انٹرویو محترم زحال مرزا سے بات چیت

زبیر مرزا

محفلین
ماشاءاللہ ماشاءاللہ زحال مرزا !
تمہاری خوبصورت سوچیں جان کر بےحد خوشی ہوئی ہے
اب اتنے "قد آور بھائی " کے سامنے تو ساری دنیا "بَونی " لگنے لگی ہے
اللہ تم کو دنیا اور آخرت کی دولتوں اور عزتوں سے مالامال فرمائے آمین
آپا شرمندہ مت کریں- یہ صرف اورصرف والدین کی تربیت ، اساتذہ کی دی تعلیم ہے -
دعاؤں کے لیے شکریہ -
 
ماشا ء اللہ ،،، ماشاء اللہ ۔ چندے آفتاب۔۔ زحال میاں مدعو ہیں گرم دنوں کی گرما گرم چاے پر۔
نایاب : بھائی پہلے تو آپ کو بہت مبارک باد دوں گا اور اردو محفل کو کہ یہ پہلا فورم ھے جہاں زحال نے
بنا سینسر کےتمام سوالوں کے جوابات دیے اور سب سے بڑی بات یہ کہ اپنانام بھی ٹھیک ٹھیک بتلا ڈالا۔۔
" یعنی کہ میاں زحال میں اتنی تبدیلی " یا اللہ " ذرا ان کے شادی کے لیے ھماری دعائیں بھی تو قبول فرما۔

میاں زحال میری دوسری شادی لگتا ھے کروا کے ہی رہو گے یا پھر بیگم سے جوتے پڑوا کر ہی دم لو گے آپ ۔
 

نایاب

لائبریرین
محترم زحال مرزا بھائی
بہت خوب
بلا شبہ بہت خوب
میرے محترم بھائی
سوال کرنا جب ہی آسان ہوتا ہے جب سوالی واقعی غرض مند ہو ۔
سو میرے سوالوں کو حاصل و تقسیم علم کی غرض سے منسلک رکھیئے گا ۔
آپ کے جوابات سے ابھرے مزید کچھ سوال ۔
اور جواب نہ دینے کا حق آپ رکھتے ہیں ۔
اشفاق احمد ۔ قدرت اللہ شہاب ۔ ممتاز مفتی ۔ یہ اک تکون ہے ۔۔
اس تکون کے زاویئے کہیں افراط و تفریط کے حامل محسوس ہوئے ۔ ؟
@بدی کو نیکی، شر کو خیر اور غصے کی چنگھاڑ کو دل آویز مسکراہٹ میں تبدیل کرنے کا نسخہ بیان کر سکیں گے ؟
اگر ہاں تو یہ نسخہ آپ کو مطالعے سے حاصل ہوا ۔ یا پھر آپ کی سوچ نے وجدان پر اسے مجسم کیا ۔؟
@انسان اور اولاد آدم میں کیا فرق ہے یا کہ دونوں اک ہی جنس ہیں ۔ ؟
امید ہے تفصیلی جواب دیں گے ۔
@آپ کیا کہیں گے اس بارے کہ
قران بلائنڈ فیتھ یا اندھے اعتقاد کا متقاضی ہے ۔ ؟
@مقام شہود ۔ مقام انس ۔ مقام رضا ۔ مقام محبت۔ مقام شوق ۔ مقام وصال ۔ مقام لقاء
کیا آپ ان مقامات کی آسان تشریح کر نا مناسب سمجھیں گے ۔ ؟
@مرشد کامل ؟
کہنے والے نے کہا کہ
جس پیر کو مریدوں کی تلاش نہ ہو وہ پیر کامل ہے۔ ۔ ۔ پیر تو اسے کہتے ہیں جسے صرف حق کی تلاش ہو، صرف مولا کی تلاش ہو۔ ۔ ۔
اورجو خود مریدوں کی تلاش میں پھرتا ہے وہ تو خود مریدوں کا مرید ہے پیر کہاں بنے گا۔ ۔
آپ کس حد تک اس بیان سے اتفاق کریں گے ۔ ؟
 

نایاب

لائبریرین
ماشا ء اللہ ،،، ماشاء اللہ ۔ چندے آفتاب۔۔ زحال میاں مدعو ہیں گرم دنوں کی گرما گرم چاے پر۔
نایاب : بھائی پہلے تو آپ کو بہت مبارک باد دوں گا اور اردو محفل کو کہ یہ پہلا فورم ھے جہاں زحال نے
بنا سینسر کےتمام سوالوں کے جوابات دیے اور سب سے بڑی بات یہ کہ اپنانام بھی ٹھیک ٹھیک بتلا ڈالا۔۔
" یعنی کہ میاں زحال میں اتنی تبدیلی " یا اللہ " ذرا ان کے شادی کے لیے ھماری دعائیں بھی تو قبول فرما۔

میاں زحال میری دوسری شادی لگتا ھے کروا کے ہی رہو گے یا پھر بیگم سے جوتے پڑوا کر ہی دم لو گے آپ ۔
آمین ثم آمین
محترم کاشف اکرم وارثی بھائی
آپ کی آمد کا بہت شکریہ
" سانچ کو آنچ کہاں "
یہ محفل اردو بلاشبہ حق و سچ پر گامزن ہے ۔
آپ بھی لگے ہاتھوں کچھ پوچھ لیں ۔
کہ چائے ابھی گرم ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

زبیر مرزا

محفلین
نایاب بھائی آج کافی دیر گئے گھرآیا ہوں اور اگلے دو دن بھی بہت مصروف نظرآرہے ہیں اس لیے جوابات میں کچھ تاخیر ہوسکتی اس کے لیے
معذرت چاہتا ہوں - کوشش ہوگی کہ تفصیلی جوابات جس قدر جلد ممکن ہو دے سکوں -
دُعاؤں کا طالب
 

زبیر مرزا

محفلین
اشفاق احمد ۔ قدرت اللہ شہاب ۔ ممتاز مفتی ۔ یہ اک تکون ہے ۔۔
اس تکون کے زاویئے کہیں افراط و تفریط کے حامل محسوس ہوئے ۔ ؟

ان تینوں صاحبان کمال کا تکون میں میرے لیے ایک ہی زائیے سے اہم رہا وہ زایہ بابا( اشفاق احمد) ہیں
جن کے باعث میں ممتاز مفتی اور قدرت اللہ شہاب سے واقف ہوا- جو اسلوب ، اندازبیاں اور بابا کو عطا ہوا وہ کسی
اور میں نظر نہیں آیا- ممتاز مفتی لبیک لکھ کر کے بلند مقام پا گئے ، قدرت اللہ شہاب کی بزرگی سے انکار ممکن نہیں
وہ صاحب کشف وکمال ہیں - تکنیکی اعتبار تینوں اپنی اپنی جگہ اس تکون میں برابر ہیں-

@بدی کو نیکی، شر کو خیر اور غصے کی چنگھاڑ کو دل آویز مسکراہٹ میں تبدیل کرنے کا نسخہ بیان کر سکیں گے ؟
اگر ہاں تو یہ نسخہ آپ کو مطالعے سے حاصل ہوا ۔ یا پھر آپ کی سوچ نے وجدان پر اسے مجسم کیا ۔؟

نایاب بھائی سچ کہوں تو میں ایسے کسی نسخے یا ترکیب سے واقف نہیں- ہاں دعا، صبر، استقامت، عجز،
سے ، تربیت سےاور سب سے بڑھ کر اس کی رحمت سے یہ ممکن ہے ورنہ وجدان، عرفان اور علم سے ان کا ادراک
تو ممکن ہے مگر کارُخ موڑدینے کی صلاحیت تو صرف عطا ہے -

قران بلائنڈ فیتھ یا اندھے اعتقاد کا متقاضی ہے ۔ ؟
قرآن پاک تو خود غوروفکر کی دعوت دیتا وہ بھلا بلائینڈ فیتھ کا متقاضی کیونکر ہوسکتاہے
جہاں مفاہیم ومعنی کے دفتر کے دفتر ایک ایک لفظ میں پنہاں ہو اُس کے لیے تو ظاہری آنکھ کے ساتھ باطنی آنکھ بھی
چاہیے نہ کہ اندھا اعتقاد - سرمیں تو یہ سمجھتا ہوں ، یہ جان پایا ہوں کہ اندھا اعتماد یا اندھا اعتقاد اُس کو ٹھوکریں ہی لگتی ہیں
اُس نے ٹوٹنا ہی ہوتا ہے

@مقام شہود ۔ مقام انس ۔ مقام رضا ۔ مقام محبت۔ مقام شوق ۔ مقام وصال ۔ مقام لقاء
کیا آپ ان مقامات کی آسان تشریح کر نا مناسب سمجھیں گے ۔ ؟
سرتصوف میں میرا مطالعہ محدود اور تجربہ ومشاہدہ محدود تر ہے اس کے باوجود آپ کی خدمت جو پیش کررہا ہوں
وہ محض اصلاح اور درستگی کے غرض سے ہے
فرد جب کسی ہادی ،رہنما، اُستاد اور مرشد سے نسبت کے سبب ذکر اور مجاہدے سے مقام شہود تک پہنچنے پر باطنی مناظر اُس پر عیاں ہوتے ہیں- عارف كے قلب پر علوم اور معارف وارد ہوتے ہيں اور بعض ايسے كشف اور شہود ركھتا ہے جو متعارف علوم جيسے نہيں ہوتے_ عارف ايک ايسے مقام تک جا پہنچتا ہے كہ وہ تمام چيزوں سے يہاں تک كہ اپنے نفس سے بھى غافل ہوتا ہے اور سوائے ذات الہى كے اسماء اور صفات كے اور كسى طرف متوجہ نہيں ہوتا اللہ تعالى كى ذات كو ہر جگہ حاضر اور ناظر ديكھتا ہے كہ خود اس نے فرمايا كہ وہى اول ہے اور وہى آخر ہے اور وہى ظاہر ہے اور وہى باطن ہے ہو الاول و الاخر و الظاہر و الباطن_تمام دنيا كو اللہ تعالى كى صفات كا مظہر اور تمام كمال اور جمال كو اسى ذات سے جانتا ہے-


@مرشد کامل ؟
کہنے والے نے کہا کہ
جس پیر کو مریدوں کی تلاش نہ ہو وہ پیر کامل ہے۔ ۔ ۔ پیر تو اسے کہتے ہیں جسے صرف حق کی تلاش ہو، صرف مولا کی تلاش ہو۔ ۔ ۔
اورجو خود مریدوں کی تلاش میں پھرتا ہے وہ تو خود مریدوں کا مرید ہے پیر کہاں بنے گا۔ ۔
آپ کس حد تک اس بیان سے اتفاق کریں گے ۔ ؟

کچھ عرصہ قبل ایک حلقے میں شمولیت سے جو مشاہدہ اور تجربہ ہوا اُس کے باعث اسے درست سمجھتا ہوں - جب مریدوں کی تعداد
اوراضافے کی خواہش ہو تو توجہ کا ارتکاز ہوجاتا ہے - نمود کا بھیڑ محفل میں گھس کر بھنبھنانے لگتا ہے - اس بارے میں سنا تھا کہ تصوف
میں انا اور میں کی آمیزش ہوجائے تو منزل کھوٹی ہوجاتی ہے اس کو اپنی آنکھوں سے دیکھ بھی لیا اور جان لیا کہ
اوکھا گھاٹ فقیری دا
بظاہر آسان نظرآنے والا کام دراصل بڑی جان ماری اور مشقت کا کام ہے روکاوٹوں سے بھرپور- کچھ صاحبان مشقت سے ایک خاص مقام
پالیتے ہیں تو اس میں پھنس کر خود کو ولیءکامل تصور کربیٹھتے ہیں جس سے نا صرف اپنا نقصان بلکہ خلق خدا کی بھی آزمائش اور بدگمانی کا سببس
بنتے ہیں -

ںایاب بھائی میں نہ زیادہ علم رکھتا ہو آپ سے صاحب فہم وفراست سا سادہ اوردلکش انداز بیاں- بس
کچھ خام علم ہے جو ابھی ادھر اُدھر بھٹک رہا ہے ، اسے مجھ کھوٹے سکے کی صدا جانیں گا جو اپنی بے وقعتی پر شرمسار ہے
 

نایاب

لائبریرین
محترم زحال بھائی
بات سے بات چلے کہ
بات چلنی آسان کہاں اور
اگر چل پڑے تو جانے کہاں تک پہنچے ۔
بات چل پڑی ہے اشفاق احمد پر ۔
سو کچھ سوال ان کے بارے ۔
محترم اشفاق احمد اور فیض احمد فیض بارے کہا جاتا ہے کہ
کہ ان کے سوچ و افکار آپس میں " لازم و ملزوم " کا درجہ رکھتے ہیں ۔
آپ کس حد تک اس بارے متفق ہیں ۔ اور کیوں ؟
محترم اشفاق احمد صاحب کی تحاریر بارے اگر یہ کہا جائے کہ صرف " لفاظی " ہے تو اس کا دفاع کن الفاظ میں کریں گے ۔؟
محترم اشفاق احمد صاحب کی " گڈریا " میں گڈریا کون ہے ؟ اور اس تحریر میں گڈریا کن اوصاف سے متصف ہونا لازم قرار پاتا ہے ؟
اشفاق احمد صاحب نے اس تحریر سے کس پیغام کو عام کرنے کی سعی کی ہے ۔ ؟
" زاویہ " یہ زاویہ کیا ہے ۔ اور کس کی نظر اس زاویے پر سدا مرکوز رہتی ہے ۔ ؟
" گیلی دھوپ " کس پیغام کی حامل ہے ۔ ؟
محترم اشفاق احمد کی تحاریر کا مطالعہ کرتے ہوئے کبھی آپ کو یہ محسوس ہوا کہ ان تحاریر میں اس سچے پیغام کو عام زبان میں بیان کیا جا رہا ہے ۔
جسے اسلام کی بنیاد قرار دیا گیا ہے ۔ ؟
جب مریدوں کی تعداد اوراضافے کی خواہش ہو تو توجہ کا ارتکاز (کم ) ہوجاتا ہے - نمود کا بھیڑ محفل میں گھس کر بھنبھنانے لگتا ہے -؟
یہ ارتکاز مرید سے نسبت رکھتا ہے کہ شیخ سے ؟
آپ کے جوابات اگر تو اکتساب سے منسلک ہیں ہیں تو ماشاءاللہ " اللہ آپ کی سوچ و عقل کو مزید پختگی سے نوازے " آمین
اور اگر یہ جوابات " مشقت " پر استوار ہیں تو اللہ سبحان و تعالی آپ کو توفیق کامل " سے نوازے آمین ۔
 

تعبیر

محفلین
:shock: یا اللہ یہ تو اب تک کا سب سے مشکل انٹرویو ہے
آج میں نے سارا پڑھ ہی لیا جتنا سمجھ آیا اچھا تھا
اف اف اف جتنے سوال مشکل اتنے ہی جوابات
اب یہاں میرا سوالات پوچھنا تو نری بے وقوفی ہی لگے گی
اس لیے صرف خاموشی سے پڑھونگی کہ یہ میرے بس کی بات نہیں :(
میں تھوڑا جیلس بھی ہوں تین لوگوں کی تعریف کر دی اور بس۔ زحال میرے ساتھ سوتیلوں والا سلوک :D
ویسے ٹھیک بھی ہے ابھی مجھ میں بہت کچھ ہونا چاہیے جس کی تعریف کی جا سکے :)
 

زبیر مرزا

محفلین
ارے حد ہوگئی بھئی تعبیر آپ کو تو کئی بار کہہ چکے ہیں کہ سادگی اور صاف گوئی جیسی آپ میں ہے
کم خواتین میں نظرآتی ہے فی زمانہ اور پھر محفل میں آپ کے دلچسپ انٹرویوز کی بدولت آفیشل انیکر کا خاطب بھی آپ کے حصہ میں آیا ہے:)
آپ شوق سے سوالات پوچھیں :) نایاب بھائی کا اپنا انداز ہے آپ کے سوالات کی نوعیت اور دلچسپی سے بھی کسی کو انکار نہیں :)
 

زبیر مرزا

محفلین
محترم اشفاق احمد اور فیض احمد فیض بارے کہا جاتا ہے کہ
کہ ان کے سوچ و افکار آپس میں " لازم و ملزوم " کا درجہ رکھتے ہیں ۔
آپ کس حد تک اس بارے متفق ہیں ۔ اور کیوں ؟

نایاب بھائی آپ فیض احمد فیض اور اشفاق احمد کہہ رہے ہیں یا اشفاق احمد اور قدرت اللہ شہاب؟
 

نایاب

لائبریرین
:shock: یا اللہ یہ تو اب تک کا سب سے مشکل انٹرویو ہے
آج میں نے سارا پڑھ ہی لیا جتنا سمجھ آیا اچھا تھا
اف اف اف جتنے سوال مشکل اتنے ہی جوابات
اب یہاں میرا سوالات پوچھنا تو نری بے وقوفی ہی لگے گی
اس لیے صرف خاموشی سے پڑھونگی کہ یہ میرے بس کی بات نہیں :(
میں تھوڑا جیلس بھی ہوں تین لوگوں کی تعریف کر دی اور بس۔ زحال میرے ساتھ سوتیلوں والا سلوک :D
ویسے ٹھیک بھی ہے ابھی مجھ میں بہت کچھ ہونا چاہیے جس کی تعریف کی جا سکے :)
میری محترم بہنا
جس کا کام اسی کو ساجھے
اور کرے تو بھانڈا باجے
بلا شبہ آپ کو مہارت حاصل ہے سوالات کے شعبے میں ۔
مجھے تو اب مشکل لگ رہا ہے یہ انٹرویو لینا ۔
محترم زحال مرزا کو سوال در جواب در سوال کرتے آپ کا منتظر ہوں کہ
کب آپ اور دوسرے محترم اراکین سوال کریں ۔
آپ آپ ہی ہیں بلا شبہ کسی بھی تعریف سے بالاتر بے نیاز ۔
 

نایاب

لائبریرین
نایاب بھائی آپ فیض احمد فیض اور اشفاق احمد کہہ رہے ہیں یا اشفاق احمد اور قدرت اللہ شہاب؟
محترم بھائی
میرا سوال اشفاق احمد اور فیض احمد فیض سے منسلک ہے ۔
اشفاق احمد اور فیض احمد سے مل کر بننے والی تکون کا تیسرا زاویئہ محترمہ بانو قدسیہ ہیں ۔
اور یہ تکون محترم واصف علی واصف سے روحانی علمی رہنمائی حاصل کردہ ہے ۔
اشفاق صاحب کا اپنا زاویہ فکر ہے
بانو قدسیہ کا اپنا زاویہ فکر ہے
فیض احمد فیض کا اپنا زاویہ فکر ۔
اور یہ تینوں زاویے مل کر اک تکون بناتے ہیں ۔
جس کا مرکز محترم واصف علی واصف روحانی علمی شخصیت ہے ۔
اور اس تکون کا ہر زاویہ قاری کو اس راہ پر چلنے میں مہمیز کرتا ہے ۔
جو کہ فلاح انسانیت کی راہ اور صراط مستقیم ہے ۔
اور مطلوب و مقصود تو " کلمہ طیبہ " کا سچے دل سے اتباع ہے ۔
 

نایاب

لائبریرین
نایاب چچا بہت زبردست انٹرویو کیا آپ نے۔
اور زحال(زبیر) بھائی نے بھی کمال کے جوابات دیے۔مجھے تو بہت کچھ سیکھنے کو ملا
نایاب چچا کے سوالات دیکھ کر میں تو سوچ رہا تھا کہ آپ جواب نہیں دے پائیں گے لیکن آپ تو "چھُپے مرزا" نکلے
بھتیجے آپ پر سدا اللہ کی رحمت و برکت جاری رہے ۔ آمین
"حسیب " " نذیر " نے مجھے چچا کے درجے پر بٹھایا ہے ۔
سو یہ سب کرم سچے حسیب و نذیر کا ہے ۔ کہ بات بن جاتی ہے ۔
محترم زحال مرزا بلا شبہ اب تک اپنے جوابات سے اک سچے سالک کے طور سامنے آئے ہیں ۔
اللہ ان کا اور ہم سب کا حامی و ناصر ٹھہرے سدا ۔ آمین
 

زبیر مرزا

محفلین
محترم اشفاق احمد اور فیض احمد فیض بارے کہا جاتا ہے کہ
کہ ان کے سوچ و افکار آپس میں " لازم و ملزوم " کا درجہ رکھتے ہیں ۔
آپ کس حد تک اس بارے متفق ہیں ۔ اور کیوں ؟
فیض صاحب کے بارے کچھ انکشاف تو اشفاق احمد نے اُن کے بارے میں ملامتی صوفی کے عنوان سے دیباچہ لکھ کر کیا تھا
ان کی باہم سوچ کے دھارے یکساں ہونے کے باوجود قاری کے سامنے بڑے الگ رنگ اور اسلوب میں سامنے آتے ہیں
فیض صاحب نے حق وصداقت کا پرچم بلند کیا اور حق گوئی میں اشفاق احمد بھی صف اول میں نظرآتے ہیں ایک اگر نظریہ تو دوسرا
اس کی ترویج ، ایک استعارہ تو دوسرا کھلا اشارہ-

محترم اشفاق احمد صاحب کی تحاریر بارے اگر یہ کہا جائے کہ صرف " لفاظی " ہے تو اس کا دفاع کن الفاظ میں کریں گے ۔؟
اگر اشفاق تحریر کو سرسری سا پڑھا جائے اُس کی گہرائی اورگیرائی کو سمجھنے کی استطاعت نہ ہو تو اسے پڑھنے والے
کی بدقسمتی ہی کہا جاسکتا ہے کہ اُسے سورج کی روشنی نظر نہیں آتی محض تپش کو سورج کی علامت سمجھتا ہے
اشفاق احمد الفاظ پر خوب دسترس رکھتے ہیں اور جزئیات کو پیش کرنے میں کمال کی ماہرت رکھتے ہیں اسے کوئی
لفاظی جانے تو کم نظری ہی کہوں گا-

محترم اشفاق احمد صاحب کی " گڈریا " میں گڈریا کون ہے ؟ اور اس تحریر میں گڈریا کن اوصاف سے متصف ہونا لازم قرار پاتا ہے ؟
اشفاق احمد صاحب نے اس تحریر سے کس پیغام کو عام کرنے کی سعی کی ہے ۔ ؟
گڈریا اپنے ریوڑکا نگہبان بھی ہوتا ہے اور اس کو راہ دکھانے اور راہ پرڈالنے والا بھی، وہ راہ کا تعین اور سراغ منزل کو جانتا ہے پہچانتا ہے
ریوڑکو آگے بڑھنے کا حوصلہ بھی دیتا ہے اس کی مشکلات کو بھی سمجھتا اور ان کو دور بھی کرتا ہے - مسیحائی کا وصف بھی رکھتا ہے
تواپنے گروہ کے لیے جذبہءایثاربھی- کمزوروں کا حامی ومدگارجو اُن کو مشکل راہوں پر آسانیاں فراہم کرتا ہے ،ہمت وحوصلہ دیتا ہے
اشفاق احمد نے گڈریا میں ہادی ، رہنما کی مرشد کی اُستاد کی اہمیت کو اُجاگر بھی کیا اور اس کی ہرفرد کے لیے اس کی ضرورت کو جتا دیا ہے کہ
اس کے بناء انسان بے راہ ہوجائے گا، اس کے بتائےاصولوں سے انحراف بھٹکا دے گا - اشفاق احمد کا یہ پیغام ایک عام آدمی سے لے کر
تصوف کے طالب علم تک کو بڑے واضح الفاظ میں سنائی دیتا ہے-

" زاویہ " یہ زاویہ کیا ہے ۔ اور کس کی نظر اس زاویے پر سدا مرکوز رہتی ہے ۔ ؟
زاویہ اس باطنی نظر رکھنے والے کا بیان اور نقطہءنظر ہے جو بہت سی سمتوں سے واقف ہے، اسے مجاز میں حقیٖقت
کے جلوے نظرآتے ہیں تو اُن کو بیان کرتا جاتا ہے آواز دے دیتا ہے- اس زاویے کواہمت کو اُجاگر کیا ہے جو حق ہے جس سے
سارے نظام کو قیام ہے جس سے آدمیت کو معراج عطا ہوتی ہے

محترم اشفاق احمد کی تحاریر کا مطالعہ کرتے ہوئے کبھی آپ کو یہ محسوس ہوا کہ ان تحاریر میں اس سچے پیغام کو عام زبان میں بیان کیا جا رہا ہے جسے اسلام کی بنیاد قرار دیا گیا ہے ۔ ؟
بابا کا ایک وصف سادگی ہے عام آدمی کی زبان میں گفتگو ہے جس پڑھ کر کسی فلسفی کے نظریات کا گمان نہیں ہوتا بلکہ زندگی کے روزمرہ
معاملات میں راہنمائی ملتی ہے ، عزت نفس کا درس ملتا ہے، اخلاق کی تعمیر ہوتی ہے دین اسلام کی ترویج ہوتی ہے بناء مبلغ کا رُعب اپنائے
کسی چچا یا ماموں کی سی شفقت کے ساتھ سرپر ہاتھ پھیر کر سمجھاتی ہوئی آواز جو اپنائیت ہی اپنائیت ہو جو اجنبی لہجہ بن کر ڈارتی نہیں
اسلام کا پیغام جس قدرسادہ ہے اور زندگی کے اُمور سے متعلق ہے جس میں دین بھی اور دنیا بھی تحفظ بھی ہے اور اپنائیت بھی جو
ہاتھ تھام کر اخلاق کا درس دیتا ہے مسکراہٹ کو صدقہ کہتا ہے محبت کی نظرسے والدین کو دیکھ لینا عبادت کہتا ہے اس سادہ سبق
کو بابا نے اپنایا اور سنایا

جب مریدوں کی تعداد اوراضافے کی خواہش ہو تو توجہ کا ارتکاز (کم ) ہوجاتا ہے - نمود کا بھیڑ محفل میں گھس کر بھنبھنانے لگتا ہے -؟
یہ ارتکاز مرید سے نسبت رکھتا ہے کہ شیخ سے ؟
مردید کی لیے مجمع ہوتا ہے ساتھ چلنے والوں کا اُس کی راہ میں تعداد روکاٹ نہیں ڈالتی مگر تعداد میں اضافے کے خواہش مند شیخ کے لیے نمود ونمائش کا پھندا جس میں پھنس کر وہ توجہ سے محروم ہوجاتاہے- رہنما اگر اسی فکر میں رہے کہ تعداد بڑھ رہی ہے تو زبان پرہندسے
ہوں گے ذکر نہیں -
AshfaqAhmed.jpg
 
Top