ابن انشا ناول مینوفیکچرنگ کمپنی لمیٹڈ

نیرنگ خیال

لائبریرین
ناول مینوفیکچرنگ کمپنی لمیٹڈ

پاکستان ناول مینوفیکچرنگ کمپنی لمیٹڈ ہونہار مصنفین اور یکہ تاز ناشرین کے لیے اپنی خدمات پیش کرنے کا مسرت سے اعلان کرتی ہے۔ کارخانہ ہذا میں ناول جدید ترین آٹومیٹک مشینوں پر تیار کیے جاتے ہیں اور تیاری کے دوران انہیں ہاتھ سے نہیں چھوا جاتا۔ ناول اسلامی ہو یا جاسوسی، تاریخی یا رومانی۔ مال عمدہ اور خالص لگایا جاتا ہے۔ اس لیے یہ ناول مضبوط اور پائیدار ہوتے ہیں۔

پڑھنے کے علاوہ بھی یہ کئی کام آتے ہیں۔ بچہ رو رہا ہو۔ ضد کر رہا ہو۔ دو ضربوں میں راہ راست پر آجائے گا۔ بلی نے دودھ یا کتے نے نعمت خانہ میں منہ ڈال دیا ہو۔ دور ہی سے تاک کر ماریے۔ پھر ادھر کا رخ نہیں کرے گا۔ بیٹھنے کی چوکی اور گھڑے کی گھڑونچی کے طور پر استعمال ہونے کے علاوہ یہ چوروں ڈاکوؤں کے مقابلے میں ڈھال کا کام بھی دیتا ہے۔ ایک تو اس لیے کہ اس کے مطالعے سے دل میں شجاعت کے جذبات خواہ مخواہ موجزن ہوجاتے ہیں۔ دوسرے اپنی ضخامت اورپٹھے کی نوکیلی جلد کے باعث۔ خواتین کے لیے ہمارے ہاں واش اینڈویئر (Wash and Wear) ناول بھی موجود ہیں تاکہ ہیروئن کا نام بدل کر پلاٹ کو بار بار استعمال کیا جا سکے۔ ایک ہی پلاٹ برسوں چلتا ہے۔ پندرہ بیس ناولوں کے لیے کافی رہتا ہے۔ واش اینڈوئیر کوالٹی ہمارے اسلامی تاریخی ناولوں میں بھی دستیاب ہے۔ آرڈر کے ساتھ اس امر سے مطلع کرنا ضروری ہے کہ کون سی قسم مطلوب ہے۔ ۶۵% رومان اور ۳۵% تاریخ والی یا ۶۵% تاریخ اور ۳۵% رومان والی۔ اجزائے ترکیبی عام طور پر حسب ذیل ہوں گے۔
۱۔ ہیروئن۔ کافر دوشیزہ۔ تیرتفنگ، بنوٹ پٹے اور بھیس بدلنے کی ماہر۔ دل ایمان کی روشنی سے منور۔ چھپ چھپ کر نماز پڑھنے والی۔
۲۔ کافر بادشاہ۔ ہماری ہیروئن کا باپ لیکن نہایت شقی القلب۔ انجام اس کا برا ہوگا۔
۳۔ لشکر کفار۔ جس کے سارے جرنیل لحیم شحیم اور بزدل۔
۴۔ اہل اسلام کا لشکر۔ جس کا ہرسپاہی سوا لاکھ پر بھاری۔ نیکی اور خدا پرستی کا پتلا۔ پابند صوم و صلوۃ۔ قبول صورت بلکہ چندے آفتاب چندے ماہتاب۔ بحر ظلمات میں گھوڑے دوڑانے والا۔
۵۔ ہیرو۔ لشکر متذکرہ صدر کا سردار۔ اس حسن کی کیا تعریف کریں، کچھ کہتے ہوئے جی ڈرتا ہے۔
۶۔ سبز پوش خواجہ خضر۔ جہاں پلاٹ رک جائے اور کچھ سمجھ میں نہ آئے، وہاں مشکل کشائی کرنے والا۔
۷۔ ہیرو کا جاں نثار ساتھی۔ نوجوان اور کنوارا تاکہ اس کی شادی بعد ازاں ہیروئن کی وفادار اور محرم راز خادمہ یا سہیلی سے ہوسکے۔
۸۔ کافر بادشاہ کا ایک چشم وزیر جو شہزادی سے اپنے بیٹے کی، بلکہ ممکن ہو تو اپنی شادی رچانے پر ادھار کھائے بیٹھا ہے۔ چونکہ ادھار محبت کی قینچی ہے۔ لہٰذا ہیروئن کے التفات سے محروم رہتا ہے۔

پلاٹ تو ہمارے ہاں کئی طرح کے ہیں لیکن ایک اسٹینڈرڈ ماڈل جو عام طور پر مقبول ہے، یہ ہے کہ ایک قبیلے کا نوجوان دوسرے قبیلے کی دوشیزہ پر فدا ہوتا ہے اور ہوتا چلا جاتا ہے۔ وہ دوشیزہ لامحالہ طور پر دوسرے قبیلے کے سردارکی چہیتی بیٹی ہوتی ہے۔ پانچ انگلیاں پانچوں چراغ۔ خوبصورت، سلیقہ مند، عالم بے بدل۔ لاکھوں اشعار زبانی یاد۔ کرنا خدا کا کیا ہوتا ہے، اس بیچ میں دونوں قبیلوں میں لڑائی ٹھن جاتی ہے۔ ہمارا ہیر و محبت کو فرض پر قربان کر کے شمشیر اٹھا لیتا ہے اور بہادری کے جوہر دکھاتا، کشتوں کے پشتے لگاتا دشمن کی قید میں چلا جاتا ہے۔ محافظوں کی آنکھ میں دھول جھونک کر طالب و مطلوب ایک دوسرے سے ملتے ہیں۔ اشعار اور مکالموں کا تبادلہ ہوتا ہے اور ہیروئن بی پہلے ایک جان سے پھرہزار جان سے اس پر عاشق ہو جاتی ہے۔ راستے میں ظالم سماج کئی بار آتا ہے لیکن ہردفعہ منہ کی کھاتا ہے۔ دانت پیستا رہ جاتا ہے۔ آخر میں ناول حق کی فتح، محبت کی جیت، نعرہ تکبیر، شرعی نکاح، دونوں قبیلوں کے ملاپ اور مصنف کی طرف سے دعائے خیر کے ساتھ آئندہ ناول کی خوشخبری پر ختم ہوتا ہے۔

آرڈر دیتے وقت مصنف یا ناشر کو بتانا ہوگا کہ ناول پانچ سو صفحے کا چاہیے، ہزار صفحے کا یا پندرہ سو کا؟ وزن کا حساب بھی ہے۔ دو سیری ناول۔ پانچ سیری ناول۔ سات سیری ناول۔ پندرہ بیس سیری بھی خاص آرڈر پرمل سکتے ہیں۔ گاہک کو یہ بھی بتانا ہوگا کہ اسی پلاٹ کو برقرار رکھتے ہوئے ماحول کس ملک کا رکھا جائے۔ عراق کا؟ عرب کا؟ ایران کا؟ افغانستان کا؟ ہیرو اور ہیروئن کے نام بھی گاہک کی مرضی کے مطابق رکھے جاتے ہیں۔ ایک پلاٹ پر تین یا اس سے زیادہ ناول لینے پر ۳۳%رعایت۔
خواتین کے لیے بھی جیسا کہ ہم نے اوپر ذکر کیا ہے، گھریلو اور غیر گھریلو ہر طرح کے ناول بکفایت ہمارے ہاں سے مل سکتے ہیں۔ ان میں بھی محبت اور خانہ داری کا تناسب بالعموم ۶۵% اور ۳۵% کا ہوتا ہے۔ فرمائش پر گھٹایا یا بڑھایا جا سکتا ہے۔ خانہ داری سے مطلب ہے ناول کے کرداروں کے کپڑوں کا ذکر۔ خاندانی حویلی کا نقشہ۔ بیاہ شادی کی رسموں کا احوال۔ زیورات کی تفصیل وغیرہ۔ ہیرو اور ہیروئن کے چچازاد بھائی اور بہنیں۔ سہیلیاں اور رقیب وغیرہ بھی مطلوبہ تعداد میں ناول میں ڈلوائے جا سکتے ہیں۔ ہمارے کارخانے کی ایک خصوصیت یہ ہے کہ خواتین کے ناول مروجہ پاکستانی فلموں کو دیکھ کر لکھے جاتے ہیں تاکہ بعد ازاں فلم ساز حضرات ان پر مزید فلمیں بنا سکیں۔ معمولی سی اجرت پر ان ناولوں میں گانے اور دوگانے وغیرہ بھی ڈالے جا سکتے ہیں۔ اس سے مصنف اور فلم ساز کا کام اور آسان ہو جاتا ہے۔ گاہک کو فقط ہیروئن کا نام تجویز کر دینا چاہیے۔ باقی سارا کام ہمارے ذمے۔ مال کی گھر پر ڈلیوری کا انتظام ہے۔

بازار کے ناول بالعموم ایسے گنجان لکھے اور چھپے ہوتے ہیں کہ پڑھنے والوں کی آنکھ پر برا اثر پڑتا ہے۔ ہم کوشش کرتے ہیں کہ صفحے میں کم سے کم لفظ رہیں۔ مکالمے اور مکالمہ بولنے والے، دونوں کے لیے الگ الگ سطر استعمال کی جاتی ہے۔ نمونہ ملاحظہ فرمائیے،
شہزادی سبز پری نے کہا،
’’پیارے گلفام!‘‘
پیارے گلفام نے کہا،
’’ہاں شہزادی گلفام۔ ارشاد!‘‘
شہزادی سبز پری،
’’ایک بات کہوں؟‘‘
گلفام،
’’ہاں ہاں کہو۔‘‘
شہزادی،
’’مجھے تم سے پیار ہے۔‘‘
گلفام،
’’سچ!‘‘
شہزادی صاحبہ،
’’ہاں سچ!‘‘
گلفام،
’’تو پھر شکریہ!‘‘
شہزادی نے کہا،
’’پیارے گلفام۔ اس میں شکریہ کی کیا بات ہے۔ یہ میرا انسانی فرض تھا۔‘‘

ایک ضروری اعلان۔ ہمارے کارخانے نے ایک عمدہ آئی لوشن تیار کیا ہے جو رقت پیدا کرنے والے ناولوں کے ساتھ استعمال کیا جاتا ہے۔ جہاں ایسا سین آئے، رونے کے بعد دو دو قطرے ڈراپر سے آنکھوں میں ڈال لیجیے۔ آنکھیں دھل جائیں گی۔ نظر تیز ہو جائے گی۔ مسلسل استعمال سے عینک کی عادت بھی چھوٹ جاتی ہے۔ فی شیشی دو روپے۔ تین شیشیوں پر محصول ڈاک معاف۔ آنکھیں پونچھنے کے لیے عمدہ رومال اور دوپٹے بھی ہمارے ہاں دستیاب ہیں۔

ابن انشاء
کتاب: خمار گندم
 

محمد وارث

لائبریرین
واللہ، اس تحریر کا ایک ایک لفظ آج بھی اسی طرح سچ ہے جس طرح دہائیا ں قبل سچ تھا جب یہ مضمون لکھا گیاتھا!
 
واللہ! ایک ایک حرف لاجواب ہے۔ حالانکہ اس سے قبل کئی بار پڑھ چکا ہوں لیکن لطف چنداں کم نہیں ہوتا۔مضمون کیا ہے نسیم حجازی، عنایت اللّٰہ التمش اور اس ٹائپ کے بہت سے ناول نگاروں کے تمام ناولوں کا "نہایت جامع خلاصہ" ہے۔ :)
جیتے رہو ذوالقرنین بھائی
 
ان ناولوں میں گانے اور دوگانے وغیرہ بھی ڈالے جا سکتے ہیں

شجاعت کے جذبات خواہ مخواہ موجزن ہوجاتے ہیں۔

دل ایمان کی روشنی سے منور۔ چھپ چھپ کر نماز پڑھنے والی۔

سارے جرنیل لحیم شحیم اور بزدل۔

ہیروئن کا باپ لیکن نہایت شقی القلب۔ انجام اس کا برا ہوگا۔

وہاں مشکل کشائی کرنے والا

ہمارے کارخانے نے ایک عمدہ آئی لوشن تیار کیا
کمال شمال وغیرہ۔ اور مکالمہ کی تو کیا ہی بات ہے۔:)
 

محمد وارث

لائبریرین
واللہ! ایک ایک حرف لاجواب ہے۔ حالانکہ اس سے قبل کئی بار پڑھ چکا ہوں لیکن لطف چنداں کم نہیں ہوتا۔مضمون کیا ہے نسیم حجازی، عنایت اللّٰہ التمش اور اس ٹائپ کے بہت سے ناول نگاروں کے تمام ناولوں کا "نہایت جامع خلاصہ" ہے۔ :)
جیتے رہو ذوالقرنین بھائی
ایک مزید نام ان میں ایم اسلم کا اور رومانوی ناولز میں رضیہ بٹ ، آج بھی ایسے درجنوں ناول نگار دھڑا دھڑا ناول لکھ رہے ہیں۔
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
واللہ! ایک ایک حرف لاجواب ہے۔ حالانکہ اس سے قبل کئی بار پڑھ چکا ہوں لیکن لطف چنداں کم نہیں ہوتا۔مضمون کیا ہے نسیم حجازی، عنایت اللّٰہ التمش اور اس ٹائپ کے بہت سے ناول نگاروں کے تمام ناولوں کا "نہایت جامع خلاصہ" ہے۔ :)
جیتے رہو ذوالقرنین بھائی
میں نسیم حجازی کے سبھی ناول شوق سے پڑھتا رہا ہوں۔ ایم اسلم، الیاس سیتا پوری۔۔۔ عنایت اللہ التمش اور اسی قبیل کے اور جیسا کہ رضیہ بٹ یا مینا ناز وغیرہ وغیرہ۔۔۔۔۔ اب وہ دور گیا۔ اب تو وزن کے حساب سے ناول والا دور چل رہا ہے۔۔۔
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
کمال شمال وغیرہ۔ اور مکالمہ کی تو کیا ہی بات ہے۔:)
پیارے گلفام۔۔۔۔۔ ہاہاہاہاہاہا۔۔۔۔ ایک ناول تھا۔۔۔ شاید ایم اے راحت یا ایم اسلم کا۔۔۔ اس کا مکالمہ تھا۔۔۔
آپ آگئے۔۔۔ آپ آرام کر لیجیے۔ اور پھر اس نے گھوڑے کا چارہ ڈال دیا۔۔۔۔

میں ہمیشہ سے یہی سوچتا ہوں کہ بندے کو بھی کچھ ڈال دیتی۔۔۔۔
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
ایک مزید نام ان میں ایم اسلم کا اور رومانوی ناولز میں رضیہ بٹ ، آج بھی ایسے درجنوں ناول نگار دھڑا دھڑا ناول لکھ رہے ہیں۔
میں سمجھتا تھا رضیہ بٹ آدمی ہے اور عورت کے نام سے لکھتا ہے۔ اللہ جانے مجھے ہمیشہ یہ خیال کیوں رہا ہے۔
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
محمد وارث بھائی!
میں ایک اور تحریر کی تلاش میں ہوں جو انشاء ہی کی ہے۔ جس میں صحافی لوگوں سے محاورات سن سن کر اپنے پاس لکھ رہا ہوتا ہے۔۔۔ اس میں ایسا ایک جملہ تھا۔۔
یہاں کا باوا آدم ہی بگڑا ہوا ہے۔۔۔
کیا بگڑا ہوا ہے؟
باوا آدم۔۔۔ ٹھہرو مجھے یہ لکھ لینے دو۔۔

ایسے کر کے تحریر یا کالم سا تھا۔۔۔۔ آپ کے ذہن میں ہے ایسا کوئی کالم؟
 

محمد وارث

لائبریرین
محمد وارث بھائی!
میں ایک اور تحریر کی تلاش میں ہوں جو انشاء ہی کی ہے۔ جس میں صحافی لوگوں سے محاورات سن سن کر اپنے پاس لکھ رہا ہوتا ہے۔۔۔ اس میں ایسا ایک جملہ تھا۔۔
یہاں کا باوا آدم ہی بگڑا ہوا ہے۔۔۔
کیا بگڑا ہوا ہے؟
باوا آدم۔۔۔ ٹھہرو مجھے یہ لکھ لینے دو۔۔

ایسے کر کے تحریر یا کالم سا تھا۔۔۔۔ آپ کے ذہن میں ہے ایسا کوئی کالم؟
افسوس مجھے کچھ یاد نہیں آیا۔
 
محمد وارث بھائی!
میں ایک اور تحریر کی تلاش میں ہوں جو انشاء ہی کی ہے۔ جس میں صحافی لوگوں سے محاورات سن سن کر اپنے پاس لکھ رہا ہوتا ہے۔۔۔ اس میں ایسا ایک جملہ تھا۔۔
یہاں کا باوا آدم ہی بگڑا ہوا ہے۔۔۔
کیا بگڑا ہوا ہے؟
باوا آدم۔۔۔ ٹھہرو مجھے یہ لکھ لینے دو۔۔

ایسے کر کے تحریر یا کالم سا تھا۔۔۔۔ آپ کے ذہن میں ہے ایسا کوئی کالم؟
آپ سے کیا پردہ اور خمار گندم مجموعوں میں تو موجود نہیں ہے۔ ویسے اس سے ایک اور کالم نظر ثانی کے بعد یاد آگیا جس میں افسانہ کی کانٹ چھانٹ اور ایڈیٹر کی شاندار تصحیح دکھائی ہے۔ (ص161) :)
 

علی وقار

محفلین
میں سمجھتا تھا رضیہ بٹ آدمی ہے اور عورت کے نام سے لکھتا ہے۔ اللہ جانے مجھے ہمیشہ یہ خیال کیوں رہا ہے۔
خاتون تھیں، اور باقاعدہ فوت ہوئی ہیں۔ اللہ ان کی مغفرت فرمائے، اب زیادہ تر شیخ رشید صاحب کے ڈائیلاگز میں اُن کا نام سننے کو ملتا ہے۔
 

سعادت

تکنیکی معاون
آپ سے کیا پردہ اور خمار گندم مجموعوں میں تو موجود نہیں ہے۔ ویسے اس سے ایک اور کالم نظر ثانی کے بعد یاد آگیا جس میں افسانہ کی کانٹ چھانٹ اور ایڈیٹر کی شاندار تصحیح دکھائی ہے۔ (ص161) :)
پچھلے ہفتے ہی ایک ویڈیو دیکھی تھی جس میں ضیاء محی الدین اِس مضمون کو پڑھ رہے تھے۔ :)
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
آپ سے کیا پردہ اور خمار گندم مجموعوں میں تو موجود نہیں ہے۔ ویسے اس سے ایک اور کالم نظر ثانی کے بعد یاد آگیا جس میں افسانہ کی کانٹ چھانٹ اور ایڈیٹر کی شاندار تصحیح دکھائی ہے۔ (ص161) :)
سارے مضامین پڑھنے پڑیں گے ،جس کی طرف آپ نے اشارہ کیا۔ وہ والا نہیں ہے۔
 
Top