اساتذہ کرام سے اِصلاح کی درخواست ہے (شکیل احمد خان)

@
محمّد احسن سمیع :راحل:
محترم راحل صاحب!
یہ غزل چند ترمیمات کے ساتھ آپ کی توجہ کی خواستگار ہے،اگر ناگوارِ خاطر نہ ہوتو اِس پر ایک نظر کیجیے،میں آپ کا شکرگزار رہوں گا۔

کانوں میں گونجتی تری آواز کیوں رہے
ہر دم یہی گماں مرا دم ساز کیوں رہے

شکوہ فلک سے کیوں نہ کریں تیرا اے اُفق
تو حسرتوں کے خون کا غماز کیوں رہے


نالے وہ بلبلوں کے جب ایسے تھے بے اثر
حیرت ہے پھول گوش بر آواز کیوں رہے

’’ہے جستجو کہ خوب سے ہے خوب تر کہاں‘‘
مل جائے تُو اگر تَو تگ و تاز کیوں رہے

دیکھوں میں دل کے داغ کبھی چاند کو تکوں
سوچوں زہے نصیب یہ اعزاز کیوں رہے


تھی داستاں طویل بہت ہجرِ یار کی
رو رو لہو سنائی کہ ایجاز کیوں رہے


جی! کہیے اب شکیل غزل تو ہوئی تمام
یہ شاعری میں میر ہی ممتاز کیوں رہے
 
آخری تدوین:
بادی النظر میں تو اب بہتر ہے لیکن باریک بینی سے راحل بھائی اور استادِ محترم دیکھ ہی لیں گے۔ ہماری صلاح یہ ہے کہ بھرتی کے الفاظ پر کچھ غور کرلیجیے۔ مثلاً
نالے وہ بلبلوں کے جب ایسے تھے بے اثر
حیرت ہے پھول گوش بر آواز کیوں رہے

"وہ" کو "ہی" سے بدل کر دیکھ لیں

جی! کہیے اب شکیل غزل تو ہوئی تمام
یہ شاعری میں میر ہی ممتاز کیوں رہے

"یہ" کی جگہ "اب" کا محل تھا لیکن اب آپ نے پہلے مصرع میں استعمال کرلیا۔ پہلے مصرع میں "اب" کے بجائے " اے" کردیں تو دوسرے مصرع میں" اب" کہہ سکتے ہیں!
 
واہ خلیل بھائی !
میری یہ غزل ،اِس کے الفاظ، اشعار،بندشیں،مضامین۔۔۔۔۔۔۔۔۔ایسے انوکھے ،نرالے،عمدہ اور اعلیٰ ،شاندار اور قابلِ داد نہیں مگر اِس بہانے اساتذہ ٔ کرام کی خوبصورت اصلاحات اور نکتہ آفرینیوں سے ۔۔۔۔شعر وادب میں مجھ ایسے مبتدی اور دیگر طلباء پر اِس فن کے جو اسرار کھل رہے ہیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔یقین کیجیے ۔۔۔۔۔۔قلب و جگر ۔۔۔فکر و نظر سب پر سرخوشی و سرشاری کا عالم ہے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شعر بھی اصلاح کے بعد زبانِ حال سے بے اختیار کہہ اٹھتا ہے کہ ۔۔۔۔حیرت سے تک رہا ہے جہانِ وفا مجھے۔۔تم نے بنادیا ہے محبت میں کیا مجھے!
خلیل بھائی !
واقعی "وہ " کو" ہی" اور "یہ " کو "اب " سے بدلنے سے شعر کی ماہئیت،کیفیت اور کمیت ہی منقلب ہوجاتی ہے ،دنیا ہی بدل جاتی ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔خلیل بھائی بالحقیقت میرے اشعار نہیں آپ کا ذوق ِ سلیم قابلِ تعریف ، لائقِ داد اور واجب ِ تحسین ہے۔۔۔۔۔۔شکریہ اور وہ بھی دل کی اتھاہ گہرائیوں سے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شکریہ قبول فرمائیں اور آئندہ بھی اپنی پربصیرت تجاویزسے نوازتے رہنے کا عزمِ جزم فرمائیں تو بندے کی ڈھارس بندھی رہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ایک بار پھر شکریہ ۔
 
آخری تدوین:

الف عین

لائبریرین
اعزاز اور ایجاز قوافی والے نئے سرخ اشعار واضح نہیں،
رو رو لہو سنائی... یہ میر کا سا انداز اسی زمانے میں جائز تھا، آج کل یہ زبان نہیں بولی جاتی
 
اعزاز اور ایجاز قوافی والے نئے سرخ اشعار واضح نہیں،
رو رو لہو سنائی... یہ میر کا سا انداز اسی زمانے میں جائز تھا، آج کل یہ زبان نہیں بولی جاتی
محترم !
واقعی یہ کچے پکے اشعار ،جن کی آپ نے نشاندہی فرمائی، محض کسی ایسے ہی خیال کی پیداوار ہیں جنھیں ہلکی آنچ پر ابھی بہت بہت بہت پکنا تھا۔۔۔۔محمد احسن سمیع راحل صاحب کا یہ قول بجا ہے جو انہوں نے کسی موقع پر کسی صاحب سے ارشاد فرمایا تھا کہ طلباء کے لیے غزل کے پانچ اشعار میں خیال آرائی کافی ہے ،دستیاب قوافی کے شوق میں شعر پر شعر لانا ۔۔۔۔۔۔۔رہی سہی خوبی کا مجروح کرنا ہوا(محترم راحل صاحب الفاظ کا تغیر و استبدال معاف)۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔خود اُن کی حالیہ مختصر غزل:
کس لئے سیکھیں بھلا اپنی پرائی دیکھنا
ایک دن ٹھوکر میں ہوگی سب خدائی، دیکھنا!۔۔۔۔۔۔"ٹھوکر"۔۔۔۔"خدائی"۔۔۔(گنجینۂ معنی کا طلسم اس کو سمجھیے)
آج جو ہیں سانس تک لینے پہ میرے معترض
جیب بھاری ہو تو سب کی ہمنوائی دیکھنا!۔۔۔۔ترے فِرا ق میں جیسے خیال مفلس کا۔۔گئی ہے فکرِ پریشاں کہاں کہاں مری
حسن کی کیا ہے حقیقت، جاننا چاہو اگر
عجز کا آنچل ہٹے تو خودنمائی دیکھنا!۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔"عجز"۔۔۔۔۔"ہٹے"۔۔۔"خودنمائی"۔۔۔۔۔(جو لفظ کہ غالب مرے اشعار میں آئے)
جتنا بھی مضبوط کرلو خود کو تم راحلؔ میاں
یہ تو طے ہے، جان لے لے گی جدائی، دیکھنا!۔۔۔۔۔۔۔۔۔یہ تو طے ہے ،جان لے لے گی۔۔۔۔۔۔الخ ۔۔واہ راحل صاحب واہ!!۔۔۔۔۔۔(ہماری جان جاتی ہے ادا کہتے ہو تم اِس کو۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔)
دریا بلکہ دریاؤں کو کوزے میں بند کرکے ،ہم صفیروں کوحیرت و استعجاب کی فضائے بسیط میں اُڑان بھرنے پر اکسانا ہی تو ہے!
محترم !۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔یہاں(اردو محفل میں) آکر۔۔۔سچ کہتا ہوں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔میری تو دنیا ہی بدل جاتی ہے!
 
آخری تدوین:
Top