بابا بلھے شاہ عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے

غدیر زھرا

لائبریرین
دل دی ویدن کوئی نہ جانے، اندر دیس بگانے،
جس نوں چاٹ امر دی ہووے، سوئی امر پچھانے،
ایس عشق دی اوکھی گھاٹی، جو چڑھیا سو جانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

آتش عشق فراق تیرے دی، پل وچ ساڑ وکھائیاں،
ایس عشق دے ساڑے کولوں، جگ وچ دیاں دہائیاں،
جس تن لگے سو تن جانے، دوجا کوئی نہ جانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

عشق قصائی نے جیہی کیتی، رہِ گئی خبر نہ کائی،
عشق چواتی لائی چھاتی، پھیر نہ جھاتی پائی،
ماپیاں کولوں چھپ چھپ روواں، کر کر لکھ بہانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

ہجر تیرے نے جھلی کرکے، کملی نام دھرایا،
سمن بکمن و امین ہو کے، اپنا وقت لنگھایا،
کر ہن نظر کرم دی سائیاں، ن کر زور دھنانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

ہسّ بلاواں تیرا جانی، یاد کراں ہر ویلے،
پل پل دے وچ درد جدائی، تیرا شام سویلے،
رو رو یاد کراں دن راتیں، پچھلے وقت وہانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

عشق تیرا درکار اساں نوں، ہر ویلے ہر حیلے،
پاک رسول محمد صاحب، میرے خاص وسیلے،
بلہے شاہ جو ملے پیارا، لکھ کراں شکرانے ۔
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے ۔

(بابا بلھے شاہ)
 

اوشو

لائبریرین
غدیر زھرا !سوہنا کلام اے۔
پر 2 غلطیاں نیں۔

عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے تئنے

عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے طعنے
لفظ "تئنے " نئیں "طعنے" وے۔
دوجی غلطی ،
سمن بکمن و امین ہو کے، اپنا وقت لنگھایا

"صمٌ بکمٌ عمیٌ ہو کے اپنا وقت لنگھایا"
ایہہ الفاظ قرآن پاک دی اک آیت دا حصہ وی نیں۔

ایک قطعہ رہ گیا سی ایس کلام دا ، اوہ میں لکھ دینداں

میں انجانی نیونہہ کی جاناں، جانے سگھڑ سیانی
ایس ماھی دے صدقے جانواں، جس دا کوئی نہ ثانی
روپ سروپ انوپ ھے اس دا، شالا جوانی مانے
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوگ مریندے طعنے

بابا بلھے شاہ رح دا سوہنا کلام ساڈے نال ونڈن دا شکریہ
وسدے رہو :)
 

غدیر زھرا

لائبریرین
غدیر زھرا !سوہنا کلام اے۔
پر 2 غلطیاں نیں۔



عشق اساں نال کیہی کیتی، لوک مریندے طعنے
لفظ "تئنے " نئیں "طعنے" وے۔
دوجی غلطی ،


"صمٌ بکمٌ عمیٌ ہو کے اپنا وقت لنگھایا"
ایہہ الفاظ قرآن پاک دی اک آیت دا حصہ وی نیں۔

ایک قطعہ رہ گیا سی ایس کلام دا ، اوہ میں لکھ دینداں

میں انجانی نیونہہ کی جاناں، جانے سگھڑ سیانی
ایس ماھی دے صدقے جانواں، جس دا کوئی نہ ثانی
روپ سروپ انوپ ھے اس دا، شالا جوانی مانے
عشق اساں نال کیہی کیتی، لوگ مریندے طعنے

بابا بلھے شاہ رح دا سوہنا کلام ساڈے نال ونڈن دا شکریہ
وسدے رہو :)
بھیا جی پہلے تے تہاڈا شکریہ کہ تسی اس کلام دے مزید رنگ ونڈے :) دوسری گل اے کہ یقینا میں وی انہاں الفاظ تے غور کیتا سی۔۔"تئنے" لفظ پنجابی وچ اس طرح لکھیا ہویا وی استعمال ہوندا اے کیونکہ پنجابی لہجے وچ اسی عموما اردو لہجے آلا طعنے نئیں کہندے۔۔تھوڑا لمکا کے تئنے کہندے آں۔۔ باقی تسی کہیا کہ او آیت دے الفاظ نیں بالکل تسلیم۔۔عربی وچ لکھے جاندے تے بہتر سی۔۔لیکن جیویں اسیں انگلش لفظ school نوں اسکول لکھ دیندے آں اسے طرح جد اسی اس نوں کسے پنجابی لہجے وچ کہیئے تے اے الفاظ ذرا کھول کے لکھن نال صمن بکمن وی ہو جاندے نیں۔۔ مقصد صرف آسانی نال پڑھن تے عربی لہجے وچ نہ لکھن دا اے۔۔ویسے اے کلام میں اک سائٹ تو لے کے شئیر کیتا اس واسطے اے تبدیلی میں نئیں کیتی بس میں اے دسن دی کوشش کر رہی کہ میں اس نوں کس طرح سمجھ کے اسے طرح ای رہن دتا۔۔باقی بہت شکریہ تہاڈا اس طرف توجہ دلوان دا :)
 

اوشو

لائبریرین
میں تہاڈے وچاراں نال تھوڑا جیہا اختلاف کراں گا۔ ایتھے گل بولن دی نہیں لکھن دی ہو رہی اے۔ طعنے نوں تئنے میرے پڑھن چ کدھرے نئیں آیا لیکن جو گل تسی کر رہے او ، ایس صورت وچ ممکن اے کہ کلام نوں شاہ مکھی دی بجائے گرمکھی چ لکھیا جائے ۔ کیوں کہ گرمکھی دی بنیاد لکھت نالوں زیادہ اکھراں دی ادائیگی تے رکھی گئی اے ۔ "ت" تے "ط" واسطے گرمکھی وچوں اکو اکھر ""ورتیا جاندا اے جیہڑا "ت ،ط" دی آواز دیندااے تے ایس نوں "تتا" بولیا جاندا اے۔ ایسے طرح "س"، "ث" ، ص" تے واسطے وی اکو اکھر ورتیا جاندا اےجس نوں "" لکھیا جاندا اے تے "سسا" پڑھیا جاندا تے ایہہ اکھر "ث،س،ص" دی آواز واسطے استعمال ہوندا اے۔
نیٹ تو تھوڑی جیہی کھوج کیتی تے پتا لگیا جس ویب سائیٹ توں تسی ایہہ کلام لیا اے او اصل وچ گرمکھی دی ہی ویب سائیٹ اے تے جس طرح ساڈے ول گرمکھی جانن والے کجھ بندے ہے نیں اسی طرح انڈین پنجاب وچ شاہ مکھی نوں سمجھن والے پنجابی وی لبھ جاندے نیں۔ جس نے ترجمہ کیتا اے لگدا اے اوہ شاہ مکھی نوں زیادہ نہیں سمجھدا سی ایس پاروں اوس املاء نالوں ادائیگی تے زیادہ زور دتا۔ تے "ط" تے "ت" وچ فرق نہیں رکھیا۔ اسی طرح "عمیٌ" وچ "ع" تے "ا" دا فرق نہیں رکھیا تے "دوپیش" دی آواز لفظ دے آخر تے "ن" لگا کے پوری کر دیتی۔ ایہہ وی گرمکھی دی ہی صفت اے کہ "دوزبر" ، "دوپیش" تے "دوزیر" واسطے وکھریاں علامتاں نہیں بلکہ اکھر نال ہی اوہناں دی ورتوں لکھی جاندی اے۔
تسی ایس لنک تو کلام لیا اے؟
http://www.punjabi-kavita.com/KafianBabaBullheShahShahmukhi.php
تے ایس لنک دے ایہہ کلام ویکھو
http://www.sufianakalaam.com/Baba Bhulay Shah.php?name=عشق اساں نال کہی کیتی لوک مریندے طعنے&page=4

آپس دی گل اے میں "سمن" نوں عدالتی "سمن" سمجھیا تے "امین" نوں "امین فہیم" والا :(
ہسدے وسدے رہو :)
غدیر زھرا
 

غدیر زھرا

لائبریرین
میں تہاڈے وچاراں نال تھوڑا جیہا اختلاف کراں گا۔ ایتھے گل بولن دی نہیں لکھن دی ہو رہی اے۔ طعنے نوں تئنے میرے پڑھن چ کدھرے نئیں آیا لیکن جو گل تسی کر رہے او ، ایس صورت وچ ممکن اے کہ کلام نوں شاہ مکھی دی بجائے گرمکھی چ لکھیا جائے ۔ کیوں کہ گرمکھی دی بنیاد لکھت نالوں زیادہ اکھراں دی ادائیگی تے رکھی گئی اے ۔ "ت" تے "ط" واسطے گرمکھی وچوں اکو اکھر ""ورتیا جاندا اے جیہڑا "ت ،ط" دی آواز دیندااے تے ایس نوں "تتا" بولیا جاندا اے۔ ایسے طرح "س"، "ث" ، ص" تے واسطے وی اکو اکھر ورتیا جاندا اےجس نوں "" لکھیا جاندا اے تے "سسا" پڑھیا جاندا تے ایہہ اکھر "ث،س،ص" دی آواز واسطے استعمال ہوندا اے۔
نیٹ تو تھوڑی جیہی کھوج کیتی تے پتا لگیا جس ویب سائیٹ توں تسی ایہہ کلام لیا اے او اصل وچ گرمکھی دی ہی ویب سائیٹ اے تے جس طرح ساڈے ول گرمکھی جانن والے کجھ بندے ہے نیں اسی طرح انڈین پنجاب وچ شاہ مکھی نوں سمجھن والے پنجابی وی لبھ جاندے نیں۔ جس نے ترجمہ کیتا اے لگدا اے اوہ شاہ مکھی نوں زیادہ نہیں سمجھدا سی ایس پاروں اوس املاء نالوں ادائیگی تے زیادہ زور دتا۔ تے "ط" تے "ت" وچ فرق نہیں رکھیا۔ اسی طرح "عمیٌ" وچ "ع" تے "ا" دا فرق نہیں رکھیا تے "دوپیش" دی آواز لفظ دے آخر تے "ن" لگا کے پوری کر دیتی۔ ایہہ وی گرمکھی دی ہی صفت اے کہ "دوزبر" ، "دوپیش" تے "دوزیر" واسطے وکھریاں علامتاں نہیں بلکہ اکھر نال ہی اوہناں دی ورتوں لکھی جاندی اے۔
تسی ایس لنک تو کلام لیا اے؟
http://www.punjabi-kavita.com/KafianBabaBullheShahShahmukhi.php
تے ایس لنک دے ایہہ کلام ویکھو
http://www.sufianakalaam.com/Baba Bhulay Shah.php?name=عشق اساں نال کہی کیتی لوک مریندے طعنے&page=4

آپس دی گل اے میں "سمن" نوں عدالتی "سمن" سمجھیا تے "امین" نوں "امین فہیم" والا :(
ہسدے وسدے رہو :)
غدیر زھرا
جی بھیا جی میں اسے سائٹ تو کلام لیا سی۔ بہت شکریہ میری معلومات وچ یقینا بہت اضافہ ہویا اے :) میں تہانوں دسیا سی ناں کہ میں اپنے آپ نوں مطمئن کرن واسطے او دلائل دتے سی لیکن یقینا میرے بھرا دے دلائل زیادہ ٹھیک نیں :)
 
Top