واجدحسین
معطل
آپ کے مسائل اور ان کا حل
جلد ہفتم
مولانا محمد یوسف لدھیانوی شہید رحمہ اللہ
صفحہ 25 تا 54جلد ہفتم
مولانا محمد یوسف لدھیانوی شہید رحمہ اللہ
بسم اللہ الرحمن الرحیم
ناموں سے متعلق
بچوں کے نام رکھنے کا صحیح طریقہس ۔۔۔۔۔۔ مسلمان بچے کا نام تجویز کرتے وقت قرآن شریف سے نام کے حروف نکالنا اور بچے کے نام کے حروف کے اعداد اور تاریخ پیدائش کے اعداد کو آپس میں ملا کر نام رکھنے کا طریقہ کس حد تک درست ہے ۔ بچے کا نام تجویز کرنے کا صحیح اسلامی طریقہ کیا ہے قرآن و سنت کی رو سے بتائیں ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ قرآن و سنت میں علم الاعداد پر اعتماد کرنے کی اجازت نہیں لہٰذا یہ طریقہ غلط ہے ۔ نام رکھنے کا صحیح طریقہ یہ ہے کہ اللہ تعالی کے اسماء حسنٰی اور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے اسماء حسنٰی کی طرف نسبت کر کے نام رکھے جائیں اسی طرح صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اور اپنے بزرگوں کے ناموں پر رکھے جائیں۔
ناموں میں تخفیف کرنا
س ۔۔۔۔۔۔ میرا پورا نام ""عبدالقادر "" ہے مگر تعلیمی اسناد میں مجھے ""قادر"" لکھا گیا ہے جو کہ میرے لئے ایک پریشان کن مسئلہ ہے اور ""قادر ""سے "" عبدالقادر"" کروانا بہت ہی پیچیدہ طریقہ کار ہے اس لئے میں اپنا نام ""قادر""ہی رکھنا چاہتا ہوں ۔ عام طور پر لوگ بھی مجھے ""قادر "" ہی کہ کر مخاطب کرتے ہیں جبکہ یہ نام جبکہ یہ نام خدا کی صفت ہے ۔ اس نام کے کیا اوصاف ہیں کیا میں یہ نام رکھ سکتا ہوں ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ ""القا در'' اللہ تعالی کا پاک نام ہیں اور عبدالقادر کے معنی ہیں "" قادر کا بندہ "" اور جب عبدالقادر کی جگہ صرف قادر کہنے لگے تو اس کے معنی یہ ہوئے کہ بندہ کا نام اللہ تعالی کے نام پر رکھ دیا گیا اور اس کا گناہ ہونا بالکل واضح ہے ۔ حضرت مفتی محمد شفیع رحمۃ اللہ علیہ "" معارف القرآن "" جلد 4 صفحہ 132 میں لکھتے ہیں :
"" افسوس ہے کہ آج کل عام مسلمان اس غلطی میں مبتلا ہیں کچھ لوگ تو وہ ہیں جنہوں نے اسلامی نام ہی رکھنا چھوڑ دئیے " ان کی صورت و سیرت سے تو پہلے بھی مسلمان سمجھنا ان کا مشکل تھا
نام سے پتہ چل جاتا تھا اب نئے نام انگریزی طرز کے رکھے جانے لگے ، لڑکیوں کے نام خواتین اسلام کے طرز کے خلاف خدیجہ ، عائشہ ، فاطمہ کے بجائے نسیم ، شمیم ، شہناز ، نجمہ ، پروین ہونے لگے ، اس سے زیادہ افسوس ناک یہ ہے کہ جن لوگوں کے اسلامی نام ہیں عبدالرحمن ، عبد الخالق ، عبدالرزاق ، عبدالغفار ، عبدالقدوس وغیرہ ان میں تخفیف کا یہ غلط طریقہ اختیار کر لیا گیا کہ صرف آخری لفظ ان کے نام کی جگہ پکا را جاتا ہے ، رحمٰن ، خالق ، رزاق ، غفار کا خطاب انسانوں کو دیا جا رہا ہے اور اس سے زیادہ غضب کی بات یہ ہے کہ قدرت اللہ کو اللہ صاحب اور قدرت خدا کو خدا صاحب کے نام سے پکارا جاتا ہے ۔ یہ سب ناجائز و حرام اور گناہ کبیرہ ہے ، جتنی مرتبہ یہ لفظ پکارا جا تا ہے اتنی ہی مرتبہ گناہ کبیرہ کا ارتکاب ہوتا ہے اور سننے والا بھی گناہ سے خالی نہیں رہتا ۔ یہ گناہ بے لذت اور بے فائدہ ایسا ہے جس کو ہمارے ہزاروں بھائی اپنے شب و روز کا مشغلہ بنائے ہوئے ہیں اور کوئی فکر نہیں کرتے کہ اس ذرا سی حرکت کا انجام کتنا خطرناک ہے ""۔
ناموں کو صحیح ادا کرنا
س ۔۔۔۔۔۔ ہمارے معاشرے میں لڑکیوں کے نام ان کے ماں باپ کے ساتھ منسلک ہوتے ہیں جیسے رضیہ عبد الرحیم " فاطمہ کلیم وغیرہ ۔ ان کی تعلیمی اسناد بھی اسی نام سے ہوتی ہیں شادی کے بعد ان کے ناموں کے ساتھ شوہر کا نام مثلاً رضیہ عبد الرحیم کی جگہ رضیہ جمال ، فاطمہ کلیم کی جگہ فاطمہ کاشف، خدا نخواستہ شوہر فوت ہو جاتا ہے تو پھر یہ نام تبدیل ہو جاتے ہیں ۔ ان ناموں کے شرعی حیثیت کیا ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ باپ کا یا شوہر کانام محض شناخت کے لیے ہوتا ہے، بجی کی جب تک شادی نہیں ہوتی اس وقت تک اس کی شناخت "" دختر فلاں "" کے ساتھ ہوتی ہے اور شادی کے بعد "" زوجہ فلاں "" کیساتھ۔ شر عاً "" دختر فلاں "" کہنا بھی صحیح ہے اور ""زوجہ فلاں "" کہنا بھی ۔۔۔۔۔۔
بچوں کے غیر اسلامی نام رکھنا
س ۔۔۔۔۔۔ آج کل بہت سے لوگ اپنے بچوں کے نام اسلام کے ناموں ( یعنی جو نام پہلے لوگ رکھتے تھے ) کے مطابق نہیں رکھتے ۔ کیا اس سے گناہ نہیں ہوتا ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ اولاد کے حقوق میں سے ایک نام یہ بھی ہے کہ اس کے اچھے نام رکھے جائیں ۔ اس لیے مسلمانوں کا اپنی اولاد کا نام غیر اسلامی رکھنا برا ہے۔
آسیہ نام رکھنا
س ۔۔۔۔۔۔ میرا نام آسیہ خاتون ہے اور میں بہت سے لوگوں سے سن سن کر تنگ آچکی ہوں کہ اس نام کے معنی غلط ہیں اور یہ نام بھی نہیں رکھنا چاہییے ۔
ج ۔۔۔۔۔ لوگ غلط کہتے ہیں "" آسیہ "" نام صحیح ہے عین اور صاد کے ساتھ "" عاصیہ "" نام غلط ہے اور ان دونوں کے معنی میں زمین آسمان کا فرق ہے۔
محمد احمد نام رکھنا کیسا ہے ؟
س ۔۔۔۔۔۔ کیا "" محمد احمد "' بچے کا نام رکھ سکتے ہیں ؟
ج ۔۔۔۔۔ کو ئی خرج نہیں ۔
محمد یسار نام رکھنا
س ۔۔۔۔۔۔ میں نے اپنے بیٹے کا نام محمد یسار رکھا ہے ' کیا یہ نام ٹھیک ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ یہ نام ٹھیک ہے ' کئی صحابہ کا نام تھا ۔ واللہ اعلم۔
عارش نام رکھنا درست نہیں
س ۔۔۔۔۔۔ میرے بیٹے کا نام عارش ہے ، سب کہہ رہے ہیں کہ یہ نام صحیح نہیں ہے تو کیا میں نام بدل دوں ؟ نیز عارش کے معنی بھی بتا دیں ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ عارش اور عامرش فضول نام ہیں اس کی جگہ "" محمد عامر "" نام رکھیں ۔
جمشیدحسین نام رکھنا ؟
س ۔۔۔۔۔۔ میرا نام جمشید حسین ہے : کیا میرا موجودہ نام ٹھیک ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ یہ نا م صحیح ہے بدلنے کی ضرورت نہیں ۔
حارث نام رکھنا؟
س ۔۔۔۔۔۔ کیا حارث اسلامی نام ہے ؛ اور اسکے لفظی معنی کیا ہیں ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ حارث صحیح نام ہے ؛ اس کے معنی ہے کھیتی کرنے والا ؛ محنت کرنے والا۔
س ۔۔۔۔۔۔ میرے بیٹے کا نام حارث ہے ۔ اور مجھے حارث کے نام کے متعلق یہ پتہ چلا ہے کہ ہے نام شیطان کے ناموں میں سے ایک نام ہے تو کیا یہ جاننے کے بعد نام تبدیل کر لینا چا ہیئے ۔
ج ۔۔۔۔۔۔ نہیں ۔ صحیح نام ہے ؛ تبدیل کرنے کی ضرورت نہیں ۔
خزیمہ نام رکھنا
س ۔۔۔۔۔۔ تبلیغی نصاب میں ایک نام زینب بنت خزیمہ پڑھا ۔ خزیمہ نام مجھے پسند آیا آپ سے یہ معلوم کرنا ہے کہ خزیمہ کا مطلب کیا ہے کیا یہ کسی صحابی کا نام تھا کیا میں یہ نا م اپنے لڑکے کا رکھ سکتا ہو ں؟
ج ۔۔۔۔۔۔ خزیمہ متعد د صحابہ کرام کا نام تھا ۔ ان میں خزیمہ بن ثابت انصاری مشہور ہیں ۔ جن کو ذوالشہادتین کا لقب ؛ یعنی ان کا ایک گواہی دو مردوں کے برابر ہے ۔
اپنے نام کے ساتھ شوہر کا نام رکھنا
س ۔۔۔۔۔۔اگر کوئی عورت اپنے نام کے ساتھ خاوند کا نام لگائیے تو یہ کیسا ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔۔ کوئی حرج نہیں ،انگریزی طرز ہے
بچوں کے نام کیا تاریخ پیدائش کے حساب سے رکھے جائے
س ۔۔۔۔۔۔ کیا بچوں کے نام تاریخ پیدائش کے حساب سے رکھنے چاہئیں ۔ عدد وغیرہ ملا کر بہتر اور اچھے معنی والے نام رکھ لینے چاہئیں اسلام کی رو سے جواب بتایئے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ عدد ملا کر نام رکھنا فضو ل چیز ہے ، معنی و مفہوم کے لحاظ سے نام اچھا رکھنا چاہیئے ۔ البتہ تاریخی نام رکھنا جس کے ذریعہ سن پیدائش محفوظ ہو جائے صحیح ہے ۔
لفظ محمد کو اپنے نام کا جز بنانا
س ۔۔۔۔۔۔ شرعی اعتبار سے کیا ''محمد '' کا لفظ اپنے نام کے ساتھ لگانا درست ہے یا نہیں بعض لوگوں کا کہنا ہے کہ اگر یہ نام زمین پر لکھا ہوا گر جائے تو کیا اس کی بے ادبی نہیں ہو تی اور کیا اس کو اپنے نام کے ساتھ نہ لگایا جائے تو کیا بہتر ہو گا ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا اسم گرامی اپنے نام کے ساتھ ملانا درست ہے ۔ بلکہ اگر آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کے نام نامی پر بچے کا نام '' محمد '' رکھا جائے تو اس کی فضیلت حدیث میں آئی ہے کہ اس پاک نام کا زمین پر گرانا بے ادبی ہے ۔ کہیں مل جائے تو ادب و احترام کے ساتھ اٹھا کر کسی ایسی جگہ رکھ دیا جائے جہاں بے ادبی کا اندیشہ نہ ہو ۔
کسی کے نام کے ساتھ لفظ(محمد) کے اوپر ص لکھنا
س ۔۔۔۔۔۔ وہ لوگ جن کے نام سے پہلے یا بعد میں محمد آتا ہے محمد کے اوپر چھوٹا سا ص لگا دیتے ہیں ۔ آخر کیوں ؟ حقیقت میں ص مختصراً محمد "ص" کی نشاندہی کرتا ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کے اسم گرامی کے سوا کسی اور کے نا م ص کی علامت نہیں لکھنی چاہئے ۔ جن ناموں میں لفظ ( محمد ) استعمال ہو تا ہے وہ ان ناموں کا جز ہوتا ہے ۔ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کے نام نامی کی حیثیت اس کی نہیں ہوتی ۔
محمد نام پر ص کا نشان لگانا
س ۔۔۔۔۔۔ کیا محمد کے نام کے ساتھ صلی اللہ علیہ وسلم یا ص لکھنا ضروری ہے ؟ میں نے اکثر محمد کے نا م کے ساتھ ص لکھا ہوا دیکھا ہے ۔ اگر لکھنا ضروری ہے تو کیا اس طرح بھی کہ روزنامہ (جنگ) قلمی صفحے کی اشاعت میں فلم (محمد بن قاسم ) کے محمد کے اوپر بھی ص لگا تھا ۔ نعوذ با اللہ اس کا مفہوم دوسرا نکلتا ہے ۔ یہ کیوں ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا نام نامی سن کر درود پڑھنا ضروری ہے ۔ اور قلم سے لکھنا بہت اچھی بات ہے۔ مگر جب یہ اسم مبارک کسی اور شخص کے نام کا جز ہو اس وقت اس پر ص کا نشان نہیں لگانا چاہیئے ۔ کیونکہ وہ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا نام نہیں ہوتا ۔
عبدالرحمن ، عبدالرزاق کو رحمٰن اور رزاق سے پکارنا
س ۔۔۔۔۔۔ عبدالرحمٰن ، عبد الخالق ، عبدالرزاق ۔ ہمارے ہاں عام رواج یہ ہے کہ ''عبد'' کو چھوڑ کر صرف رحمٰن ، خالق ، رزاق ، وغیرہ کہ کر پکارتے ہیں ۔اس طرح کے نام تو اللہ تعالی کے ہیں کیا یہ ناموں کی بے ادبی نہیں ہے ؟
ج ۔۔۔۔۔۔ ''عبد'' کا لفظ ہٹا کر اللہ تعالی کے ناموں کے ساتھ بندے کو پکارنا نہایت قبیح ہے ۔ اللہ تعالی کے نام دو قسم کے ہیں ایک قسم ان اسماء مبارکہ کی ہے جن کا استعمال دوسرے کے لئے ہو ہی نہیں سکتا۔جیسے اللہ، رحمٰن ، خالق ، رزاق وغیرہ ۔ ان کا غیر اللہ کے لئے استعمال کرنا قطعی حرام اور گستاخی ہے جیسے کسی کا نام عبداللہ ہو ، اور''عبد'' کو ہٹا کر اس شخص کو اللہ صاحب کہا جائے ، یا عبدالرحمن کو '' رحمٰن صاحب '' کہا جائے یا عبد الخالق کو خالق صاحب کہا جائے ۔ یہ صریح گناہ اور حرام ہے، اور دوسری قسم ان ناموں کی ہے جن کا استعمال غیر اللہ کے لئے بھی آیا ہے ۔ جیسے قران مجید میں انحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کو رؤف رحیم فرمایا گیا ہے۔ ایسے ناموں کے دوسرے کے لئے بولنے کی کسی حد تک گنجائش ہو سکتی ہے ۔ لیکن ''عبد'' کے لفظ کو ہٹا کر اللہ تعالی کا نام بندے کے لئے استعمال کرنا ہر گز جائز نہیں۔بہت سے لوگ اس گناہ میں مبتلا ہیں اور یہ محض غفلت اور بے پروائی کا کرشمہ ہے۔
مسیح اللہ نام رکھنا
س۔۔۔۔۔۔ میرے بھائی کا نام مسیح اللہ ہے ۔ بہت سے آدمی کہتے ہیں کہ یہ عیسائی جیسا نام ہے کیا تم عیسائی ہو اس نام کو تبدیل کر دو بتائیے یہ نام درست ہے یا نہیں ؟
ج۔۔۔۔۔۔ یہ نام صحیح ہے کیا محمد عیسیٰ نام رکھنے سے آدمی عیسائی ہو جاتا ہے ؟
بچی کا نام تحریم رکھنا شرعاً کیسا ہے
س۔۔۔۔۔۔ میں نے اپنی بیٹی کا نام ''تحریم '' رکھا ہے ۔ معنوی اعتبار سے اس لفظ کا مطلب ہے(1) حرمت والی (2 ) نماز سے پہلے پڑھی جانے والی تکبیر یعنی ''تکبیر تحریم'' (3 ) منع کی گئی وغیرہ کچھ علماء و عام لوگوں کا خیال ہے کہ میں نے بیٹی کا نام درست نہیں رکھا ۔ براہ کرم آپ اس سلسلے میں میری رہنمائی فرمائیں ۔
ج۔۔۔۔۔۔ تحریم کے معنی ہیں '' حرام کرنا'' آپ خود دیکھ لیجئے کہ یہ نام بچی کے لئے کس حد تک موزوں ہے
مسلمان کا نام غیر مسلموں جیسا ہونا
س۔۔۔۔۔۔ انڈیا کے مشہور فلم اسٹار دلیپ کمار مسلمان ہیں لیکن ان کا نام جو زیادہ مشہور ہے وہ ہندو نام ہے کیا یہ اسلام کی روشنی میں جائز ہے ؟
ج۔۔۔۔۔۔ جائز نہیں ۔
پرویز نام رکھنا صحیح نہیں
س۔۔۔۔۔۔ میں کافی عرصہ سے سن رہا ہوں کہ پرویز نام رکھنا اچھا نہیں ہے جب بزرگوں سے اس کی وجہ پوچھی گئی تو صرف اتنی وضاحت کی گئی کہ یہ نام اچھا نہیں۔ میرے کافی دوستوں کا یہ نام ہے۔ صفح''کتاب و سنت کی روشنی'' میں اخبار جہاں میں جناب حافظ بشیر احمد غازی آبادی نے بھی اس کی تائید کرتے ہوئے کہا کہ یہ نام ہمارے حضور صلی اللہ علیہ وسلم کے دشمن کا تھا بات کچھ واضح نہیں ہوئی ؟
ج۔۔۔۔۔۔ پرویز شاہ ایران کا نام تھا جس نے انحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا نامہ مبارک چا ک کر دیا تھا (نعوذ باللہ) یا ہمارے زمانے میں مشہور منکر حدیث کا نام تھا ۔ اب خود سوچ لیجئے ایسے کافر کے نام پر نام رکھنا کیسا ہے ؟
فیروز نام رکھنا شرعاً کیسا ہے
س۔۔۔۔۔۔ فیروز نام رکھنا کیسا ہے جبکہ ایک صحابی نام بھی فیروز تھا اور عمر فاروق رضی اللہ عنہ کے قاتل کا نام بھی فیروز تھا۔
ج۔۔۔۔۔۔ فیروز نام کا کوئی مضائقہ نہیں باقی اگر کوئی حضرت عمر رضی اللہ عنہ کے قاتل کی نیت سے یہ نام رکھتا ہے تو جیسی نیت ویسی مراد۔
نبی صلی اللہ علیہ وسلم کے نام پر اپنا نام رکھنا
س۔۔۔۔۔۔ میرا مسئلہ نام کے بارے میں ہے، میرا نام محمد ہے ۔ چنانچہ میں یہ معلوم کرنا چاہتا ہوں کہ میرا یہ نام صحیح ہے کہ نہیں ؟ کیونکہ میرے دوست اور بہت سے لوگ بھی اس نام کے بارے میں یہ اعتراض کرتے ہیں کہ چونکہ یہ نام ہمارے نبی صلی اللہ علیہ وسلم کا ہے چنانچہ اس کی بے ادبی ہوتی ہے۔
ج۔۔۔۔۔۔ انحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کے اسم مبارک پر بچوں کے نام رکھنا صحابہ کرام رضی اللہ عنہم سے آج تک مسلمانوں میں رائج ہے اور انحضرت صلی اللہ علیہ وسلم سے اس کی اجازت ثابت ہے بلکہ ایک حدیث میں اس نام کے رکھنے کی فضیلت آئی ہے۔
عبدالمصطفی اور غلام اللہ نام رکھنا
س۔۔۔۔۔۔ ''عبدالمصطفی'' اور ''غلام اللہ '' نام رکھنا کیسا ہے جبکہ عبد کے معنی بندے اور غلام کے معنی بیٹے کے ہیں ؟
ج۔۔۔۔۔۔ عبدالمصطفی کے نام سے بعض اکابر نے منع فرمایا ہے کہ اس میں عبدیت کی نسبت غیر اللہ کی طرف ہے۔ ''غلام اللہ'' میں کے غلام کے معنی عبد کے ہیں ۔ غلام کے معنی بیٹے کےنہ متبادر ہیں نہ مراد ہیں ، اس لئے یہ نام صحیح ہے۔ واللہ اعلم
لڑکیوں کے نام شازیہ ، روبینہ ، شاہینہ کیسے ہیں
س۔۔۔۔۔۔ لڑکیوں کے نام شازیہ ، روبینہ ، شاہینہ غیر اسلامی نام ہیں ؟
ج۔۔۔۔۔۔ مہمل نام ہیں ۔
اللہ داد ، اللہ دتہ ، اور اللہ یار سے بندوں کو مخاطب کرنا
س۔۔۔۔۔۔ کیا اللہ تعالی کے ذاتی ناموں سے کسی انسان کو مخاطب کرنا جائز ہے ؟ جیسے رحمن ، اللہ دتہ ، اللہ یار وغیرہ کیونکہ میں نے کسی اسلامی کتاب جو کہ اسمائے الہی کے موضوع پر تھی ، میں پڑھا تھا کہ اللہ کے ذاتی نام انسان نہ اپنائے تو اچھا ہے اور اللہ کے صفاتی اور فعلی نام ہی اپنانے چاہیئں ۔ براہ کرم آپ اس پر روشنی ڈالیں تاکہ رہنمائی مل سکے ؟
ج۔۔۔۔۔۔ رحمٰن اور اللہ تو اللہ تعالی کے پاک نام ہیں ۔لیکن اللہ دتہ اور اللہ یار تو اللہ تعالی کے نام نہیں ۔ کیونکہ اللہ دتہ ترجمہ ہے عطا اللہ کا ، اور ''اللہ یار'' ترجمہ ہے ولی اللہ کا۔ اس لئے اپ کی ذکر کردہ مثالیں صحیح نہیں، جہاں تک اللہ تعالی کے ذاتی اور صفاتی ناموں کا تعلق ہے تو اہل علم فرماتے ہیں کہ اللہ تعالی کا پاک نام ''اللہ تو اسم ذاتی ہے اور باقی تمام نام صفاتی ہیں ، ان صفاتی ناموں میں رحمٰن ذاتی نام کے مانند ہے کہ کسی دوسرے کو رحمن کہنا جائز نہیں ۔ اسی طرح دوسرے بعض ایسے نام ہیں جن کا کسی دوسرے کے لئے استعمال جائز نہیں مثلاً کسی کو ''رب العالمین '' کہنا جائز نہیں ۔ البتہ بعض نام ایسے ہیں کہ دوسروں کے لئے بھی ان کو استعمال کیا گیا ہے۔ مثلاً رؤف اور رحیم اللہ تعالی کے نام ہیں ، لیکن قران مجید میں انحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کو بھی رؤف رحیم فرمایا گیا ہے۔
پس اللہ تعالی کے اسماء مبارکہ کو کسی دوسرے پر بولنا جائز ہے یا نہیں ؟ اس کا ضابطہ یہ نکلا کہ معنی و مفہوم کے لحاظ سے اگر وہ نام اللہ تعالی کے لئے مختص ہے تو اس کو کسی دوسرے کے لئے استعمال کرنا جائز نہیں اور اگر وہ اللہ تعالی کے ساتھ مختص نہیں تو دوسروں کے لئے اس کا استعمال جائز ہے۔