وزیر اعظم اپنے پرجوش وزرا کو لگام دیں جنہیں نظام کی معلومات نہیں، مفتی منیب الرحمان

جاسم محمد

محفلین
جو افراد مذہب اور سائنس کے ملاپ ہی کے قائل نہیں وہ اب کیوں ان کو زبردستی ملانے پر تلے ہوئے ہیں۔ یہ دوغلا پن ہے یا کھوکھلا پن؟
متفق۔ یہی اصل نکتہ ہے۔
اگر اسلام میں قمری مہینوں کی پیمائش کیلئے سائنسی شہادت قبول ہے تو جدید سائنس کے مطابق کئی سالوں پر محیط قمری کیلنڈر بنایا جا سکتا ہے۔
اگر اسلام میں قمری مہینوں کی پیمائش ننگی آنکھ سے ہی ممکن ہے تو پھر کسی سائنسی آلہ جات بشمول دوربین کی رہنمائی لینے کی بھی ضرورت نہیں ہے۔
یوں یہ 1400 سالہ مسئلہ آج محفل کے پلیٹ فارم پر حل ہوا۔
 

آصف اثر

معطل
متفق۔ یہی اصل نکتہ ہے۔
اگر اسلام میں قمری مہینوں کی پیمائش کیلئے سائنسی شہادت قبول ہے تو جدید سائنس کے مطابق کئی سالوں پر محیط قمری کیلنڈر بنایا جا سکتا ہے۔
اگر اسلام میں قمری مہینوں کی پیمائش ننگی آنکھ سے ہی ممکن ہے تو پھر کسی سائنسی آلہ جات بشمول دوربین کی رہنمائی لینے کی بھی ضرورت نہیں ہے۔
یوں یہ 1400 سالہ مسئلہ آج محفل کے پلیٹ فارم پر حل ہوا۔
شہادت ننگی آنکھ سے بلا شبہ قبول ہے۔ لیکن پہلی بات یہ کہ اس شہادت کے لیے کچھ اصول بھی ہیں جن کی بنیاد پر شہادت کے صحیح ہونے یا نہ ہونے کو پرکھا جاسکتا ہے۔
جہاں تک دوربین کی بات ہے تو یہ تب استعمال کیا جاتا ہے جب مطلع صاف نہ ہو۔ لہذا اس میں کوئی مضائقہ نہیں۔ آپ چاہے سپارکو کے زیر استعمال دور بین سے دیکھیں یا فواد چوہدری کے "ہبل اعظم" سے اگر ہوگا تو چاند دونوں سے نظر آجائے گا ورنہ کسی سے بھی نظر نہیں آئے گا۔
ہمارے فواد چوہدری صاحب جس کام کو کرنے جارہے ہیں اس کے ساتھ مسئلہ یہ ہے کہ اس کا کلینڈر پہلے سے تیار کیا جائے گا، حالاں کہ یہی کام پہلے سے ہورہا ہے۔ ملک بھر میں اس طرح کے اسلامی کلینڈر موجود ہیں۔ جو سائنسی آلات ہی کی مدد سے بنائے جاتے ہیں۔ لیکن شریعت میں کلینڈر کا نہیں بلکہ شہادت کا حکم ہے جس کی متعلق اوپر ںتادیا گیا۔
اور جس کمیٹی کی بنیاد فواد چوہدری جیسا مسخرہ رکھ دے اس کی اہمیت کا آپ مجھ سے زیادہ اندازہ رکھتے ہیں۔
 

جاسم محمد

محفلین
جہاں تک دوربین کی بات ہے تو یہ تب استعمال کیا جاتا ہے جب مطلع صاف نہ ہو۔ لہذا اس میں کوئی مضائقہ نہیں۔
کیا اسلامی روایات میں چاند دیکھنے کیلئے دور بین کا ذکر موجودہے؟ دوربینیں ظہور اسلام کے کئی سو سال بعد گیلیلیو کے زمانہ میں ایجاد ہوئی تھیں۔
مطلع صاف نہ ہونے پر دوربین کا استعمال ننگی آنکھ والی بنیادی شرط کے ہی خلاف ہے۔ کیونکہ دور بین کے عدسوں سے دیکھنے کا مطلب ایک سائنسی آلہ سے دیکھنا ہے۔ اس لئے میرے خیال میں ایسے مواقع پر’چاند نظر نہیں آیا‘ پر اتفاق کر لینا چاہئے۔
اور اگر سائنس کا استعمال کرنا ہی ہے تو پھر دور بین کی کیا ضرورت ہے۔ اس کے لئے سائنسی کیلکولیٹڈ کیلنڈر کافی ہے۔
 

جان

محفلین
کیا اسلامی روایات میں چاند دیکھنے کیلئے دور بین کا ذکر موجودہے؟ دوربینیں ظہور اسلام کے کئی سو سال بعد گیلیلیو کے زمانہ میں ایجاد ہوئی تھیں۔
مطلع صاف نہ ہونے پر دوربین کا استعمال ننگی آنکھ والی بنیادی شرط کے ہی خلاف ہے۔ کیونکہ دور بین کے عدسوں سے دیکھنے کا مطلب ایک سائنسی آلہ سے دیکھنا ہے۔ اس لئے میرے خیال میں ایسے مواقع پر’چاند نظر نہیں آیا‘ پر اتفاق کر لینا چاہئے۔
اور اگر سائنس کا استعمال کرنا ہی ہے تو پھر دور بین کی کیا ضرورت ہے۔ اس کے لئے سائنسی کیلکولیٹڈ کیلنڈر کافی ہے۔
مسئلہ زمین سے "چاند دیکھنے" کا ہے، سائنس بھی خدا کی تخلیق ہے اور چاند بھی، مذہبی احکام بھی خدا کے نازل کردہ ہیں۔ لہذا چاند کو دور بین سے دیکھیں، سائنسی آنکھ سے یا ننگی آنکھ سے، چاند نظر آ گیا تو رمضان اور عید منائی جا سکتی ہے۔ کیلنڈر بنانا مسئلہ نہیں، بن بھی جائے گا، روز مرہ کاموں کے لیے استعمال بھی ہو سکے گا لیکن اہم امور میں اس کی کراس ویریفیکیشن ہمیشہ لازم ٹھہرے گی۔
 
آخری تدوین:

آصف اثر

معطل
آج تک آپ سائنس اور اسلام کو الگ سمجھ رہے تھے اب کیوں دونوں کو ملارہے ہیں؟

اگر آپ عین موقع پر رؤیت کے قائل نہیں تو پانچ سال پہلے کے اعداد وشمار کو کیوں قبول کررہے ہیں؟

اگر آپ کو چالیس لاکھ روپے کی فکر ہے تو اس کا مطلب ہوا مسئلہ پیسے کا ہے دین کا نہیں۔
 

جاسم محمد

محفلین
مسئلہ زمین سے "چاند دیکھنے" کا ہے، سائنس بھی خدا کی تخلیق ہے اور چاند بھی، مذہبی احکام بھی خدا کے نازل کردہ ہیں۔ لہذا چاند کو دور بین سے دیکھیں، سائنسی آنکھ سے یا ننگی آنکھ سے، چاند نظر آ گیا تو رمضان اور عید منائی جا سکتی ہے۔ کیلنڈر بنانا مسئلہ نہیں، بن بھی جائے گا، روز مرہ کاموں کے لیے استعمال بھی ہو سکے گا لیکن اہم امور میں اس کی کراس ویریفیکشن ہمیشہ لازم ٹھہرے گی۔
آج تک آپ سائنس اور اسلام کو الگ سمجھ رہے تھے اب کیوں دونوں کو ملارہے ہیں؟

Question
Is it essential that the moon be sighted with the naked eye, or can we use telescopes and modern instruments?
Answer
Praise be to Allaah.
The shar’i evidence indicates that people should not go to great lengths to sight the moon with these instruments; rather it is sufficient to sight it with their eyes. But if a person seeks the moon with them and is certain that he has seen it by means of them after the sun has set, and he is a Muslim of good character, then I do not know of any reason why his sighting of the moon should not be followed, because it is still a visual sighting and is not calculation. End quote.
Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz (may Allaah have mercy on him)

There is nothing wrong with sighting the moon by means of modern instruments - Islam Question & Answer
شریعت کے مطابق ننگی آنکھ سے چاند کی شہادت کافی ہے۔ لیکن چونکہ سعودیوں کو دوربین سے اعتراض نہیں ہے اس لئے ہمیں بھی نہیں ہے۔
 

فرقان احمد

محفلین
مسئلہ زمین سے "چاند دیکھنے" کا ہے، سائنس بھی خدا کی تخلیق ہے اور چاند بھی، مذہبی احکام بھی خدا کے نازل کردہ ہیں۔ لہذا چاند کو دور بین سے دیکھیں، سائنسی آنکھ سے یا ننگی آنکھ سے، چاند نظر آ گیا تو رمضان اور عید منائی جا سکتی ہے۔ کیلنڈر بنانا مسئلہ نہیں، بن بھی جائے گا، روز مرہ کاموں کے لیے استعمال بھی ہو سکے گا لیکن اہم امور میں اس کی کراس ویریفیکیشن ہمیشہ لازم ٹھہرے گی۔
متفق ۔۔۔!
 

فرقان احمد

محفلین
یہ کتاب شاید تیس چالیس برس قبل تحریر کی گئی تھی تاہم اس میں بڑے کام کی باتیں ہیں۔ شاید مولانا موصوف کا تعلق کسی خاص مسلک سے ہے، تاہم، کتاب بہت شاندار ہے ۔۔۔! ربط
 
Top