اگر کسی نے ہنسا تو اسے پا کستان بھیج دیا جائےگا

فلسفی

محفلین
میں نے بس پوری بات نقل کر دی ہے۔ مذکورہ اقتباس سے میں بھی اتفاق نہیں رکھتا۔

رہی بات دو قوموں والی، تو میرے مطالعے نے مجھے اس نتیجے پر پہنچایا ہے کہ (اِس زمانے میں) دونوں ہی جانب والے ایک دوسرے کے موقف کو سمجھنے کی کوشش نہیں کرتے۔ ایک جملہ شاید کچھ حد تک آپ کی غلط فہمی دور کر دے:

ہمیں معلوم ہونا چاہیے کہ ہمارے حدود کیا ہیں، ہم انضمام کبھی نہیں کریں گے ہم اتحاد و اشتراک کے قائل ہیں انضمام کے نہیں، اور یہ جو احساس و شعور ہے کہ کس حد تک ہم ساتھ دیں گے اور کن حدود کے آگے ہم ایک انچ نہیں بڑھیں گے یہ بغیر علماء کی قیادت کے سنبھالا نہیں جا سکتا۔ (خلیل الرحمٰن سجاد نعمانی دامت برکاتہم)

یہ بھی اس لیے کہہ دیا کیونکہ میں آپ کو اپنی ہی طرح معتدل مزاج سمجھتا ہوں۔ دوسروں کو لڑنے دیں۔
بلکہ کہیں تو ہم دونوں مل کر ایک دوسرے سے اپنے اپنے نظریات انباکس میں شیئر کر کے کسی نتیجے پر پہنچنے کی کوشش کرتے ہیں۔ :)
میں آپ سے متفق ہوں، مجھے لگا کہ آخری پیراگراف میں شاید آپ کے الفاظ ہیں۔ غلطی فہمی کے لیے معذرت۔
 

فاخر

محفلین
خوشى كى بات ہے کہ یہ لڑی مزاح کے بعد تندی گفتار اور پھر اس کے بعد خالصتاً علمی و تاریخی بنتا جارہا ہے ۔ اللہ کرے اور بھی زیادہ ۔ :in-love::in-love::in-love::in-love: بھائی فلسفی نے جو ارشاد فرمایا ہے کہ ہمیں اس پر لازمی طور پر خیال رکھنا ہوگا۔ کیوں کہ یہ اکابر ہمارے ہیں ان کےنظریات اور افکار غلط ہوسکتے ہیں ؛کیوں کہ یہ ان کا سوئے اجتہادی ہے اور ہم اجتہادی غلطی پر ’’نکیر ‘‘ کرنے والے کون ہوتے ہیں۔؟
ہمیں ان چیزوں کو درکنار کرکے ایک ایسی راہ تلاش کرنی چاہیے جن سے برصغیر کے مسلمانوں کا اقبال بلند ہو۔
 
خوشى كى بات ہے کہ یہ لڑی مزاح کے بعد تندی گفتار اور پھر اس کے بعد خالصتاً علمی و تاریخی بنتا جارہا ہے ۔ اللہ کرے اور بھی زیادہ ۔ :in-love::in-love::in-love::in-love: بھائی فلسفی نے جو ارشاد فرمایا ہے کہ ہمیں اس پر لازمی طور پر خیال رکھنا ہوگا۔ کیوں کہ یہ اکابر ہمارے ہیں ان کےنظریات اور افکار غلط ہوسکتے ہیں ؛کیوں کہ یہ ان کا سوئے اجتہادی ہے اور ہم اجتہادی غلطی پر ’’نکیر ‘‘ کرنے والے کون ہوتے ہیں۔؟
ہمیں ان چیزوں کو درکنار کرکے ایک ایسی راہ تلاش کرنی چاہیے جن سے برصغیر کے مسلمانوں کا اقبال بلند ہو۔
ماشاءاللہ ۔
آپ کا یہ انداز گفتگو اور شائشتہ لب لہجے آپ کی شخصیت کی خوبصورت میں مزید دلکشی پیدا کر رہا ہے ۔آپ سے ہماری یہی درخواست اور فرمائش ہے کہ آپ اس اسلوب کو ہمیشہ کے لیے اپنالیں ۔انداز اگر طالب علمانہ ہو گا تو وہ ہمیشہ عزت و توقیر کا باعث بنے گا۔
جزاک اللہ خیرا اجر کثیرا۔
 

جاسمن

لائبریرین
حیرت اس بات پر ہوتی ہے کہ جو لوگ دین کی بنیاد پر پاکستان کے قیام کے حامی ہیں۔ اور وطن پرستی کو برا سمجھتے ہیں وہی لوگ آج "سب سے پہلے پاکستان" کا نعرہ بلند کرتے ہیں۔ منافقت کی انتہا ہے کہ جب کشمیر یا فلسطین کے مسلمانوں کے کرب اور درد کی بات کی جائے تو کہتے ہیں کہ ہم نے ٹھیکہ لے رکھا ہے مسلمانوں کا ۔۔۔ لیکن جب اپنے مفاد کی بات ہو تو "پاکستان کا مطلب کیا، لا الہ الا اللہ"۔

میرے نزدیک اس وقت کے سیاسی اختلاف کو غلط رنگ دیا گیا۔ دونوں اطراف کے اکابرین کی نیت پر شک کرنا مناسب نہیں۔ دونوں اطرف کے لوگوں نے اپنے تئیں مسلمانان ہند کے لیے بہتر ہی سوچا تھا۔ لیکن ہوا وہی جو اللہ پاک کو منظور تھا۔ اب ستر سال بعد ہم جیسے کج فہم اگر اٹھ کر کسی ایک فرد پر اعتراض کریں تو وہ انتہائی نامناسب ہے۔

اقبال مرحوم ہوں یا مولانا مدنی دونوں ہی انسان تھے۔ لیکن میرے نزدیک دونوں کی نیت پر شک نہیں کیا جاسکتا۔ ہم برصغیر کی اکابرین کی بات کر رہے ہیں جبکہ ایسے بدبخت بھی دنیا میں موجود ہیں جو اپنی "جہالت" کی دھاک بٹھانے کے لیے صحابہ اکرام رضوان اللہ اجمعین کے آپسی اختلاف پر بھی زبان درازی کرنے باز نہیں آتے۔ مجھے اپنے استاد کی وہ بات ابھی تک یاد ہے جب میں نے صحابہ اکرام رضوان اللہ اجمعین کے ایک اختلاف کے متعلق سوال کیا تو استاد جی نے فرمایا "اپنی زبانوں کو لگام دو"۔ یہ نہ ہو کہ ایمان سے جاتے رہو۔ لہذا پسند نا پسند اپنی جگہ لیکن اکابرین کے بارے میں احتیاط ہی بہتر ہے۔

اللہ پاک ہم سب کو سمجھ عطا کرے۔ آمین۔

متفق
 

شکیب

محفلین
انداز اگر طالب علمانہ ہو گا تو وہ ہمیشہ عزت و توقیر کا باعث بنے گا۔
جواب:
مجھے اسی نصیحت سے کلفت ہے! بھائی ! اس طرح کی نصیحت ان کے لیے ہے جو کسی کا شاگرد ہو میں کسی کا شاگرد نہیں جو کسی کے ادب و پاس کا لحاظ رکھوں؟
صحیح ہے افتخار بھائی؟
 
Top