند کیوں ہیں؟ تصوف پنجاب سے دکان بڑھا گیا کیا؟
سر پنجابی شاعری کا خیال آتے ہی ہم اسے صوفیانہ شاعری اور لوک ادب سے جوڑنے لگتے ہیں جب کہ جدید دور کی پنجابی شاعری نئے تجربات اور نئے موضوعات سے نبرد آزما ہے ہر شاعر اپنے زمانے کے حالات و واقعات سے متاثر ہوتا ہے :)
 
جس دھرتی 'تے رجواں ٹکر کھاندے نئیں مزدور
اس دھرتی دے حاکم کتے، اس دے حاکم سور

میرے وانگوں چار دہاڑے بھٹھی کول کھلو،
ملاں پھیر وکھاویں مینوں اپنے منہ دا نور

اٹّ-کھڑکا نال گوانڈھی، دیکھو آگوُ ولّ،
اوہدے نال یارانہ، جہڑا ستّ سمندر دور

پل پل چوڑا ہندا جاوے، لوڑاں دا دریا،
ہولی ہولی ڈبدا جاوے، سدھراں والا پور

اس دھرتی توں کھورے کد دا کر جاندا میں کوچ،
سنیا جے نہ ہندا بابا تیرا میں منشور

وچّ ہنیرے پھلّ وی دیویں، اوہناں اتے تھوہ،
سکھر دوپیہرے بلدے پتھر مینوں نے منظور

ہتھوں سٹّ جدوں دا آسا، آندی قلم دوات،
منزل مینوں واجاں مارے، رستے نورو-نور

اوہدے وچوں لبھے 'بابا' کمیاں دے حق ویکھ،
جہڑا اچے محلیں بہہ کے، بندا اے دستور

(بابا نجمی)
یہ کلام بابا نجمی کی زبانی ایک نجی محفل میں سنا تھا بہت خوب کلام شراکت کا شکریہ شاد و آباد رہیں
 
یہ شعر پورا سمجھ میں آیا اور مزا دے گیا۔ باقی بھی اچھے معلوم ہوتے ہیں۔ ملا کے منہ پہ نور دیکھا تو نہیں ویسے کبھی۔ بہرحال پوئٹک لائسنس کا خیال آتا ہے تو جھومنا پڑتا ہے۔
ایک بات بتائیے، استاد دامن، سائیں اختر اور اب بابا نجمی۔ نئے پنجابی شاعر ترقی پسند کیوں ہیں؟ تصوف پنجاب سے دکان بڑھا گیا کیا؟

یہ شاخِ نشیمن سے اترتا ہے بہت جلد۔۔
( علامہ اقبال کا مصرع ہے، نظم پنجابی مسلمان سے۔ )
 
مجھے بھی یہ ایک ہی شعر سمجھ آسکا ہے وہ بھی بہت کوشش کے بعد' اگر کوئی اردو ترجمہ کر دے تو مجھ ایسے بھی سمجھ لیں
 
Top