پروفیسر موہن سنگھ

فلک شیر

محفلین
بات اگر کسی اور طرف نہ نکل جائے........تو مختصراً عرض ہے کہ سریت اور رمزیت ایک چیز ہے اور تلاش حق کے مختلف طرق میں اس کے داعی اور عامل بھی موجود ہیں..........اب یہ شریعت میں مطلوب ہے یا نہیں .....اور اگر ہے تو کس حد تک.....یہ سوال بڑا اہم ہے......
میں جو کچھ سمجھ پایا ہوں ، وہ یہی ہے کہ فی زمانہ اس نوع کی چیزیں اُس طلب اور اظہار کے لیے کم استعمال ہوتی ہیں اور ذہنی عیاشی کے لیے زیادہ...........ٹھیک ہے کہ حقیقت کبرٰی کو جاننے اور ماننے کے سلسلہ میں متعدد جہات سے اختلاف مذاہب و ملل میں ہمیشہ سے موجود رہا ہے............لیکن ایک سادہ سی بات کی طرف اہل علم متوجہ کیوں نہیں ہوتے..........کہ زندگی، خدا اور کائنات کے باہم تعلق کو جاننے اور سمجھنے کے لیے ایک سلسلہ پیغمبروں کا ہے...........اورایمانیات کے پس منظر میں ہم آپ اسی سلسلے کو مستند مانتے ہوئے ان کی بتائی ہوئی غیب کی خبروں کو تسلیم کرتے ہیں اور انہی کے اقوال و ارشادات کے مطابق اپنے عقائد استوار کرتے ہین........تو کیاضروری ہے کہ اس سلسلہ میں پھر نئے سرے سے ڈھنڈیا پٹوا دی جائے........اور فلاسفہ و شعراء، جن کا فرمایا ہوا اس ضمن میں مستند آپ کے ہاں ہے ہی نہیں.........کا قول قولِ فیصل مانا جائے.........ایک سوال کا جواب جب مل جائے تو پھر بات ختم........یہ سلسلے آخر کو جن خار زار وادیوں میں اس کمزور بنی آدم ناقص العقل کو لے جاتے ہیں.........وہ کم ہی کسی عامی کو باہر واپس جانے کا وقت دیتے ہیں........
آسی صاحب سے اس ضمن میں متفق ہوں کہ ذات باری کے متعلق معلومات اور عقیدہ ہم محمد صلی اللہ علیہ و سلم سے سیکھنے اور سمجھنے کے مکلف اور پابند ہیں........کیونکہ اس سلسلہ میں دوسرے لوگ جو خواہ انتہائی نیک نیتی ہی سے کھوج میں لگے ہوئے ہوں.......ان کے پاس وحی جیسا یقینی علم ہے ہی نہیں........
موہن سنگھ بڑا کمال شاعر ہے........لیکن کیا اس کا کہا ہوا بیت ہمارے لیے ایمانیات میں بھی سند ہے۔ اللہ تعالیٰ بتاتا ہے کہ وہ عرش پہ ہے تو میرا ایمان ہے کہ وہ عرش پہ ہے ، اس نے نہیں بتایا کہ کیسے ہے تو میں اس ضمن میں تحقیق کا مکلف نہیں ہوں.......اس نے کہا کہ اس کے دونوں ہاتھ داہنے ہیں ، تو میرا ایمان ہے کہ اس کے دونوں ہاتھ داہنے ہین.......اس نے کہا کہ اس کی پنڈلی ہے تو میں ایمان لایا.......میں نہ تو اس کو تشبیہ دوں گا نہ تعطیل کروں گا نہ تجسیم ........جو بتایا گیا، جتنا بتایا گیا، آمنا و صدقنا........ومن اصدق من اللہ حدیثا
پس نوشت: دھاگہ پنجابی میں ہے ، لکھنے کے بعد ذہن میں آیا، تب تک اردو میں لکھ چکا تھا۔معذرت قبول کیجیے
 

تلمیذ

لائبریرین
چیمہ صاب، بہت شکریہ تسیں اظہار خیال کیتا۔ جدھے نال مینوں اتفاق اے۔ پر مینوں ایس پوری نظم وچ کدھرے کوئی اجیہیی شے نئیں لبھی جیہڑی اللہ دی کتاب وچ دتے ہوئے اوہدے آپنے بارے علم دے خلاف جاندی ہووے تے جنہے آسی صاحب نوں ایس نظم نوں قبول نہ کرن تے مجبور کیتا ہووے، رب تے اکو ای اے جدھی کھوج وچ خلقت صدیاں توں لگی ہوئی اے۔ کیہہ مسلمان تے کیہہ دوجے مذہباں تے عقیدیاں دے لوکی۔ تے فیر کیہہ خیال اے، ساہنوں محض ایس پاروں رب بارے اوہناں دی کیتیاں ہویاں گلاں نئیں مننیاں چاہی دیاں پئی اوہناں دا تعلق کسے دوجے مذہب نال سی؟
فلک شیر[/,
 

فلک شیر

محفلین
چیمہ صاب، بہت شکریہ تسیں اظہار خیال کیتا۔ جدھے نال مینوں اتفاق اے۔ پر مینوں ایس پوری نظم وچ کدھرے کوئی اجیہیی شے نئیں لبھی جیہڑی اللہ دی کتاب وچ دتے ہوئے اوہدے آپنے بارے علم دے خلاف جاندی ہووے تے جنہے آسی صاحب نوں ایس نظم نوں قبول نہ کرن تے مجبور کیتا ہووے، رب تے اکو ای اے جدھی کھوج وچ خلقت صدیاں توں لگی ہوئی اے۔ کیہہ مسلمان تے کیہہ دوجے مذہباں تے عقیدیاں دے لوکی۔ تے فیر کیہہ خیال اے، ساہنوں محض ایس پاروں رب بارے اوہناں دی کیتیاں ہویاں گلاں نئیں مننیاں چاہی دیاں پئی اوہناں دا تعلق کسے دوجے مذہب نال سی؟
فلک شیر[/,
تیری مانگ دی سڑک تے پیا جہڑا،
اس نوں حیلیاں نال پرتایا توں ۔
حرصاں، دولتاں، حسناں، حکومتاں دا،
اوہدے راہ وچ چوغا کھنڈایا توں ۔
کسے قیس نوں لگا جے عشقَ تیرا،
اس نوں لیلی دا لیلا بنایا توں ۔
کسے رانجھے نوں چڑھیا جے چا تیرا،
اس نوں ہیر دی سیجے سوایا توں ۔
ساڈے ہنجھوآں کیتا نہ نرم تینوں،
باقی بند فیر سہی...........ہتھ نیڑے ایس بند تے ای نظر مارو.......
 
ایس دے وچ تے کوئی شک نئیں کہ جے رب نوں اپنی عقل نال لبھن دی کوشش کرئیے تے فیر رب اک گنجھل دار بجھارت ای لگدا ایہہ۔۔۔۔۔چنگی نظم ایہہ ۔ ایسے گل نوں اک مسلمان شاعر نے اردو وچ اینج لکھیا ایہہ:
فلسفی کو بحث کے اندر خدا ملتا نہیں
ڈور کو سلجھا رہا ہے اور سرا ملتا نہیں
"بحث" دا مطلب لوکاں نال مناظرے کرنا نئیں بلکہ تلاش کرنا کھوج لگانا ایہہ۔۔۔
 
قابل احترام جناب آسی صاحب ،
رب تعالےٰبارے تسیں ڈاکٹر صاحب دی سوچ نال کیویں اختلاف رکھدے او؟ جے وقت کڈھ کے ایس نظم سے حوالے نال آپنے وچاراں دا ذرا کھل کے ویروا کر دیو تے ساڈھے جیہے طالب علماں دے علم وچ بہت وادھا ہووے گا، سرکار۔

نایاب, محمود احمد غزنوی, سید شہزاد ناصر, سید زبیر, @ شمشاد, فلک شیر, نیرنگ خیال,
حضور رمزیت کی باتیں بہت گہری ہوتی ہیں
یہ کفر اور ایمان کے درمیان ایک حد فاضل کی باریک سی لکیر ہے آگہی کا کرب اور بوجھ بہت بھاری ہوتا ہے کبھی انسان کو دیوانہ بنا دیتا ہے کبھی فرزانہ بنا دیتا ہے جہاں بات فہم و ادراک سے باہر ہو وہاں خاموشی ہی بہتر ہے دل کا بھید اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جان سکتا بہت ممکن ہے جسے ہم کفر سمجھیں وہ ایمان کا ایک درجہ ہو اور جس ہم حاصل ایمان سمجھیں وہ کفر ہو
میں نے کہیں پڑھا تھا کہ تصوف میں ایک مقام ایسا بھی آتا ہے جس میں منہ سے نکلے ہوئے الفاظ پر گرفت نہیں کی جا سکتی
ضبط جنوں کی شرط اوّل ہے اور ضبط مشکل ہے
جو گریباں چاک کرے اسے دیوانہ نہیں کہتے
ذاتی طور پر مجھے استاد محترم آسی صاحب کی باتوں سے اتفاق ہے
باقی مالک حقیقی ہی بہتر جانتا ہے
 
Top