نوری کریکٹر فونٹ کا سورس

عبدالمجید نے 'نوری نستعلیق پراجیکٹ' کی ذیل میں اس موضوع کا آغاز کیا، ‏جولائی 31, 2009

  1. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    السلام علیکم
    حسب وعدہ نوری کریکٹر کا سورس پیش کر رہا ہوں۔ چونکہ کافی عرصہ سے یہ پروجیکٹ سرد خانہ میں پڑھی رہی ہے اسلئے توجہ نہ دینے کے سسب اس کے بعض ٹیبلز کو جنکو اپڈیٹ کرنا تھا نہ کرسکیں ہیں۔
    نوری کریکٹر کا سورس 2 فائلوں میں پیش کر رہا ہوں ایک فائل ہے نوری کریکٹر کا کیلٹ اور کرس مکمل کے ساتھ لیکن اسمیں ب درمیانی جوڑ کا مسئلہ موجود ہے دوسری فائل میں وولٹ کے بتدائی ٹیبلز ،Initial, Medial, Final اور ب کی اس جوڑ کا کیلٹ موجود ہے جوکہ لوپ ہورہا ہے اسمیں لوپ پر قابو پا لیا گیا ہے لیکن جیسا کہ میں بتا چکا ہوں ہمارے خیال میں یہ طریقہ کار صحیح نہیں ہے لوپ کیلئے امید ہے کہ اسپر محسن بھائی ضرور روشنی ڈالیں گے میں اس ٹیبل کو نوری کریکٹر کے لیٹسٹ سورس میں شامل نہ کرسکا ہوں اسلئے اسکو الگ سے اپلوڈ کرکے پیش کر رہا ہوں۔ ساتھ میں دری نستعلیق کا وولٹ اور فجر نوری نستعلیق کا وولٹ بھی پیش خدمت ہے
    نوری نستعلیق کریکٹر کا لیٹسٹ سورس
    http://files.getdropbox.com/u/13794...er Noori Nastalique 15-12-2006_Final_Volt.ttf
    نوری کریکٹر ب کے جوڑ والے ٹیبل کا سورس
    http://files.getdropbox.com/u/1379496/fonts for uplad/Noori Character_6.ttf
    دری نستعلیق اور فجر نوری نستعلیق کا سورس
    http://files.getdropbox.com/u/1379496/fonts for uplad/Nastaleeq_Volt.ttf
    http://files.getdropbox.com/u/13794...er Noori Nastalique 15-12-2006_Final_Volt.ttf
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  2. arifkarim

    arifkarim معطل

    مراسلے:
    29,828
    جھنڈا:
    Norway
    موڈ:
    Happy
    بہت شکریہ مجید ۔ اُمید ہے محسن بھائی اور باقی ممبران ان سورسز کا تحقیقی مطالعہ کرکے اسکے مسائل کے حل پر روشنی ڈالیں گے۔
    ابتداء سے لیکر اب تک جو مسائل اس نوری کیرکٹر فانٹ میں آئے ہیں، انکی لسٹ یہ ہے، ہم پہلے مسئلہ کو حل کرکے اگلے کی جانب بڑھیں گے:

    ۱۔ یہ فانٹ اڈوب انڈیزائن سی ایس ۴ میں‌لوڈ ہونے کے بعد حروف تہجی بھی مکمل و درست نہیں لکھ سکتا ۔ مطلب اسکی بیس اوپن ٹائپ کے اسٹینڈرڈ کے مطابق نہیں ہے۔ یا تو اسمیں کچھ ٹیبلز مسنگ ہے ہیں‌یا کرپٹ ہیں۔
    حل: سب سے پہلے اسکی بنیاد کو مکمل اسٹینڈرڈ پر کرنا ہوگا۔ اسکے لئے ان نستعلیقی فانٹس کی بیسز کا مطالعہ کیا جا سکتا ہے جو انڈیزائن پر کام کر رہے ہیں، مثال کے طور پر دری و ایران نستعلیق۔

    ۲۔’’ب‘‘ کسشتی کی اشکال کا کیلٹ درست نہیں‌بنتا۔ ۴ جوڑوں کے بعد لوپ کی ضرورت ہے جوکہ وولٹ کے ذریعہ ممکن نظر نہیں آتی ۔ پاک نستعلیق میں شائد پائتھون کے ذریعہ یہ لوپ حاصل کیا گیا ہے۔
    حل: اڈوبی فانٹ ڈویلپمنٹ کٹ کے ذریعے فانٹ کی ابتدائی پروگرامنگ کی جائے۔ کیونکہ یہ ٹولز سب سے زیادہ اوپن ٹائپ اسٹینڈرڈ کی ترجمانی کرتے ہیں۔ اس کٹ کے ذریعہ بنائے گئے فانٹس اگر درست کمپائل ہو جائیں۔ تو یہ کراس پلیٹ فارمز پر چلنے کی صلاحیت رکھتے ہیں۔ جیسے دری یا ایران نستعلیق ہے۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 2
  3. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    عارف اور عبدالمجید، اگر کسی خود کار کوڈ جنریشن کی ضرورت ہے تو تم مجھے اس کے بارے میں بتا سکتے ہو۔ میں اس کے لیے پروگرام لکھ دوں گا۔
    ایڈوبی ایف ڈی کے کے ذریعے کام کرنے کے لیے کیا کرنا ہوگا۔ کیا اس کے لیے مینولی کوڈ لکھنا ہوگا یا اس کا کوڈ بھی جنریٹ کیا جا سکتا ہے؟
     
  4. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    نبیل بھائی چونکہ اڈوبی ایف ڈی کے کمانڈ لائن بیس ہے اسلئے ہم اسکو استعمال نہیں کرسکے ہیں اسکے بارے میں تحقیق کی ضرورت ہے
     
  5. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    میں نے فجر نوری نستعلیق کا سورس بھی اوپر پیش کیا ہے ممبران اسپر بھی توجہ دیں
     
  6. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    پاک نستعلیق اڈوبی پلیٹ فارم پر مکمل طور سے نہیں چل پاتا پاک نستعلیق کو جب اڈوبی میں استعمال کیا جاتا ہے تو وہ کرس ٹیبل تو استعمال کرپاتا ہے لیکن کیلٹ ٹیبل استعمال نہیں کرسکتا ہے جہاں تک میرا خیال ہے کہ پاک نستعلیق کا کیلٹ بنانے کیلئے کوئی تھرڈ پارٹی پروگرام استعمال کیا گیا ہے شاید پائتھون اور اسی وجہ سے پاک نستعلیق کا کیلٹ اڈوبی پلیٹ فارم پر چلنے کے قابل نہیں ہے
     
  7. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    میں نے محسن کو فون کیا ہے اور امید ہے کہ وہ آج یا کل اس جانب توجہ کریں گے۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  8. arifkarim

    arifkarim معطل

    مراسلے:
    29,828
    جھنڈا:
    Norway
    موڈ:
    Happy
    جہاں تک میں نے پڑھا ہے۔ AFDK میں تمام کام مینولی اسکرپٹس کے ذریعہ ہوتا ہے۔ خوش آئین بات یہ ہے کہ اس کی ذاتی زبان پائتھون فانٹ لیب کی بیس پر ہی مبنی ہے۔ یعنی پائتھون کی اسکرپٹس بھی اسمیں کام کرتی ہیں۔ چونکہ ہم پہلے بھی پائتھون میں کامیابی سے ٹولز بنا چکے ہیں۔ اسلئے امید ہے کہ نئے کوڈز لکھنا مشکل نہیں ہوگا۔ باقی انفارمیشن آپ پروگرامرز احباب ٹول کٹ کی مین سائٹ سے حاصل کر سکتے ہیں:
    http://www.adobe.com/devnet/opentype/afdko/
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  9. محسن حجازی

    محسن حجازی محفلین

    مراسلے:
    2,513
    موڈ:
    Breezy
    معاملہ فونٹ ڈیویلپمنٹ میں flaw کا نہیں ہے بلکہ اس کی صراحت میں ٹیلی فون پر کر چکا ہوں مختصرا دوبارہ عرض کیے دیتا ہوں۔
    اوپن ٹائپ کے بہت سارے فیچرز خاص طور پر curs ایڈوب کے پراڈکٹس کے ٹیکسٹ رینڈرنگ انجنز میں implement نہیں کیے گئے۔ اس سبب آپ جو مرضی کر لیجئے ایڈوب میں کیریکٹر بیسڈ نستعلیق فونٹس نہیں چلیں گے۔ یہ چیزیں میں آج سے تین سال قبل اچھی طرح ٹھوک بجا کر دیکھ چکا ہوں بلکہ یہ کہنا مناسب ہوگا کہ میرا کام ہی یہی تھا۔

    اس میں ناکامی کے سبب ہی ہمیں ترسیمہ جات پر مبنی فونٹ کی طرف آنا پڑا تھا تاآنکہ Adobe InDesign میں نستعلیق کمپوز کیا جا سکے کیوں کہ ادارے کے ڈائریکٹر صاحب کے ذاتی کاموں کے لیے یہ ناگزیر تھا۔
    میرا نہیں خیال کہ ایرانی یا دری نستعلیق InDesign پر چلتا ہے۔
    اور یہ لوپ والی بات میں کچھ سمجھا نہیں۔ :rolleyes:
    پائتھون کے آپ نے کونسے ٹولز لکھے ہیں؟ :confused:

    میں شاید مصروفیت کے سبب تسلسل سے وقت نہ دے پاؤں تاہم گاہے بگاہے جائزہ لیتا رہوں گا۔
    والسلام
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  10. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    محسن، خدا کا شکر ہے کہ تم نے اس جانب توجہ کی۔ تم پلیز ایک مرتبہ عارف کے فراہم کردہ روابط کو بھی دیکھ لو جہاں اس نے ان ڈیزائن پر ایران (دری) نستعلیق کے استعمال کے نتائج پوسٹ کیے ہیں۔ عبدالمجید کا اشارہ غالباً تمہاری جانب تھا کہ تم نے پاک نستعلیق میں مختلف اوپن ٹائپ فیچرز implement کرنے کے لیے پائتھون کے پروگرام استعمال کیے ہیں۔ لوپ والی بات تو عبدالمجید ہی سمجھا سکیں گے۔

    ہمیں اس سلسلے میں تمہاری رہنمائی کی مستقل ضرورت رہے گی۔ پلیز اس جانب وقت نکال کر کچھ دیکھتے رہو۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  11. محسن حجازی

    محسن حجازی محفلین

    مراسلے:
    2,513
    موڈ:
    Breezy
    Gsub اور gpos میں ایسا کیا ہے جو مائیکروسافٹ وولٹ سے فونٹس میں شامل نہیں کیا جاسکتا؟ اس طرح تو اور بھی کئی متبادل ہیں میں لکھے دیتا ہوں:
    1۔ اوپن ٹائپ کمپائلر۔ آپ ایک ٹیکسٹ فائل میں متبادلات وغیرہ تجویز کرتے ہیں اور ٹیبلز جنریٹ کر دیئے جاتے ہیں۔ استعمال کر چکا ہوں۔
    2۔ فونٹ لیب۔ gsub اور gpos کی سپورٹ تو وہاں بھی موجود ہے بلکہ آج سے چار سال پہلے بھی تھی۔ استعمال کر چکا ہوں۔
    3. فونٹ فورج۔ یہ بھی gsub اور gpos کے ٹیبلز شامل کرنے کے لیے اٹرفیس دیتا ہے۔ میں خود استعمال کر چکا ہوں۔
    4۔ فونٹ ٹولز۔ پائتھون میں لکھی ہوئی لائبریری۔ میں نے کافی استعمال کی ہے۔
    5۔ ٹی ٹی ایکس۔ gsub اور gpos کو ایکس ایم ایل کے طور پر ڈمپ کرتا ہے اور آپ ایکس ایم ایل سے واپس فونٹ جنریٹ کر سکتے ہیں۔ استعمال کر چکا ہوں۔
    6۔ فری ٹائپ۔ gsub اور gpos تک رسائی دیتا ہے تاہم یہ میں نے خود استعمال نہیں کی مگر api کھنگال چکا ہوں۔
    7۔ مائکروسافٹ وولٹ۔
    تو پھر اس میں ایسا کیا ہے؟ یہ ایڈوب کی کٹ بھی فونٹ لیب سے ہی ڈرائيوڈ ہے۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  12. arifkarim

    arifkarim معطل

    مراسلے:
    29,828
    جھنڈا:
    Norway
    موڈ:
    Happy
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  13. arifkarim

    arifkarim معطل

    مراسلے:
    29,828
    جھنڈا:
    Norway
    موڈ:
    Happy
    یہ بات تو طے ہے کہ مائکروسافٹ وولٹ میں کمپائیل شدہ فانٹس خود مائکروسافٹ پروڈکٹس میں بہت اچھا کام کرتے ہیں۔ یعنی اصل مسئلہ ان اوپن ٹائپ ٹیبلز کی پروفنگ کا ہی ہے۔ میرے خیال میں جو پروفنگ ٹولز afdko میں شامل ہیں، اگر انکی مدد سے فانٹس کمپائیل اور پروف کئے جائیں تو یہ بلاشبہ ہر اڈوبی پراڈکٹ میں سو فیصد کام کریں گے۔
     
  14. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    ہمارا سب سے پہلا ترجیح فونٹ کا بیس ہے کہ کیا وجہ ہے کہ فونٹ اڈوبی پراڈکٹس میں بلکل بھی چلنے کے قابل نہیں ہے میں نے پاک نستعلیق اور نوری کریکٹر کے سکرین شاٹس دیئے ہیں نیچے آپ خود تجزیہ کرسکتے ہیں کہ ہمیں کس مشکل کا سامنا ہے فونٹ کا اڈوبی پراڈکٹس میں چلانے کا۔
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    آپ حضرات مندرجہ بالا سنیپ میں دیکھ سکتے ہیں کہ پاک نستعلیق کے متن میں حروف کرس کی پوزیشن بلکل درست لے رہے ہیں لیکن کیلٹ کے جوڑ تبدیل نہیں ہورہے ہیں جبکہ نوری کریکٹر میں کیلٹ اور کرس تو چھوڑیں جناب ابتدائی ضروری ٹیبلز یعنی انیشل، مڈل، فائنل ہی کام نہیں کر رہے ہیں اڈوبی پراڈکٹس میں محسن بھائی سے درخواست ہے کہ وقت نکال کر اپلوڈ شدہ نوری کریکٹر فونٹ کا وولٹ سورس مطالعہ کرکے اپنے ماہرانہ رائے سے آگاہ کردیں۔
    شکریہ
     
  16. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    عبدالمجید اور عارف، تمہارے سوالات کا جواب تو محسن ہی دے سکیں گے۔ میں بھی کچھ معاملے کو سمجھنے کی کوشش کر رہا ہوں۔ اوپر عارف نے لکھا ہے کہ صرف پاک نستعلیق ہی ایسا فونٹ ہے جس میں حرف ب کا calt درست ڈیفائن ہوا ہے جبکہ بعد میں عبدالمجید نے لکھا ہے کہ پاک نستعلیق میں کیلٹ کام نہیں کر رہا ہے۔ تو اصل میں کیا درست ہے؟

    دوسرے میں یہ جاننا چاہتا ہوں کہ آخر نوری کیریکٹر کے لیے کیا بالکل نیا فونٹ تیار کیا جا رہا ہے؟ کیا پہلے سے موجود کسی کیریکٹر بسیڈ نستعلیق فونٹ کا سورس اس کے لیے استعمال نہیں کیا جا سکتا؟ عبدالمجید نے فجر نستعلیق اور جوہر نستعلیق کا سورس حاصل کر لیا ہے۔ محسن کے پاس بھی (غالباً) پاک نستعلیق کا سورس موجود ہوگا۔ کیا ان میں سے کسی کو مجوزہ فونٹ کی بیس نہیں بنایا جا سکتا؟
     
  17. عبدالمجید

    عبدالمجید محفلین

    مراسلے:
    933
    نبیل بھائی جیسا کہ عارف نے کہا ہے کہ دوسرے نستعلیق فونٹس کے مقابلے میں پاک نستعلیق میں ب کا کیلٹ مکمل ہے لیکن مائکروسافٹ کے پلیٹ فارم پر۔ میں نے جو لکھا ہے کہ پاک نستعلیق کا سارا کیلٹ ہی صحیح نہیں ہے تو اس سے میری مراد ہے اڈوبی کے پلیٹ فارم پر اوپر میں نے سنیپ بھی اڈوبی فوٹوشاپ کے ہی پیش کیئے ہیں ۔
    نوری کریکٹر کو بلکل نئے بیس پر بنایا گیا ہے نوری کریکٹر کو بنانے میں ہم نے پہلے سے موجود کسی بھی فونٹ کا بیس استعمال نہیں کیا ہے یہاں تک کہ کسی نسخ فونٹ کا بیس بھی نہیں البتہ یہ بات کہ اسکے لئے پہلے سے موجود کسی فونٹ کا بیس استعمال کیا جائے تو اسکے لئے فجر نوری نستعلیق کا بیس مناسب ہے لیکن وہ کافی لمبا پراسس ثابت ہوگا اسلئے ہم جانا چاہتے ہیں کہ ہمارے موجودہ بیس میں آخر کیا مسائل ہے اور کیا وجہ ہے کہ یہ اڈوبی پلیٹ فارم پر چلنے کے قابل نہیں ہے اسکا صحیح جواب محسن بھائی ہی دے پائیں گے
    والسلام
     
  18. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    میرے خیال میں محسن آج کل دن میں کم از کم ایک مرتبہ فورم پر آ رہے ہیں اور وہ ان سوالات کے جواب بھی فراہم کرتے رہیں گے۔ بصورت دیگر پہلے کی طرح انہیں بلانا پڑے گا۔

    عبدالمجید کیا تمہارے فونٹ کی بیس مائیکروسوفٹ کے سوفٹویر میں کام کر رہی ہے؟ یہ بات مجھے بھی بہت عجیب لگتی ہے کہ اوپن ٹائپ کی GSUB, GPOS ٹیبلز ایک پلیٹ فارم پر کام کر رہی ہیں اور دوسری پر نہیں۔ کیریکٹر بیسڈ نستعلیق فونٹ کی بیس نئے سرے تیار کرنا آسان کام نہیں ہے اور اس کے لیے کافی مہارت درکار ہے۔ میرا مشورہ تو یہی ہوگا کہ پہلے سے موجود کسی نستعلیق فونٹ کے سورس کو استعمال کر لو۔ محسن نے ایک مرتبہ ذکر کیا تھا کہ پاک نستعلیق کا سورس کافی compact ہے۔ اگر اس کے سورس کو استعمال کر لیا جائے تو بہتر نتائج برآمد ہو سکتے ہیں۔

    ایک اور سوال یہ ہے کہ کسی موجودہ فونٹ کے سورس کو بیس بنانے میں زیادہ وقت لگے گا یا نئے سرے سے بیس تیار کرنے میں زیادہ وقت لگے گا؟
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  19. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    یہاں میرے ذہن میں ایک اور خیال بھی آ رہا ہے۔ کیوں نہ ہم اس کیریکٹر بیسڈ فونٹ کی تیاری کو خود کے لیے سیکھنے کا ایک موقعہ تصور کریں۔ اگرچہ ایک سے زائد کیریکٹر بیسڈ نستعلیق فونٹ تیار ہو چکے ہیں لیکن ابھی بھی اس فن کے ماہر بہت کم لوگ ہیں۔ ایک مرتبہ محسن نے فورم پر اس سلسلے کا آغاز بھی کیا تھا کہ from scratch تمام اشکال تیار کی جائیں اور ایک نستعلیق فونٹ تیار کیا جائے، لیکن یہ سلسلہ بوجوہ آگے نہیں بڑھ سکا تھا۔ تو کیوں نہ اب اس سلسلے کو آگے بڑھانا شروع کریں۔ اگر آپ لوگ میرے خیال سے متفق ہوں تو پہلے مرحلے میں صرف دو کے جوڑ والے ترسیمہ جات کے لیے ایک فونٹ تیار کیا جانا چاہیے۔ اس کی تیاری نہ صرف آسان ہوگی بلکہ اسے مائیکروسوفٹ اور ایڈوبی دونوں کے پلیٹ فارم پر آسانی سے ٹیسٹ کیا جا سکے گا۔ مزید براں اسی کام کو بنیاد بناتے ہوئے زیادہ جوڑ والے ترسیمہ جات کے لیے بھی فونٹ تیار کرنا ممکن ہو جائے گا۔ اب چونکہ نوری کیریکٹر کی اشکال موجود ہیں تو اشکال کی تیاری کا کام بچ جائے گا۔
    کیا خیال ہے آپ لوگوں کا اس کے بارے میں؟
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 2
  20. نبیل

    نبیل محفلین

    مراسلے:
    16,749
    جھنڈا:
    Germany
    موڈ:
    Depressed
    ذیل میں میں محسن کے تیار کردہ ایک ڈاکومنٹ کا ربط پوسٹ کر رہا ہوں جس میں انہوں نے نستعلیق فونٹ کے لیے contextual analysis کی تفصیل پیش کی ہوئی ہے۔ اگرچہ اس ڈاکومنٹ میں صرف دو کے جوڑ والے ترسیمہ جات کا جائزہ لیا گیا ہے، لیکن اسی تکنیک کو استعمال کرتے ہوئے زیادہ جوڑ والے ترسیمہ جات کا جائزہ لینا بھی ممکن ہو سکتا ہے۔ محسن سے گزارش ہے کہ اگر ان کے پاس اس جیسی اور معلومات ذخیرہ ہیں تو انہیں بھی یہاں فراہم کر دیں۔

    [ame="http://www.scribd.com/doc/8321618/Contextual-Analysis-of-KhatENastaleeq"]Contextual Analysis of Khat-E-Nastaleeq@@AMEPARAM@@/docinfo/8321618?access_key=key-1q5ma1klkjkkoei1jqa0@@AMEPARAM@@8321618@@AMEPARAM@@key-1q5ma1klkjkkoei1jqa0[/ame]
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 2

اس صفحے کی تشہیر