موسیقی اور شاعری

مدثر عباس

محفلین
ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺧﺎﺹ ﮐﺮ ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﮯ ﺍﺭﺩﻭ ﮐﮯ ﻋﻈﯿﻢ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﻏﺎﻟﺐ ﻓﯿﺾ ﻓﺮﺍﺯ ﭘﺮﻭﯾﻦ ﻣﻨﯿﺮ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺪﺭ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﺗﮏ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﮐﺮﻭﺍﯾﺎ ﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺧﻮﺍﻧﺪﮔﯽ ﮐﯽ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺍﻥ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﻬﯽ ﮐﻢ ﭘﮍﻫﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ .
ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺷﮩﺮﯼ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺧﻮﺍﻧﺪﮦ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﭘﺮ ﺍﻥ ﺍﺭﺩﻭ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﺷﮩﺮﯼ ﺧﻮﺍﻧﺪﮦ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮎ ﺍﻭﺭ ﺻﻮﻓﯽ ﮔﺎﺋﮑﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﺎﺑﺎ ﺑﻠﻬﮯ ﺷﺎﮦ ﻭﺍﺭﺙ ﺷﺎﮦ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺑﺎﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺻﻮﻓﯽ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﻮ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﮐﺮﻭﺍﯾﺎ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﮨﯿﺮ ﻭﺍﺭﺙ ﺷﺎﮦ ﺩﯾﮩﺎﺕ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺁﺝ ﮐﻞ ﺷﮩﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﻬﯽ ﮔﺎﺋﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻟﮕﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﯼ ﻣﮑﺲ ﻭﺭﮊﻥ ﺑﻬﯽ ﺁﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ .
ﺍﻥ ﺩﻭ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﺎ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺳﻤﺠﻬﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺟﮩﺎﮞ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻟﺬﺗﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﻮ ﺳﻤﯿﭩﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﺎ ﺗﻌﺎﺭﻑ ﺑﻬﯽ ﮐﺮﻭﺍ ﺭﮨﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ ﯾﻮﮞ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﺎ ﺟﻤﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﭘﻮﺭﺍ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺐ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﻪ ﺍﭼﻬﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﻠﺤﻖ ﮨﻮ . ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﮯ ﺷﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺑﻬﯽ ﺯﻧﺪﮦ ﺭﮐﻬﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ . ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻓﯿﺾ ﺍﺣﻤﺪ ﻓﯿﺾ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻏﺰﻝ ﻣﺠﻬﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﺳﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﻣﯿﺮﮮ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻧﮧ ﻣﺎﻧﮓ ﻟﮑﻬﯽ ﺗﻮ ﻣﯿﮉﻡ ﻧﻮﺭﺟﮩﺎﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻏﺰﻝ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﻪ ﺍﻭﺝ ﮐﻤﺎﻝ ﺑﺨﺸﺎ ﭘﻬﺮ ﺟﺐ ﮐﮩﯿﮟ ﻓﯿﺾ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻏﺰﻝ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﺶ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮐﮩﮧ ﺩﯾﺘﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻏﺰﻝ ﺗﻮ ﺍﺏ ﻣﯿﮉﻡ ﮐﯽ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ .
ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﻭﻃﻨﯿﺖ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﻬﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﮯ ﺧﻮﺏ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻓﻮﺟﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺟﻮﺵ ﮐﻮ ﺑﮍﻫﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﻠﯽ ﻭ ﺟﻨﮕﯽ ﻧﻐﻤﺎﺕ ﮔﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺁﮔﺎﮦ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ 65 ﺀ ﮐﯽ ﺟﻨﮓ ﮐﯽ ﺟﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﻓﻮﺟﯽ ﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﺲ ﻗﺪﺭ ﻣﺸﺘﻌﻞ ﮐﯿﮯ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻧﻐﻤﺎﺕ ﺯﺑﺎﻥ ﺯﺩﮦ ﻋﺎﻡ ﮨﯿﮟ
ﺍﮮ ﭘﺘﺮ ﮨﭩﺎﮞ ﺗﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﻭﮐﺪﮮ
ﺗﻮﮞ ﻟﺒﻬﺪﯼ ﭘﻬﺮﯾﮟ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮐﮍﮮ
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﮧ ﺁﺝ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﺎ ﻭﮦ ﻣﻘﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ ﺩﻫﻨﯿﮟ ﺍﭼﻬﯽ ﮨﯿﮟ ﻧﮧ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻼﻡ ﺍﭼﻬﺎ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺗﻨﻮﻉ ﮐﺎ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺑﻬﯽ ﮔﺎﻧﺎ ﺳﻨﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﭼﯿﺰ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ .
ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺑﻨﺪﺷﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻧﺼﺮﺕ ﻓﺘﺢ ﻋﻠﯽ ﺧﺎﻥ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻋﻠﯽ ﺧﺎﻥ ﻣﮩﺪﯼ ﺣﺴﻦ ﻣﯿﮉﻡ ﻧﻮﺭ ﺟﮩﺎﮞ ﻃﻔﯿﻞ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﮔﺎﺋﮏ ﺷﺨﺼﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﮨﻮﻧﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻌﺠﺰﮮ ﺳﮯ ﮐﻢ ﻧﮩﯿﮟ
ﺍﭼﻬﯽ ﺁﻭﺍﺯ ﮐﯽ ﺍﻓﺎﺩﯾﺖ ﮨﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺣﻠﻘﮯ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﺮ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ . ﺩﯾﻮﺑﻨﺪﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻃﺒﻘﮧ ﺍﭼﻬﯽ ﺳﺮ ﮐﻮ ﺗﻼﻭﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ . ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﻟﻮﮒ ﻧﻌﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭼﻬﯽ ﺁﻭﺍﺯﻭﮞ ﺳﮯ ﻣﺰﯾﻦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺷﯿﻌﮧ ﻣﺮﺛﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﻮﺵ ﺍﻟﺤﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﻫﺘﮯ ﮨﯿﮟ . ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﻓﮑﺮ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻋﻤﻞ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺛﺒﻮﺕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﭼﻬﯽ ﺁﻭﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﺟﻤﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﭘﮩﻠﻮ ﮐﻮ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﭘﮩﻨﭽﺎﺗﯽ ﮨﮯ
ﺧﯿﺮ ﺍﺏ ﺗﻮ ﺩﻑ ﺍﻭﺭ ﮔﻬﻨﮕﺮﻭ ﻧﻌﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻧﻈﺮ ﺁﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
. ﺍﻭﺭ ﺍﺏ ﻭﻗﺖ ﺁﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺷﺪﺕ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﻃﻠﺐ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﺍ ﮐﺮﯾﮟ . ﺻﻮﻓﯿﺎﺀ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﺍﻋﻠﯽ ﺩﺭﺟﮯ ﮐﺎ ﺍﺻﻼﺣﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﺎﺷﺮﺗﯽ ﻗﺪﺭﯼ ﮐﻮ ﺑﮍﯼ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﺳﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ . ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﺎ ﮐﻼﻡ ﮨﺮ ﻋﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﺹ ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺑﻠﯿﻎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮨﮯ . ﺍﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﯽ ﻣﺤﺎﻓﻞ ﮐﮯ ﺍﻧﻌﻘﺎﺩ ﺳﮯ ﮨﻢ ﮐﺴﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﻮ ﺧﺘﻢ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ . ﺍﻭﺭ ﻣﮩﺬﺏ ﻣﻌﺎﺷﺮﮦ ﻭﮨﯽ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﭘﮩﻠﻮ ﻣﮩﺬﺏ ﮨﻮﮞ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺳﺎﺋﻨﺴﺪﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺟﺘﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﺗﻨﺎ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﻋﺮ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺳﯿﻘﺎﺭ ﮐﺎ ﺑﻬﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ . ﺗﻮﺍﺯﻥ ﮐﺎ ﯾﮩﯽ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭘﻠﮍﮮ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮨﻮﮞ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﭘﻠﮍﺍ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮨﻠﮑﺎ .
ﭘﯿﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺳﺮ ﺳﮯ
ﻭﮦ ﻣﻮﺭﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ .
ﻣﺪﺛﺮ ﻋﺒﺎﺱ
 
ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺳﺎﺋﻨﺴﺪﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺟﺘﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﺗﻨﺎ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﻋﺮ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺳﯿﻘﺎﺭ ﮐﺎ ﺑﻬﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ . ﺗﻮﺍﺯﻥ ﮐﺎ ﯾﮩﯽ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭘﻠﮍﮮ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮨﻮﮞ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﭘﻠﮍﺍ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮨﻠﮑﺎ
ایک اچھی تحریر ہے لیکن مجھے اعتراض ہے کہ موسیقی کا تعلق صرف ذوق سے ہے یہ کوئی بنیادی ضرورت نہیں ہے
 
کیا آپ نہیں مانتی کہ جمالیاتی تسکین انسان کی بنیادی ضرورت ہے؟
جناب لیکن موسیقی کو جمالیات کا درجہ کیوں دے رہے ہیں جمال کا اثر کہیں عقل سے بڑھ کر عقل بن جاتا ہے، کہیں فہم سے بڑھ کر فہم میں تبدیل ہوجاتا ہے، کہیں تحرک سے بڑھ کر تحرک یعنی Motivation کی صورت اختیار کرلیتا ہے۔ یہ اور بات کہ ہم جمال کے اثرات پر اس طرح غور نہیں کرتے جس طرح دوسری چیزوں مثلاً دولت‘ اقتدار اور جسمانی قوت وغیرہ کے اثرات پر غور کرتے ہیں۔
 

مدثر عباس

محفلین
موسیقی جمالیات کا ایک حصہ ہے. بلکہ موسیقی ایک آفاقی زبان بهی ہے. جس سے ہر انسان لطف اندوز ہوتا ہے.
 

یاز

محفلین
جناب لیکن موسیقی کو جمالیات کا درجہ کیوں دے رہے ہیں جمال کا اثر کہیں عقل سے بڑھ کر عقل بن جاتا ہے، کہیں فہم سے بڑھ کر فہم میں تبدیل ہوجاتا ہے، کہیں تحرک سے بڑھ کر تحرک یعنی Motivation کی صورت اختیار کرلیتا ہے۔ یہ اور بات کہ ہم جمال کے اثرات پر اس طرح غور نہیں کرتے جس طرح دوسری چیزوں مثلاً دولت‘ اقتدار اور جسمانی قوت وغیرہ کے اثرات پر غور کرتے ہیں۔
ہو سکتا ہے کہ میں غلط ہوں، لیکن میرے خیال سے ہر فن انسان کے احساسِ جمال کے اظہار کا ایک ذریعہ ہے۔ موسیقی بھی یقیناََ انہی فنون میں سے ایک ہے۔ اور جیسے جمالیات کے اثرات دیگر چیزوں کی طرح دیکھے یا محسوس کئے جا سکتے ہیں، ویسے ہی موسیقی کی بابت بھی یہی کہا جا سکتا ہے۔
مثال کے طور پہ یہی دیکھ لیں کہ دنیا میں شاید ہی کوئی معاشرہ یا قوم ملے جو ویسے ترقی یافتہ ہو، لیکن اس کی موسیقی پست معیار کی ہو۔
 
موسیقی جمالیات کا ایک حصہ ہے. بلکہ موسیقی ایک آفاقی زبان بهی ہے. جس سے ہر انسان لطف اندوز ہوتا ہے.
سائیں یہ بہت لمبی بحث ہے میں اپنی غیر متفق والی ریٹنگ ختم کر دیتی ہوں لیکن آپ اس بات سے غیر متفق ہوں میں بہت سے لوگوں کو جانتی ہوں جو موسیقی بلکل پسند نہیں کرتے
 

مدثر عباس

محفلین
اکثر پسند کرتے ہیں. کچه اگر نہیں بهی کرتے تو اسکی وجہ انکو اچها لگنا نہیں بلکہ کسی نظریے کی بنیاد پہ وہ زبردستی کرتے ہیں اپنے ساته. وگرنہ کس کے سینے میں دل نہیں؟
 
اکثر پسند کرتے ہیں. کچه اگر نہیں بهی کرتے تو اسکی وجہ انکو اچها لگنا نہیں بلکہ کسی نظریے کی بنیاد پہ وہ زبردستی کرتے ہیں اپنے ساته. وگرنہ کس کے سینے میں دل نہیں؟
‏‎ جناب فنون لطیفہ کے ذریعے سے جمالیاتی ذوق کی تسکین بہت سے لوگوں کا خاصہ تو ہو سکتی ہے لیکن سب اس بھرم کا شکار نہیں ہو سکتے
 

مدثر عباس

محفلین
جی کچه ہوں گے نابغہ لوگ جو اسکی ضرورت سے مبرا ہوں. ویسے انسان لباس سے لے کر رہن سہن کی ایک ایک چیز میں خوبصورتی کو لازمی حصہ مانتا ہے. اسی طرح جزبات انسانی کی غماز شاعری جو خوش الحانی میں پڑهی جائے تو اسے پسند کرتا ہے.
 
Top