فارسی شاعری قطعہ از فضولی بغدادی۔۔(گفتگو میانِ سگ و گربہ)

میانه ی سگ و گربه شبی نزاع افتاد
به گربه گفت سگ:"ای کاسه لیسِ لقمه شمار
تویی که نیست تو را بویی از طریقِ ادب
تویی که نیست تو را جز طریقِ دزدی کار
نمی شود که کسی لقمه ای برد به دهن
که از طمع نبری راحتش به ناله ی زار
چراست این همه عزت تو را به این همه عیب
که می کشند تو را خلق متصل بکنار؟
شریکِ خوانی و هم خوابِ بستر و بالین
رفیقِ مجلس و مقبولِ هر پری رخسار
منم که فایده ها می رسد ز من شب و روز
وفا شعارِ من است و ادب طریقه ی من
بر آستانه مرا منزل است لیل و نهار
وسیله چیست که تو داخلی و من خارج
تو گوشت می خوری و استخوان،منِ افگار؟
گناهِ من چه شد و وز هنر چه هست تو را
که گفته اند تو را طاهر و مرا مردار؟
به مجلسِ علما تو انیس و من از دور،
به محفلِ فضلا تو عزیزی و من خوار؟"
ز روی طعنه چنین گفت گربه ی خاموش
که:"ای درنده ی بی زینهارِ بدکردار
به میهمان و گدا متصل جدل داری
به هر غریب مدام از تو می رسد آزار
به خیرِ اهلِ سعادت تو می شوی مانع
بدین روش که تویی کامِ دل امید مدار
گمان مبر که به سر منزلِ مراد رسی
مکن خیال که گردی ز عمر برخوردار"


ترجمہ:
ایک شب درمیانِ سگ و گربہ ایک نزاع واقع ہوا
کتے نے بلی سے کہا "اے لقمہ شمار کاسہ لیس
تو ہی ہے کہ جسے طریقِ ادب کی بُو تک بھی نہیں
تو ہی ہے کہ جسے طریقِ دزدی کے علاوہ کوئی کام نہیں۔
کبھی نہیں ہوتا کہ کوئی ایک لقمہ منہ میں لے
تَو تُو ایک نالہء زار سے اس کی راحت نہ چھین لے
باوجودِ ایں ہمہ عیب تیری اتنی عزت کیوں ہے
کہ تجھے مردم مسلسل اپنی آغوش میں رکھ لیتی ہے
تو شریکِ دسترخوان بھی ہے اور ہم خوابِ بستر و بالیں بھی
مجلس کی رفیق اور ہر پری رخسار میں مقبول بھی ہے
میں ہوں کہ خلق کو مجھ سے شب و روز فائدے پہنچتے ہیں
شب کو بھی قید میرا شعار ہے اور روزِ شکار بھی
وفا میرا شعار ہے اور ادب میرا طریقہ ہے
شب و روز آستانہ ہی میری منزل ہے
سبب کیا ہے کہ تو داخلِ(خانہ) ہے اور میں خارج ہوں
تو گوشت و استخوان کھاتی ہے، اور میں خستہ(کیا کھاتا ہوں)؟
میرا گناہ کیا ہوا اور تیرے پاس ہنر کی وجہ سے کیا ہے
کہ تجھے پاکیزہ کہا گیا ہے اور مجھے مُردار؟
مجلسِ عالماں میں تو محبوب جبکہ میں بعید(ہوں)
تو محفلِ فاضلاں میں عزیز ہے اور میں خوار؟"
خاموش بلی نے طعنہ دیتے ہوئے کہا
کہ اے بے امان بدکردار درندے!
تو مہمان و گدا سے مسلسل جنگ آزما ہوتا ہے
ہمیشہ غریب کو تجھ سے آزار رسی ہوتی ہے
تو اہلِ سعادت کے(کارِ)خیر میں مانع ہوتا ہے
اس روش پر ،جس پر تو ہے، مقصودِ خاطر کی امید مت رکھ
گمان مت کر کہ تو منزلِ مراد کے آخر تک پہنچ جائے گا
یہ خیال مت کر کہ (گذرانِ)عمر سے بہرہ مند ہوجائے گا
 
آخری تدوین:
گربہ=بلی
سگ=کتا
دزدی=چوری
لقمہ شمار=نوالے شمار کرنے والا
کاسہ لیس=گدا
ایں ہمہ=یہ سب
مردم=لوگ
استخوان=ہڈی

آپ کو جس جگہ سمجھ نہ آئے بلا جھجک پرسش کرسکتے ہیں۔
 
Top