انٹرویو انٹرویو وِد اعجاز اختر

الف عین

لائبریرین
ہ اعجاز چا شاعری واقعی سچ بولتی ہے؟

ہاں بھی اور نہیں بھی۔ اور شاعری سچ بولے یا نہ بولے، یا تو سچی شاعری ہوتی ہے، یا سرے سے شاعری ہی نہیں ہوتی۔
زیادہ تر تو یوں ہوتا ہے کہ عمر کی ایک منزل میں یقیناً یہ سچ بولتی ہے۔ اس وقت شاعر سچے شعر کہتا ہے، لیکن بعد میں، بڑھاپے میں، وہ رنگینی تو ختم ہو جاتی ہے، پھر محض وہ ماضی کے تصورات میں جیتا ہے۔ اطہر نفیس نے کہا تھا نا
کوئ مہر نہیں، کوئ قہر نہیں، پھر سچّا شعر سنائیں کیا۔
لیکن اس وقت یہ قہر ومہر محبوب کی طرف سے نہیں ہوتا، زمانے کے نشیب و فراز کا ہوتا ہے۔ لیکن شاعر اس عمر میں بھی اس مہر و قہر کواپنے دورِ رنگین کے ہی انداز میں پیش کرتا رہتا ہے۔ پھر بھی اکثر دل کی بات کہہ ہہی جاتا ہے۔ پہلے محبوبہ کے وقت پر نہ آنے کا شکوہ تھا تو بعد میں ممکن ہے کہ 20 سال تک اپنے پرموشن کا انتظار۔ مجھے ڈائریکٹر کے پرموشن سے پہلے 1985 میں پرموشن ہوا تھا۔ یہ محض مچال ہے۔ یہ نہ سمجھو کہ پروموشن ہی میری محبوبہ رہی ہو۔ بلکہ میرا تو یہ حال ہے کہ اپنی تنخواہ بھی نہیں بتا سکتا کہ کیا سکیل ہے اور کتنی ملتی ہے، کہ یاد نہیں رہتی۔
ابھی پچھلی بار ہی میرے دوست مصحف اقبال توصیفی نے ایک تازہ غزل سنائ تھی اور مجھ سے مشورہ مانگا تھا کہ یہ شعر رکھیں یا اچھا نہیں لگے گا
جوہی بولی، دونوں گڑیاں
اک میں اور اک میری دادی
(جوہی ان کی پوتی کا نام ہے)
بعد میں اسے یوں کر دیا
جوہی ناک دبا کر بولی
دادا، میں بھی بن گئ دادی
ان کی اس غزل کی زمین ہے، صدا دی، دعا دی۔ اس میں دادی قافیہ باندھنے کا جی چاہا۔ کیا یہ ان کے تئیں سچا شعر نہیں تھا؟

ہ آپ نے زیادہ شاعری اپنے لیے لکھی یا اوروں کے لیے؟

شاعری ہر شاعر اپنے لئے ہی کرتا ہے۔ ترقی پسند شعرا بھی در اصل اپنے لئے ہی کرتے تھے۔ سماج کے لئے نہیں۔ ورنہ بےچارے عوام کے پاس کہاں وقت یا سہولت کہ وہ ان کی شاعری پڑھتے!!۔ ان کو بھی یہ اطمینان تھا کہ وہ سماج کی خدمت کے لئے شاعری کر رہے ہیں، اور در اصل اپنے اس اطمینان اور فیلنگ گُڈ کے احساس کے لئے ہی انھوں نے بھی شاعری کی۔ بہت سے شعرا تو پارٹی ممبر پہلے تھے شاعر بعد میں، انھوں نے عملی سیاست میں حصہ لیا ضرور، لیکن محض شاعری سے وہ کوئ انقلاب کہاں لا سکے۔ خود اقبال نے بھی روحِ مسلماں کو جھنجھوڑا لیکن محض اس وجہ سے پاکستان نہیں بنا۔ (یوں بھی ان کاخواب تو اسلامی مملکت کا تھا، محض مسلم اکثریت کے ملک کا نہیں، جس طور پر اس خواب کی تعبیر ملی، وہ مفاد پرست سیاست دانوں کی کوششیں تھیں، خیر بات تلخ ہو جائے گی۔
میں بھی دعویٰ نہیں کرتا کہ میں دوسروں کے لئے شاعری کرتا ہوں۔ اور اپنی ہی بات کروں تو پھر یہ بھی عرض کر دوں کہ پھر میں نے پچھلے پینتیس سالوں میں کیوں اپنا کلام نہیں چھپوایا۔ محض 1967 سے 1971 تک بہت چھپا ہندوپاک کے مؤقّر جرائد میں اور پھر خاموش ہو گیا۔ اگرچہ شاعری خاموش نہیں ہوئ۔ بس یہ ہے کہ تب سے اب تک سال میں تین چار غزلیں ہو جاتی ہیں۔ بس ادھر تین چار سال سے مصحف اقبال توصیفی اور مغنی تبسم صاحب کےجریدوں سب رس اور شعر و حکمت میں ہی اپنی تخلیقات دی ہیں یا انٹر نیٹ پر۔ آج صبح کا ہی ایک شعر سنو؎
اتنے دن بعد آج شعر کہے
چہرے پر کچھ چمک تو آئے گی
یا پہلے بھی ہم نے ہی کہی تھی یہی بات؎
اب آج دنوں پہ شعر کہہ کر
کچھ دل کو ملا ثبات کچھ دیر
بس اس کچھ دیر کے ثبات اور چہرے کی چمک کے لئے ہی میں بھی شعر کہتا ہوں، دوسرے شعرا کا بھی یہی حال ہے۔
اب اس تازہ غزل کی "تاریخ" بھی سن لو۔ اگر چہ سب کو معلوم ہے کہ یہاں ناگپور میں میں تنہا رہتا ہوں اور ادھر عرصے سے خود ہی کھانا بناتا ہوں۔ میرا باورچی خانہ (پہلی منزل پرگھر ہے میرا) اس طرح ہے کہ یہ کھلا حصہ ہے، اور میرا مین گیٹ بھی اسی طرف ہے۔ یہیں غسلخانہ وغیرہ بھی ہے۔ اس حصے میں جاتا ہوں تو اکثر پردہ برابر کر دیتا ہوں۔ کیوں لوگوں کو میں اپنے پھٹے ہوئے بنیان میں نظر آؤں!! کل بھی روٹیاں بنانے جا رہا تھا توپردہ برابر کرنے کے بعدخیال آیا کہ پردہ برابر کر تو رہا ہوں لیکن "روٹیوں کی مہک تو آئے گی" اور سب کو پتہ چل جائے گا کہ اعجاز ساحب روٹیاں بنا رہے ہیں۔ اور تبھی نیچے مکان مالک کے باورچی خانے سے پیالیوں کی آواز آئ جس سے پتہ چلا کہ ان کی بہو شبانہ اٹھ گئ ہے اور سب کے لئے چائے بنا رہی ہے۔ اور ایک مصرعہ اور ہو گیا "پیالیوں کی کھنک تو آئے گی" اور پھر اسی وقت ان دو مصرعوں کی یہ شکل ہو گئ۔ روٹیوں نے دوسری ہی شکل اختیار کر لی۔ یعنی شعر میں۔ روٹیاں تو ٹھیک ہی بنیں۔ شعر میں آنسو بن گئیں۔
کچھ صدا صبح تک تو آئے گی
پیالیوں کی کھنک تو آئے گی
خشک آنکھوں کے سوکھے جنگل میں
آنسوؤں کی مہک تو آئے گی
اور روٹیاں سینکتے سینکتے چار پانچ شعر اور "سنک" گئے
لاکھ رستے بدل کے گھر جاؤ
راہ میں وہ سڑک تو آئے گی
ایک پل ہی کو وہ لگا تھا گلے
اپنے تن سے مہک تو آئے گی
رات ہونے تو دو، پھر اس کی یاد
سرِ نوکِ پلک تو آئے گی
آج صحرائے جان خشک سہی
آنسوؤں کی کمک تو آئے گی
چاہپے وہ کچھ نہ پہنے پیروں میں
پایلوں کی چھنک تو آئے گی
دیکھو شاعر موقع نہیں چھوڑتا اپنے شعر سنانے کا۔ تو اب مقطع بھی سن لو، جو بعد میں دفتر جانے سے پہلے ہو گیا
دکھ کے بادل برس چکیں تو عبید
ایک رنگیں دھنک تو آئے گی
(پرسوں رات سے یہاں بارش ہو رہی ہے مستقل)
ظفری، تم بھی دیکھو اس طرح سے کہتے ہیں سخن ور سہرا

ہ آپ کی اپنی لکھی ہوئی پسندیدہ نظم÷غزل؟

وہ کلشے دوہراؤں کہ ماں کو اپنا ہر بچہ پیارا ہوتا ہے۔ ویسے یہ ضرور کہہ سکتا ہوں کہ مجھے اپنی غزلیں زیادہ پسند ہیں، نظمیں یوں بھی کم کہی ہیں۔

ہ آپ کا پسندیدہ شاعر؟

یہ بھی مشکل سوال ہے:
اساتذہ میں غالب، میر اور آتش
ترقی پسندوں میں فیض، اختر الایمان
اس کے بعد کے دور میں ناصر کاظمی، منیر نیازی، خلیل الرحمٰن اعظمی، ابنِ انشاء
اور ہم عصروں میں،( اگرچہ یہ لوگ سب دس بیس سال بڑے ہیں مجھ سے، شاید پروین شاکر کو چھوڑ کر۔لیکن زمانی طور پر بات کر رہا ہوں، یوں بھی ہم جیالوجسٹس تو کروڑوں سال کے پیمانے کی بات کرتے ہیں۔) بانی، شکیب جلالی، شہریار، بشیر بدر، ندا فاضلی، ساقی فاروقی، ظفر اقبال، پروین شاکر، محمد علوی، نشتر خانقاہی، جون ایلیا، اطہر نفیس، مغنی تبسم، وغیرہم۔ اور اپنے دوست مصحف اقبال؛ اور مدحت الاختر ۔ لو اپنے آپ کو تو بھول ہی گیا۔ابھی تھوڑی دیر پہلے ہی ایک شعر یاد آیا؎
یہاں ہر کشتئ جاں پر کئ مانجھی مقرر تھے
اِدھر سازش تھی پانی کی، اُدھرقضیہ ہوا کا تھا
اور پھر سوچنے لگا کہ یہ میرا شعر ہے یا بانی کا؟
اپنی بیاض دیکھی تو نہیں ملا، پھر بانی کا مجموعہ دیکھا تو اس کی اس زمین میں غزل تو ہے، لیکن اس کا شعر یوں ہے:
وہی اک موسمِ سفّاک تھا اندر بھی باہر بھی
عجب سازش لہو کی تھی، عجب فتنہ ہوا کا تھا
پھر اسی زمین کا ایک اور شعر یاد آیا
چھپا کر لے گیا اپنے دکھوں کو ساری دنیا سے
یوں لگتا تھا تو ہم تم سا، وہ جادوگر بلا کا تھا
اب میں انگشت بدنداں ہوں کہ یہ دونوں اشعار میرے ہیں یا کسی اور کے مجھے یاد آگئے۔ یہ سمجھو کہ یہی سچی شاعری ہے، جب دوسروں کے شعر اپنے لگیں اور اپنے دوسروں کے۔
فکشن کی بات تم نے پوچھی نہیں۔ ورنہ جس طرح میں کہتا ہوں کہ ہندی کہانی مسلمان ہی یہاں اچھی لکھ رہے ہیں۔ شانی، عبدل بسم اللہ (واقعی یہی نام ہے، اگرچہ غلط نام ہے)، اصغر وجاہت، مہرالنسا پرویز، ناصرہ شرما،عابد سورتی۔ اسی طرح اردو کہانیاں اور ناول یا تو عورتوں نے اچھی لکھی ہیں یا پنجابیوں نے۔ پنجابیوں اور مہاجروں میں منٹو، بیدی، انتظار حسین، ندیم قاسمی، شوکت صدیقی، ممتاز مفتی، عبداللہ حسین اور حال میں رتن سنگھ، خواتین میں قرأۃ العین ADیدر، خدیجہ مستور
 

امن ایمان

محفلین
جی اعجاز چا۔۔کوئی بات نہیں۔۔۔جہاں اتنا صبر کیا ہے وہاں تھوڑا اور انتظار بھی کرلوں گی۔۔۔محفل پر آنے کا سب سے بڑا فائدہ جو مجھے ہوا ہے وہ یہ۔۔۔کہ میں نےانتظار کرنابھی سیکھ لیا ہے۔



قیصرانی بھائی “جن“ کی کن کی۔۔؟؟؟ سیدھی طرح نام لےکر بتائیں نا کہ قیصرانی کی،سعدکی ،اسد کی بہن ۔۔ :lol:
 

امن ایمان

محفلین
اعجاز چا۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔آج مجھے اس محاورے پر پوری طرح یقین آگیا کہ ۔۔

صبر کا پھل میٹھا ہوتا ہے۔

اگر آپ کے جوابات کے لیے انتظار کرنا پڑتا ہے تو اتنے مفصل جواب کو دیکھ کر اتنی خوشی ہوتی ہے کہ بسسسسسسسسس کچھ مت پوچھیں۔۔ آپ کا جواب شاید اس لیے کراس کر گیا کہ میرا نیٹ بہت سلو چل رہا ہے۔۔ میں نے پیج ریفریش کرکے جب یہ جواب پھر سینڈ کیا تو آپ کا جواب اوپر پوسٹ ہوچکاتھا۔۔لیکن تب تک تیر کمان سے نکل چکاتھا :)


ہاں بھی اور نہیں بھی۔ اور شاعری سچ بولے یا نہ بولے، یا تو سچی شاعری ہوتی ہے، یا سرے سے شاعری ہی نہیں ہوتی۔
زیادہ تر تو یوں ہوتا ہے کہ عمر کی ایک منزل میں یقیناً یہ سچ بولتی ہے۔ اس وقت شاعر سچے شعر کہتا ہے، لیکن بعد میں، بڑھاپے میں، وہ رنگینی تو ختم ہو جاتی ہے، پھر محض وہ ماضی کے تصورات میں جیتا ہے۔ اطہر نفیس نے کہا تھا نا
کوئ مہر نہیں، کوئ قہر نہیں، پھر سچّا شعر سنائیں کیا۔



بہت عمدہ۔۔۔ آپ کا ماشاءاللہ ہر جواب ہی لاجواب ہوتا ہے

آج صبح کا ہی ایک شعر سنو؎
اتنے دن بعد آج شعر کہے
چہرے پر کچھ چمک تو آئے گی
یا پہلے بھی ہم نے ہی کہی تھی یہی بات؎
اب آج دنوں پہ شعر کہہ کر
کچھ دل کو ملا ثبات کچھ دیر
بس اس کچھ دیر کے ثبات اور چہرے کی چمک کے لئے ہی میں بھی شعر کہتا ہوں، دوسرے شعرا کا بھی یہی حال ہے۔



ہ اعجاز چا کبھی ایسا ہوا کہ دل کچھ لکھنے کو چاہ رہا ہو لیکن لفظ آپ سے روٹھ جائیں؟




اب اس تازہ غزل کی "تاریخ" بھی سن لو۔

اس تاریخ کو پڑھ کے بےحد مزا آیا۔۔۔اور پتہ ہے اعجاز چا ایک بات پر بےحد خوشی بھی ہوئی۔۔۔آپ بھی میری طرح جو سوچ رہے ہوتے ہیں وہ اسی طرح سے لکھ بھی دیتے ہیں۔ بس میرے لیے بھی دعا کریےگا کہ میں بھی آپ کی طرح اتنی لائق فائق ہوجاؤں۔


ظفری، تم بھی دیکھو اس طرح سے کہتے ہیں سخن ور سہرا


ظفری بھائی ۔۔آپ کے لیے اتنا اہم پیغام۔


یہ سمجھو کہ یہی سچی شاعری ہے، جب دوسروں کے شعر اپنے لگیں اور اپنے دوسروں کے۔


اعجاز چا میں نے سچی شاعری کو ایک اور حوالے سے بھی جاننا چاہ تھا۔۔ مطلب یہ کہ اگر کبھی آپ نے کوئی اداس نظم یا غزل کہی تو کیا اس میں آپ کا اپنا دکھ شامل ہوا۔۔یا آپ نے کسی کے درد کو محسوس کرکے بھی کچھ لکھا۔


فکشن کی بات تم نے پوچھی نہیں۔

جی ابھی تو بہت سی باتیں مجھے خود بھی ٹھیک طرح سے پوچھنا نہیں آتیں۔۔۔لیکن آپ کے اس طرح بیان کرنے سے میرے لیے بھی سوچ کے کئی اور در واہ ہوجاتے ہیں۔

اعجاز چا ابھی آپ نے اپنے کچن کی صورت حال سے آگاہ کیا تو مجھے پھر اس بارے میں کچھ سوال یاد آگئے :oops:


ہ آپ کو اپنے ہاتھ سے بنی ہوئی کون سی ڈش اچھی لگتی ہے؟

ہ اعجاز چا آپ روٹی خود بناتے ہیں تو کیا آپ کو آٹا بھی گوندھنا آتا ہے؟ :oops:

ہ جب آپ اپنے گھر والوں کے ساتھ ہوتے ہیں تب آنٹی کے کہنے پر کبھی اُن کو کچھ بنا کر کھلایا؟

ہ کبھی ایسا اتفاق ہوا کہ کوئی سبزی آپ نے خرید تو لی لیکن بنانے کا طریقہ نہ آتاہو؟
 

زیک

مسافر
اعجاز صاحب: آپ کے انٹرویو کا بہت مزا آ رہا ہے۔

شکریہ امن اور اعجاز صاحب۔
 

الف عین

لائبریرین
لو باقی سوالات کے جوابات کے ساتھ پھر حاضر ہوں:


اعجاز چا میں نے سچی شاعری کو ایک اور حوالے سے بھی جاننا چاہ تھا۔۔ مطلب یہ کہ اگر کبھی آپ نے کوئی اداس نظم یا غزل کہی تو کیا اس میں آپ کا اپنا دکھ شامل ہوا۔۔یا آپ نے کسی کے درد کو محسوس کرکے بھی کچھ لکھا۔

* شاعر جب شعر کہتا ہے تو ایک زیریں رو تو درد کی بہتی ہی رہتی ہے۔ اس میں اپنا اور اوروں کا درد سمٹ ہی آتا ہے۔ لیکن یہ کہنا مشکل ہے کہ کہاں اپنی بات ہے اور کہاں اوروں کی۔ اور محض درد کی ہی بات نہیں، اس میں اپنی اور اوروں کی مسرّتیں بھی شامل ہوتی ہیں۔ٔ

اعجاز چا ابھی آپ نے اپنے کچن کی صورت حال سے آگاہ کیا تو مجھے پھر اس بارے میں کچھ سوال یاد آگئے
ہ آپ کو اپنے ہاتھ سے بنی ہوئی کون سی ڈش اچھی لگتی ہے؟

*جب اپنے ہاتھ سے بناتا ہوں تو یوں تو ہر چیز اچھی لگتی ہے۔ نمک کبھی زیادہ ہو تب بھی اور کم ہو تب بھی!! ویسے زیادہ تر میں وہی سبزیاں بناتا ہوں یہاں جو حیدرآباد میں نھیں بنتیں۔ یا تو صابرہ کو پسند نہیں، یا بچوں کو پسند نہیں تھیں۔ جو شوق سے بناتا ہوں ان میں بیگن کا بھرتا شامل کیا جا سکتا ہے۔ اور ایک اور چیز بھی۔ جسے ہم لوگ مالوہ میں سیو کہتے ہیں۔ اس کی سبزی۔

ہ اعجاز چا آپ روٹی خود بناتے ہیں تو کیا آپ کو آٹا بھی گوندھنا آتا ہے؟
* ظاہر ہے روٹی آٹا گوندھے بغیر کس طرح بن سکتی ہے؟ اور مزے کی بات یہ ہے کہ مجھ سے چاول اچھے نہیں بنتے جو اکثر مرد پکایا کرتے ہیں۔ روٹی پسند بھی ہے۔ چاور تو محض بطور ویرائٹی کھایا کرتا ہوں اور وہ ادھر ادھر مل ہی جاتے ہیں۔ کل ہی ایک دوست کے پاس لنچ کیا تو وہاں چاول کھا لئے تھے۔

ہ جب آپ اپنے گھر والوں کے ساتھ ہوتے ہیں تب آنٹی کے کہنے پر کبھی اُن کو کچھ بنا کر کھلایا؟

*ضرور۔ ان کی فرمائش پر تو نہیں۔ لیکن اگر میں کہتا ہوں کہ بیگن کا بھرتا بنایا جائے تو وہ مجھ پر چھوڑ دیتی ہیں۔ اور میں ہی بناتا ہوں۔ مگر اس کی وجہ کچھ اور ہے۔ وہ یہ کہ جب میں ان کی کسی ترکیب کو اپنی امٌّی کی ترکیب سے مقابلہ کرتا ہوں تو وہ کہتی ہیں کہ مجھے نہیں آتا، آپ خود ہی اس طرح کا پکانے کی کوشش کریں۔
ہ کبھی ایسا اتفاق ہوا کہ کوئی سبزی آپ نے خرید تو لی لیکن بنانے کا طریقہ نہ آتاہو؟

* نہیں۔
 

سیدہ شگفتہ

لائبریرین
السلام علیکم اعجازاختر صاحب

آپ کا انٹر ویو ابھی ابھی مکمل پڑھا ہے یہ پہلا انٹر ویو ہے جو میں ابھی تک مکمل پڑھ پائی ہوں سو امید ہے کہ باقی انٹر ویو بھی مکمل پڑھنے کی توفیق مجھے مل جائے گی۔ آپ کے انٹر ویو میں پہلے تو اس خوشی کی بات جس کے لئے میں شکریہ بالکل بھی نہیں کہوں گی کہ بہت دن بلکہ بہت سے ہفتے بلکہ بہت سے سال بلکہ ہمیشہ یہ احساسِ خوشی باقی رہے گا !

میں جب کسی کا بھی انٹر ویو پڑھوں تو کوئی بات یا خیال یا کوئی ایک لفظ ہی سہی ، ضرور سوچ میں دَر آتا ہے، آپ کا انٹر ویو پڑھ کر جو لفظ آپ کے لئے میرے ذہن میں آیا ہے وہ ہے اولڈ بوائے :)

ویل اولڈ بوائے ، آپ نے اپنی بانسری سنبھال کے رکھی ہے یا نہیں :) ، کیونکہ مجھے بانسری دیوانگی کی حد تک پسند ہے اور فرمائش کرنے میں دیر نہیں لگانی چاہئے بس تو پھر اسے نکالیں اور کون سی دھن آپ بجایا کرتے تھے یا کون سی آپ کی پسندیدہ تھیں یا ہیں، بانسری سننے کے لئے کیا ہی اچھا ہو کہ آپ یہاں آجائیں ویسے بھی آپ کا دورہ تو طے ہو ہی گیا ہے پاکستان کا !

آپ نے ابھی تک کی زندگی میں :

کوئی ایک ایسی بات جو کسی بچے سے سیکھی ہو ؟
کوئی ایک ایسی بات جو کسی نوجوان سے سیکھی ہو ؟
کوئی ایک ایسی بات جو کسی بوڑھے سے سیکھی ہو ؟
 

الف عین

لائبریرین
شگفتہ، احساسِ خوشی کس بات پر۔ میری بانسری پر یا اولڈ بوائے ہونے ہر۔ ویسے میں اپنے آُ کو اینگری ینگ مین نہیں، محض اولڈ ینگ مین کہتا ہوں۔
بانسری کی فرمائش نوٹ تو کر لی ہے۔ لیکن وہ زمانہ جاہلیہ کا تھا۔ اور پھر جب دائمی دمہ ہوا تو بانسری بجانے میں مشکل ہی ہوتی ہے اب۔ ویسے یہاں بھی میرے پاس ہے ضرور۔ کبھی فرمائش پر بجا دیتا ہوں۔
پسندیدہ تغمے جو بجاتا تھا؟
سہانی رات ڈھل چکی۔ نہ جانے تم کب آؤ گے
تو گنگا کی موج میں۔۔
راجہ کی آئے گی برات
جھولے میں پون کے آئ بہار۔۔۔
وغیرہ وغیرہ
ایک اپنے دوست ۔ بلکہ اس کا بھی ذکر کسی پوسٹ میں کر چکا ہوں، جو ا جولاء کو سری نگر کے بم دھماکے میں جاں بحق ہپوا، آشیش گھوش رائے۔ اس کے ساتھ ایک دفتر کی تقریب میں جگل بندی میں شور کا گانا بجایا تھا۔ اک پیار کا نغمہ ہے۔۔
باقی تمھارے تین سوالات کے لئے۔ انتظار اور ابھی اور ابھی اور ابھی۔۔۔۔۔
 

امن ایمان

محفلین
زکریا۔۔۔۔ آپ یہاں آئے اور یہ سب پڑھا آپ کا بھی بے حد شکریہ۔۔۔اور اعجاز چا کا بھی جنہوں نے ہر بار اتنی مصروفیت کے باوجود یہاں وقت دیا۔

شگفتہ جی آپ کا یہاں آنا بھی بہت اچھا لگا۔۔۔اور ایک اور بات بھی۔کہ آپ بھی ماشاءاللہ سے اچھا خاصا سوال نامہ تیار کرسکتی ہیں۔۔اعجاز چا سے مزید بات کرنے کے لیے میری مدد کریں نا۔۔
 

سیدہ شگفتہ

لائبریرین
السلام علیکم

جب تک اولڈ بوائے اپنے جوابات کے ساتھ تشریف لائیں میں اپنی خوشی کے بارے میں بتا دوں ۔ بالکل بانسری کی خوشی ، اولڈ بوائے کی باتوں کی خوشی ، بعض جملے بہت پسند آئے ۔ اعجاز صاحب آپ کے دوسرے پیغامات میں بھی اکثر جملے بہت ہی بے ساختہ اور دلچسپ ہوتے ہیں ۔ اس لئے بھی خوشی کہ اس انٹر ویو میں ایک تخلیق کار کی جھلک نمایاں تر ہے ، منظر نگاری بھی خوب کر لیتے ہیں آپ ہمراہِ پھٹے بنیان اور پیالیوں کی کھنک ! اور آپ کی تقسیم برصغیر پر رائے جان کر یہ موقع ملا کہ وہاں مسلمان تقسیم کو کس نظر سے دیکھتے ہیں ۔ بہت عرصے سے یہ سوال میرے ذہن میں تھا۔ آپ کے خیالات شاعری کے بارے میں متاثر کُن ہیں ، اس لئے بھی بہت خوشی کہ یہاں کے بہت سے اچھے ناموں کے ساتھ ساتھ آپ نے یہاں مجھ نالائق کو بھی یاد رکھا ۔ مجھے خوشیاں جمع کرنا اچھا لگتا ہے اس لئے میں چھوٹی بڑی خوشیاں جمع کرتی رہتی ہوں ، ابھی نہیں لیکن کچھ عرصہ بعد یہ خوشیاں بہت کام آئیں گی۔ اور ہاں بینگن کا بھرتا بھی مجھے بہت پسند ہے ۔


امن ایمان

آپ کا ساتھ دینے کی بات ہے تو یہ میرے لئے بڑی خوشی کی بات ہے (اگرچہ آپس کی بات ہے کہ سوال کرنے کچھ خاص نہیں آتے مجھے ) لیکن آپ میرے نام کے آگے غیرضروری پروٹوکول الفاظ کا اضافہ کریں گی تو میرے لئے فارم میں آنا مشکل ہو جائے گا، دراصل مجھے ایسے بھاری بھرکم الفاظ کی عادت نہیں ہے ۔ یہاں گھر میں سوائے ایک بہن کے سب ہی بہن بھائی مجھ سے بڑے ہیں ، یعنی کہ کوئی ویلیو ہی نہیں ہے :) اور تو اور حمزہ صاحب بھی فرماتے ہیں، شگفتہ ! جب میں کارٹون دیکھ رہا ہوتا ہوں تو میرے سامنے آ کے کھڑے ہونے کی ضرورت نہیں :)
۔
 

امن ایمان

محفلین
شگفتہ نے کہا:
امن ایمان
آپ کا ساتھ دینے کی بات ہے تو یہ میرے لئے بڑی خوشی کی بات ہے (اگرچہ آپس کی بات ہے کہ سوال کرنے کچھ خاص نہیں آتے مجھے ) لیکن آپ میرے نام کے آگے غیرضروری پروٹوکول الفاظ کا اضافہ کریں گی تو میرے لئے فارم میں آنا مشکل ہو جائے گا، دراصل مجھے ایسے بھاری بھرکم الفاظ کی عادت نہیں ہے ۔ یہاں گھر میں سوائے ایک بہن کے سب ہی بہن بھائی مجھ سے بڑے ہیں ، یعنی کہ کوئی ویلیو ہی نہیں ہے اور تو اور حمزہ صاحب بھی فرماتے ہیں، شگفتہ ! جب میں کارٹون دیکھ رہا ہوتا ہوں تو میرے سامنے آ کے کھڑے ہونے کی ضرورت نہیں
جی بس اصل میں یہاں پر کچھ لوگوں کی شخصیت کا مجھ پر کافی رُعب سا ہے۔۔پتہ نہیں کیوں۔۔۔ لیکن میں کوشش کروں گی کہ آپ سے اب بات بے تکلفانہ کرسکوں۔۔۔اور جناب میرے لیے بھی بہت بہت خوشی کی بات ہے کہ آپ میرا ساتھ دیں گیں۔۔۔آپ کو ایک مزے کی بات بتاؤں۔۔۔؟ میری بھی گھر میں آپ کے جتنی ویلیو ہے ۔۔حالانکہ اکلوتی نورِ نظر ہوں :lol: ۔۔پر نہ جی۔۔۔۔ وہاں حمزہ صاحب ہیں تو یہاں۔۔۔سعد اور اسد صاحب :lol:



اعجاز چاااااااااااااااا اور کتنا انتظار ابھی باقی ہے۔۔۔۔۔۔۔؟؟؟؟ :(

آپ پلیززززززززز اُن تین سوالات کے ساتھ میرے بھی بھی پانچ سوالات شامل کر لیں۔۔۔اور پلییزززززززز کچھ دیر کے لیے ہمیں زیادہ وقت دیں نا۔

میرے سوالات۔۔۔

ہ آپ کی نظر میں دوستی کیا ہے؟

ہ کوئی ایسا رشتہ جس نے آپ کو دکھ دیا ہو؟

ہ کبھی اپنے فیصلوں پر پچھتاوا ہوا؟

ہ اگر کوئی کہے فلاں آپ کی برائیاں کر رہا تھا تو۔۔۔؟

ہ زندگی میں کسی شے کی کمی کبھی محسوس ہوئی؟
 

الف عین

لائبریرین
لو بھئ پیش ہیں جوابات:
پہلے شگفتہ کے سوالات کے جوابات
سیکھنے کے لئے عمر کی تو کوئ قید نہیں۔ اب بھی میں سیکھتا رہتا ہوں، اور ظاہر ہے کہ اس عمر میں سکھانے والے بچے اور نوجوان ہی ہیں۔
بزرگوں سے۔۔۔ جو کچھ میں آپ لوگوں کے سامنے ہوں، وہ بزرگوں کے طفیل سے ہی ملا ہے۔ والدہ نے ہم بھائ بہنوں کو پہلے گھر میں ہی تعلیم دی، جب حساب میں جوڑ گھٹاؤ ضرب تقسیم سے زیادہ مشکل سوالات شروع ہوئے، نفع نقصان وغیرہ کے تو انھوں نے سکول میں ڈاخلے کا سوچا۔ میری بڑی بہن پانچویں اور مجھے چوتھی کلاس میں داخل کیا گیا۔ چناں چہ بنیاد امّی کی ہی ہے۔ کچھ فارسی بھی انھوں نے ہی پڑھائ اور ناظرہ قرآن بھی۔ والد انگریزی میں مدد دیتے رہے اور بعد میں اردو میں بھی، پرائمری سکول میں ہمارے استاد کامل صاحب ہوا کرتے تھے جو "اب تک" کے معنی بھی ’ہنوز‘ لکھواتے تھے، اس کا ذکر شاید میں نے اللہ میاں کے مہمان میں بھی کیا ہے۔ اور بھی اساتذہ تھے جن کا بہت اثر ہوا تھا۔ عمیق حنفی کے بھائ حمید حنفی بھی پسندیدہ استاد تھے اور ہم ان کے پسندیدہ شاگرد۔ اور عمیق بھائ والد کی جس طرح عزّت کرتے تھے۔ اس وجہ سے چھوٹے بھائ ’سر‘ تھے لیکن بڑے ’عمیق بھائ‘۔ پھر گیارھویں کلاس میں شمیم حنفی بھی ایم اے کر کے اپنی پہلی ملازمت میں ہمارے کالج میں آئے جو ڈگری کالج ہو گیا تھا۔ سکول سے باہر وہ بھی شمیم بھائ ہی رہے ہیں۔ علی گڑھ پہنچا تو کلاسوں میں کیمسٹری کے استاداحمد سورتی نے متاثر کیا اور جیالوجی میں شعبے کے صدر فخرالدین احمد۔ بی ایس سی میں مزید مضمون اردو ادب لیا تو نسیم قریشی اور عتیق احمد صدیقی نے پڑھایا، اگر چہ ان سے زیادہ آل احمد سرور اور خلیل الرحمن اعظمی سے سیکھا۔ بشیر بدر جو ان دنوں ایم اے کر رہے تھے اور بعد میں پی ایچ ڈی، بزرگ دوستوں میں شمار تھا۔ غرض ان سب سے سیکھا دوسرے بزرگ دوست بھی رہے۔ ماجد الباقری پاکستان میں، پرکاش فکری قاضی سلیم اور بانی ہندوستان میں۔ جن سے خط و کتابت رہی۔ اور حال میں مصحف اقبال توصیفی اور رحمت یوسف زئ۔ ان سب سے کچھ نہ کچھ بلا واسطہ ضرور سیکھا ہے۔
جوانوں سے اردو کمپیوٹنگ ہی سیکھی جس کا سلسلہ ہنوز جاری ہے۔
اور بچوں سے؟؟ معصومیت کے علاوہ ان کی معصوم حرکتیں اور کھیل، جو ایک سے سیکھ کر دوسروں کو سکھاتا رہا ہوں اور اس لئے بچوٕ میں ہمیشہ مقبول رہا ہوں
اب ایمان تمھارے تازہ سوالات:

ہ آپ کی نظر میں دوستی کیا ہے؟
لینا دینا یعنی انگریزی میں Give And Take
ہ کوئی ایسا رشتہ جس نے آپ کو دکھ دیا ہو؟
اس معاملے میں میری یاد داشت بہت خراب ہے، دکھوں کو فوراً بھول جاتا ہوں، محض مسرّتیں یاد رہتی ہیں۔

ہ کبھی اپنے فیصلوں پر پچھتاوا ہوا؟
نہیں۔ سرور صاحب اکثر ایم اے اردو میں کرنے کا کہتے رہے۔ لیکن وہ قبول نہیں کیا اور کوئ پچھتاوا نہیں۔ نہ اس بات پر کہ علی گڑھ میں ہی لکچرر شپ کیوں جاری نہ رکھی۔ یہہمارے فخر الدین احمد صاحب کا ارشاد تھا کہ ہم جیسے لوگوں کی جی ایس آئ میں ضرورت ہے اور ہم لوگ بطور پیشہ جیالوجسٹ بنیں،۔

ہ اگر کوئی کہے فلاں آپ کی برائیاں کر رہا تھا تو۔۔۔؟
کچھ دیر کے لئے افسوس بھلے ہی ہوگا، پھر اسے جلد ہی معاف کر دوں گا۔ وہی بات جو بشیر بھائ کہ گئے ہیں
کچھ تو مجبوریاں رہی ہوں گی
یوں کوئ بے وفا نہیں ہوتا

ہ زندگی میں کسی شے کی کمی کبھی محسوس ہوئی؟
بہت محسوس کی ہے، خاص کر حال میں۔ کہ دن میں محض 24 گھنٹے ہی کیوں ہوتے ہیں۔ تقریباً بارہ گھنٹے تو کام کرتا ہی ہوں اردو کا۔ اور زیادہ کرنے کا وقت نہیں۔
 

امن ایمان

محفلین
اعجاز چا خوش آمدید ۔۔۔میں نے جوابات پڑھ لیے ہیں۔۔بہت شکریہ آپ نے اپنے قیمتی وقت میں سے کچھ لمحے یہاں صرف کیے۔
 

سیدہ شگفتہ

لائبریرین
السلام علیکم

یہ گفتگو ابھی اختتام پذیر تو نہیں ہوئی ناں !

ٹھیک ہے اولڈ بوائے یہ بتا ئیے کہ :

آپ نے پہلا روزہ کب رکھا ؟
پہلا روزہ رکھا تو تمام دن کس طرح گذرا؟
روزہ کشائی کی تقریب کیسی رہی؟

----------------------------------------------
 
اعجاز اختر نے کہا:
ظفری، تم بھی دیکھو اس طرح سے کہتے ہیں سخن ور سہرا

یہ پڑھ کر میں نے بے اختیار ظفری کی قسمت پر رشک کیا :)۔ ایک قدر تو مشترک نکلی اعجاز صاحب اور مجھ میں کہ دونوں کو غزلیں پسند ہیں زیادہ۔

اساتذہ میں آپ نے مومن کا نام نہیں لیا اعجاز صاحب
 

الف عین

لائبریرین
ارے محب بھول چوک تو ہو ہی جاتی ہے۔ مومن بھی یقینآ پسند ہیں مجھے۔
شگفتہ یہ واقعی کچھ بھی یاد نہیں کہ پہلا روزہ کب رکھا تھا اور کوئ تقریب بھی ہوئ تھی یا نہیں۔ جہاں تک مجھے یاد آتا ہے کہ ایک دن زبردستی سب کے منع کرنے پر بھی روزہ رکھ لیا تھا اس لئے کوئ تیاری تھی نہ تقریب رقزہ کشائ کی،
 

امن ایمان

محفلین
السلام علیکم

اعجاز چا سچ بتاؤں میں آپ سے ناراض تھی:( ۔۔وجہ میں نہیں بتاؤں گی۔۔۔لیکن میری کچھ عادت ایسی ہے کہ ایک تو جو سوچ رہی ہوتی ہوں ۔۔وہ کہتی ضرور ہوں اور دوسرا مجھ سے زیادہ وقت ناراض نہیں رہا جاتا :( ۔۔خیر اعجاز چا اب کوئی ناراضی نہیں ہے۔۔

اب مزید کچھ سوالات کرنے کی اجازت ہے نا۔۔؟؟؟؟؟؟ اس بار سوال تھوڑے مزے کے ہیں۔۔اب پتہ نہیں آپ کو کیسے لگیں گے۔۔


ہ آپ سیاست میں کس حد تک دلچسپی رکھتے ہیں۔۔؟

ہ اگر حکومتِ وقت کوئی عہدہ عنائیت کرنا چاہیے تو آپ کی چوائس کیا ہوگی۔۔؟

ہ اپنے ملک کیاچیز بہت اچھی لگتی ہے۔۔؟

ہ اعجاز چا اگر ایک دن کی بادشاہت مل جائے تو آپ کیا کیا کام کرنا چاہیں گے۔۔؟

ہ ملکی الیکشن میں آپ ووٹ کاسٹ کرتے ہیں یا نہیں۔۔؟

ہ ملکی اور پاکستان کے حالات پر نظر رکھتے ہیں؟
 
Top