غزل۔۔۔۔۔ہم شکوہِ بیدادِرقیباں نہیں کرتے ۔۔۔ اصلاح مطلوب۔۔!

الف عین

لائبریرین
بہت باتیں ہو چکی ہیں۔ اور تقریباً سب سے ہی میں متفق ہوں۔ قوافی تو درست ہیں۔ البتہ کچھ کا استعمال غلط ہے، جیسے گریزاں گریز کی جگہ۔ جو خود مجھے بھی کھٹکا، اور جو تجویز کر رہا ہوں، وہ ذیل میں:
اس شعر کی اصلا یوں کی جائے تو؟
اظہارِ تمنا کا سلیقہ گو نہیں ہے
الفاظ کو لیکن پسِ عنواں نہیں کرتے

اظہارِ تمنا کا سلیقہ تو نہیں ہے
اظہارکو لیکن پسِ عنواں نہیں کرتے

اور اس شعر کو نکال ہی دیں، کوئی اتنا اہم خیال بھی نہیں کہ اس پر ’سر‘ کھپایا جائے۔ اگرچہ ’سر‘ کو آسانی سے بدلا جا سکتا ہے
سیکھا ہے یہ سر خونِ جگر اپنا جلا کر
فانی پہ کبھی جان کو قرباں نہیں کرتے
 

متلاشی

محفلین
بہت باتیں ہو چکی ہیں۔ اور تقریباً سب سے ہی میں متفق ہوں۔ قوافی تو درست ہیں۔ البتہ کچھ کا استعمال غلط ہے، جیسے گریزاں گریز کی جگہ۔ جو خود مجھے بھی کھٹکا،
مزمل شیخ بسمل بھائی استاذ محترم کہہ رہے ہیں کہ قوافی ٹھیک ہیں۔۔۔!
میں اب شش و پنج میں مبتلا ہوں۔۔۔ براہِ کرم رہنمائی کیجئے۔۔۔۔!
 
مزمل شیخ بسمل بھائی استاذ محترم کہہ رہے ہیں کہ قوافی ٹھیک ہیں۔۔۔ !
میں اب شش و پنج میں مبتلا ہوں۔۔۔ براہِ کرم رہنمائی کیجئے۔۔۔ ۔!

یہی کہونگا کہ بھئی استاد جی کی مانی جائے۔ میری نظر میں یہ ایطائے خفی ہے جس کی نشاندہی میں نے کردی۔۔
اب اگر قافیہ درست بھی ہے تو "گریزاں" کا لفظ درست نہیں ہے۔ جس پر تمام اساتذہ متفق ہیں اور یہ نا چیز بھی یہی کہتا ہے۔ تو قافیہ تو بدلنا ہی پڑے گا چاہے ایطائے خفی کی وجہ سے بدلیں یا پھر معانی کی درستی کی خاطر۔ :)
 

متلاشی

محفلین
رکھٰیں گے بھرم اپنی محبت کا کچھ ایسے
جزبات کو خلوت میں بھی عریاں نہ کریں گے
میری غزل کا شعر۔ یہ غزل 17 دسمبر 2012 کو آپ کی پابند بحور شاعری میں لگی- پوری غزل ملاحظہ کیجیے۔
اطلاع کا شکریہ حفیظ بھائی۔۔!
اس کی وضاحت میں اوپر یہاں کر چکا ہوں۔۔۔!
 

فارقلیط رحمانی

لائبریرین
Diction is how words are used
ڈکشن بولنے کا ڈھنگ ہے کہ جملے میں کس طرح الفاظ کو اِستعمال کیا جاتا ہے، مثال کے طور پر،کسی فن پارے کے اسلوب کے لیے لفظ یا فقرہ کا صحیح انتخاب کرنا۔ ادبی تجزیہ نگاری کی اصطلاح میں ڈکشن کی اکثر چار سطحیں پائی جاتی ہیں۔۱۔ رسمی،۲۔ غیر رسمی، علاقائی بولی اور، معیاری زبان
 

شہزی مشک

محفلین
اسلوب کے حوالے سے جناب مغزل کے اس ارشاد کی تعمیل کسی حد تک پہلے ہی ہو چکی۔
http://www.urduweb.org/mehfil/threads/”اردو-محفل-“-کے-شاعرسے-مکالمہ-نیاسلسلہ.49046/page-3
جواب نمبر 43 سے 56 تک کو ایک نظر دیکھ لیجئے گا۔ ہو سکتا ہے کام کی کوئی بات نکل آئے۔

متلاشی
بہت ہی خوب۔۔۔۔
 
اطلاع کا شکریہ حفیظ بھائی۔۔!

اس کی وضاحت میں اوپر یہاں کر چکا ہوں۔۔۔ !



ایسا ہو جانا کوئی بعید نہیں، میرے ساتھ دو بار ہوا۔
1۔ حلقے میں ایک شعر دیا گیا، کہ اس کی زمین میں شعر کہے جائیں۔
وہ بحر ہوں کہ رَویں جس کی تہ میں چلتی ہیں
سکون میں نظر آتا ہوں اضطراب میں ہوں
پہلے میرے دوست اخترشاد نے غزل کہی اور حلقے میں سنا دی، پھر میں نے کہی اور حلقے میں پڑھ دی۔ میری غزل کا مطلع تھا:​
ابھی نظر کے بچھائے ہوئے سراب میں ہوں
خزاں نصیب بہاروں کے سبز خواب میں ہوں
اختر شاد نے اکیلے میں مجھ سے کہا کہ ’’بھائی آپ نے میرا مصرع اُڑا لیا؟‘‘ حالانکہ مجھے اس کا ذرا بھی احساس نہیں ہوا تھا اور میں سمجھ رہا تھا کہ یہ مصرع کہا ہی میں نے ہے۔ جب نشان دہی ہو چکی تو ظاہر ہے مجھے کچھ نہ کچھ تو کرنا تھا۔ سو، میں نے مطلع کو یوں کر دیا:​
ابھی نظر کے بچھائے ہوئے سراب میں ہوں
سفر نصیب ہوں میں، منزلوں کے خواب میں ہوں
۔۔۔​

2۔ ایک غزل میں اپنے ہی ایک اور دوست احمد فاروق کے ایک مصرے کو ’’اپنا کہا ہوا‘‘ سمجھ رہا تھا۔ احمد فاروق نے متعدد بار وہ غزل مجھ سے سنی بھی مگر کوئی اشارہ تک نہیں کیا۔ وہ تو ایک دِن گپ شپ کے دوران کھلا کہ فلاں شعر کا دوسرا مصرع اُن کا ہے۔ اب کیا ہو؟ مجھے آسان ترین حل یہی سوجھا کہ میں نے اس مصرعے کو واوین لگا دیں اور اگلے ہی اجلاس میں وہ غزل پھر پڑھ دی، یہ کہتے ہوئے کہ:

’’اپنے ہم نشین جناب احمد فاروق کی طرح میں ایک غزل ۔۔۔۔۔۔
اور گرہ لگائی ہے کہ ۔۔۔۔۔‘‘
۔۔۔​
 

نور وجدان

لائبریرین
ہم شکوہِ بیدادِ رقیباں نہیں کرتے
ڈھانے سے ستم وہ بھی گریزاں نہیں کرتے
اعلیٰ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

راضی برضا رہتے ہیں جس حال میں رکھے
لیکن گلۂ تنگی داماں نہیں کرتے

اس پر ایک شعر یاد آگیا
×××××××××××××××
راضی بہ رضا ہوتے ہیں اربابِ قناعت
وہ اپنا بھرم دستِ طلب سے نہیں کھوتے
دامانِ توکل میں یہی تو خوبی ہے
اس میں پیوند ہوسکتے ہیں دھبے نہیں ہوتے
(نا معلوم)
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

یادوں سے تری کرتے ہیں خلوت میں چراغاں
ہم کعبۂ دل کو کبھی ویراں نہیں کرتے

اچھا شعر کہا۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اظہارِ تمنا کا سلیقہ گو نہیں ہے
الفاظ کو لیکن پسِ عنواں نہیں کرتے

رکھتے ہیں گہر ہم بھی نہاں خانۂ دل میں
ہر بزم میں لیکن انہیں افشاں نہیں کرتے

یہ بہت عمدہ !
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

دعویٰ تو نہیں پاکی ٔداماں کا ہمیں پر
جذبات کو خلوت میں بھی عریاں نہیں کرتے
ماشاءاللہ تخییل بہت اچھا باندھا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

سیکھا ہے یہ سر خونِ جگر اپنا جلا کر
فانی پہ کبھی جان کو قرباں نہیں کرتے

ہوش و خرد میں رہ کر مزہ میخانہ لے
واہ !
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

مائل بہ بتاں ہے دلِ کافر جو نصرؔ آج
اس رند کو کیوں صاحب ایماں نہیں کرتے

رند کا لفظ ۔۔۔۔۔۔۔واہ واہ
کافر۔۔
ایماں
لطف آگیا

محمد ذیشان نصرؔ
10-03-2013​
 
آخری تدوین:

متلاشی

محفلین
ہم شکوہِ بیدادِ رقیباں نہیں کرتے
ڈھانے سے ستم وہ بھی گریزاں نہیں کرتے
اعلیٰ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

راضی برضا رہتے ہیں جس حال میں رکھے
لیکن گلۂ تنگی داماں نہیں کرتے

اس پر ایک شعر یاد آگیا
×××××××××××××××
راضی بہ رضا ہوتے ہیں اربابِ قناعت
وہ اپنا بھرم دستِ طلب سے نہیں کھوتے
دامانِ توکل میں یہی تو خوبی ہے
اس میں پیوند ہوسکتے ہیں دھبے نہیں ہوتے
(نا معلوم)
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

یادوں سے تری کرتے ہیں خلوت میں چراغاں
ہم کعبۂ دل کو کبھی ویراں نہیں کرتے

اچھا شعر کہا۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

اظہارِ تمنا کا سلیقہ گو نہیں ہے
الفاظ کو لیکن پسِ عنواں نہیں کرتے

رکھتے ہیں گہر ہم بھی نہاں خانۂ دل میں
ہر بزم میں لیکن انہیں افشاں نہیں کرتے

یہ بہت عمدہ !
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

دعویٰ تو نہیں پاکی ٔداماں کا ہمیں پر
جذبات کو خلوت میں بھی عریاں نہیں کرتے
ماشاءاللہ تخییل بہت اچھا باندھا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

سیکھا ہے یہ سر خونِ جگر اپنا جلا کر
فانی پہ کبھی جان کو قرباں نہیں کرتے

ہوش و خرد میں رہ کر مزہ میخانہ لے
واہ !
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

مائل بہ بتاں ہے دلِ کافر جو نصرؔ آج
اس رند کو کیوں صاحب ایماں نہیں کرتے

محمد ذیشان نصرؔ
10-03-2013​
ماشاء اللہ اس قدر تفصیلی تبصرے کے لیے آپ کا شکر گذار ہوں
 
Top