تلاشِ مسرت

راحیل فاروق نے 'آپ کی تحریریں' کی ذیل میں اس موضوع کا آغاز کیا، ‏فروری 16, 2017

  1. راحیل فاروق

    راحیل فاروق محفلین

    مراسلے:
    1,324
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Psychedelic
    جی، بھائی۔ ربِ کائنات کے فرمان کے مطابق تو اطمینان اس کے ذکر میں ہے بس۔
    اور یاد ہے نا آپ کو؟ ہمارا دعویٰ ہے کہ آپ مشکل فلسفے سمجھ بغیر بھی ایسی باتیں کر سکتے ہیں کہ بندہ جھوم جھوم جائے!
    یہ رسیدیں ہم نہاں خانۂِ دل کی دیواروں پر لٹکائے رکھتے ہیں۔
    شکریہ، آقا۔
    عنایت۔
    میں جہاں تک سمجھا ہوں دنیائے دوں کی کوئی بھی بات دل خوش کن فریب سے زیادہ کچھ نہیں۔
    یہی باشعور فطرت میرا خدا ہے۔
    تیرے سوا بھی ہم پہ بہت سے ستم ہوئے!
    جزاک اللہ، مسیحا!
    بہت شکریہ، عثمان بھائی۔
    آداب، بھائی۔ آپ نے تعارف نہیں کروایا؟
    بہترین قاری!
    جی، یاز بھائی۔ بلکہ زیادہ تر آگے پڑی ہوتی ہیں۔ پیچھے والیوں کو تو گولی ماریے!
    لیکن یہ ادراک بڑی اتھل پتھل کے بعد نصیب ہوتا ہے، بھائی۔
    بہت شکریہ، بہنا۔ خوش رہیں۔
    کیا ہی کہنے!
    مرضی آپ کی!
    زبردست، چوہدری صاب۔ اخیر کر دتی جے!
    ابیقورس نے اس مسئلے کے اس حصے پر اپنی تمام تر توجہ مبذول رکھی تھی جس کی جانب چوہدری صاحب نے اشارہ فرمایا ہے۔
    مسرت کو تو اخلاقیات کے اہدافِ ثلاثہ میں حسن اور خیر کے ساتھ جگہ ملتی آئی ہے۔ حصولِ مسرت کا البتہ جو ڈھنگ فیلسوفِ موصوف نے اپنایا وہ اتنا دلکش ہے کہ آج تک بوہیمئن ازم کی صورت میں اس کی باقیات مل جاتی ہیں۔
    مابعد الطبیعیات کی دلدل میں سے دو لوگ اچھے نکلے۔ ایک کانٹ جس کے ہاں فلسفے کا جواز بہرحال رہا۔ دوسرا کونت (Comte) جس کی ایجابیت پسندی نے تعقل پر بےجا پابندیاں عائد کر کے محض پیکرِ محسوس کو اپنی تگ و تاز کا محور بنایا۔ سائنس کی موجودہ روش سب سے زیادہ کونت ہی کی مرہونِ منت ہے۔
    رہی فلسفے کے سوختنی ہونے کی بات، تو آپ کے منہ میں گھی شکر۔ خدا نے ہر انسان کو پیغمبر نہیں بنایا مگر ہر ایک کو کم یا زیادہ فلسفی ضرور بنایا ہے۔ اس سے زیادہ اس علم کی اہمیت کیا ہو سکتی ہے؟
    جزاک اللہ، نوید بھائی!
     
    • دوستانہ دوستانہ × 7
    • پسندیدہ پسندیدہ × 4
    • زبردست زبردست × 1
  2. عبدالقیوم چوہدری

    عبدالقیوم چوہدری محفلین

    مراسلے:
    12,052
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Relaxed
    سربازار لائیں جائیں تاکہ مناسب خاطر مدارت فرمائی جا سکے۔
    :battingeyelashes:
     
    • پر مزاح پر مزاح × 2
  3. عبدالقیوم چوہدری

    عبدالقیوم چوہدری محفلین

    مراسلے:
    12,052
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Relaxed
    ویسے کل عنوان پڑھ کر مجھے ایک مسرت بی بی بہت یاد آئیں تھی، جو عرصہ پانچ سال سے میں گواچی بیٹھا ہوں اور باوجود کوشش کے مل نہیں پا رہیں۔:sad3: میں سمجھا شاید آپ بھی کسی ایسی مسرت بی بی کی تلاش میں ہیں۔ :tongueout:
     
    • پر مزاح پر مزاح × 4
  4. محمد ریحان قریشی

    محمد ریحان قریشی محفلین

    مراسلے:
    1,372
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Devilish
    متفق۔
    دنیائے دوں پر ہی کیا موقوف :)
    فطرت نے یہ انتخاب trial and error کے ذریعے کیا، اللہ کی مرضی ہے۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  5. محمد وارث

    محمد وارث لائبریرین

    مراسلے:
    19,979
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Depressed
    اس مسرت کو کوئی 'شاہین' لے گیا ہوگا :)
     
    • پر مزاح پر مزاح × 4
  6. La Alma

    La Alma محفلین

    مراسلے:
    1,326
    شاہین میں اتنی تاب کہاں کہ کوہِ گراں اڑا لے جا سکے .
     
    • پر مزاح پر مزاح × 3
  7. عبدالقیوم چوہدری

    عبدالقیوم چوہدری محفلین

    مراسلے:
    12,052
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Relaxed
    :unsure:
     
  8. محمد وارث

    محمد وارث لائبریرین

    مراسلے:
    19,979
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Depressed
    شاہین نہ سہی، نذیر سہی۔
     
    • پر مزاح پر مزاح × 3
  9. نوید ناظم

    نوید ناظم محفلین

    مراسلے:
    808
    محترمہ نور سعدیہ شیخ آپ نے ناپسندیدگی کا اظہار کیا، ظاہر ہے کہ ہر انسان کے پاس حق ہے کہ وہ کسی کی رائے کو یکسر مسترد کر دے۔۔۔۔ ہاں! یہ اچھا رہے گا کہ نا پسند کرنے کی کچھ وجوہات کو بیان کر دیا جائے، تا کہ سوچ کے نئے زاویے ہمارے علم میں بھی آ سکیں۔
     
    آخری تدوین: ‏فروری 17, 2017
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
    • دوستانہ دوستانہ × 1
  10. نور سعدیہ شیخ

    نور سعدیہ شیخ محفلین

    مراسلے:
    4,345
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Asleep
    معذرت ! مجھے معلوم ہی نہیں کہ میں نے ناپسندیدہ قرار دیا ہے ! موبائل سے جانے کیسے کلک ہوا ۔ میرے پاس سوچ کا محور نہیں ہے تو زاویہ کیسے بنے گا ! آپ نے اچھا کیا پوچھ لیا ! سلامت رہیے
     
    • دوستانہ دوستانہ × 2
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
  11. راحیل فاروق

    راحیل فاروق محفلین

    مراسلے:
    1,324
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Psychedelic
    آپ درست سمجھے۔ مضمون تو بس ایک استعارہ ہے۔
    جی بالکل۔ ویسے اطلاعاً عرض ہے کہ نہ مجھے آواگون سے انکار ہے نہ جنات تجری من تحتہا الانہار سے۔ اگلے جہان کی ماہیت تو اگلے جہان ہی میں معلوم ہو گی۔ اس کی بابت یہاں گفتگو کرنا ایسا ہی ہے جیسے پہلی جماعت کے بچے پی ایچ ڈی کے نصاب کی نوعیت پر جھگڑ پڑیں۔
    غیرمتفق۔ فطرت پر سعی و خطا کی تہمت مجھے صریح غیرمنطقی معلوم ہوتی ہے۔ مثلاً سعی و خطا کے طریقے میں آپ ٹھوکر کھانے کے بعد دستورِ سابق سے رجوع (revert) لایا کرتے ہیں۔ مگر فطرت میں پیچھے مڑ کر دیکھنے کا رجحان نہیں۔ یہ ایک خطی (linear) روش پر گامزن رہتی ہے۔
    میرا خیال ہے اس معاملے میں ہمارے پاس اقدارِ مشترک کا فقدان ہونے کی وجہ سے مغالطہ (Equivocation) پیدا ہو سکتا ہے۔ اگر اس گفتگو کو جاری رکھنا مقصود ہے تو بہتر ہو گا کہ آپ فطرت میں سعی و خطا کی کوئی مثال محض اشارتاً نہیں بلکہ واضح طور پر بیان فرمائیں۔ میں بھی تو دیکھوں میرے خدا نے کہاں کہاں کیا کیا نیا سیکھا ہے۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 2
    • متفق متفق × 1
  12. طاہر احمد خان

    طاہر احمد خان محفلین

    مراسلے:
    40
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Amused
    جناب میں شوق کے اعتبار سے گرافک ڈیزائنگ کرتا ہوں، جناب تابش صدیقی کے بھائی سے پیشہ وارانہ اور دوستانہ روابط استوار رہے،
    نیم سرکاری اور پرائیوٹ اداروں میں سنہ 2003 سے 2014 تک مختلف عہدوں پر ذمہ داریاں نبھانے کے بعد (خاص کر شادی خانہ آبادی کے بعد) فی زماں اسٹیشنری کا کاروبار کر رہا ہوں۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 3
  13. محمد ریحان قریشی

    محمد ریحان قریشی محفلین

    مراسلے:
    1,372
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Devilish
    3. Natural selection is retrospective and cannot predict the future.
    - the “backward looking” nature of selection causes every generation to reflect the effects of previous generations.
    - in the first lecture, we learned that an AIDS patient taking AZT creates an environment for the HIV virus that strongly selects drug-resistant genotypes.
    - the viral population thus evolves to become dominated by drug-resistant genotypes.
    - if the patient stops taking AZT, the evolutionary process will actually reverse and AZT susceptible genotypes will again predominate.
    - why?
    - because in the new AZT-free environment, genotypes that replicate well in the presence of AZT are out competed by genotypes that have a pol gene that lack the mutation at the active site producing resistance.

    :source:bio.classes.ucsc.edu/bio175/lecturenotes/W10_lecture5.doc
     
    • زبردست زبردست × 1
  14. راحیل فاروق

    راحیل فاروق محفلین

    مراسلے:
    1,324
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Psychedelic
    I already knew you were going to quote voluntary or semi-voluntary instances from the biosphere. But I believe this is a very limited and fundamentally erratic vision of nature in our context.
    Life cannot be, and should not be, considered a part of nature. There is a solid ground for us to exclude it. Life always involves more or less volition on part of the living beings. The instinct of survival is a clear indication of this subtle conscious at almost all strata of life. The power of intent or Will, whether conscious or unconscious, should be regarded as a reaction to nature rather than extension. To be clear, life in all forms is essentially a rebellion to nature.
    Since I already suspected that we might have some fallacy at play, it's good that you have clearly expressed what you mean by nature. I guess it's my turn now.
    I take nature to be the sum of all the rules and regulations that govern whatever is happening in the universe. Simple as that. This is more or less the same thing that Greek philosophers used to call the "Mind of God."
    Now, living things do have a connection to nature but that is more of a passive kind than active. Hence,, our discussion will certainly be more fruitful if we quote instances and references from the world of physics rather than biology.
     
    آخری تدوین: ‏فروری 17, 2017
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
    • زبردست زبردست × 1
  15. ظہیراحمدظہیر

    ظہیراحمدظہیر محفلین

    مراسلے:
    1,489
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Busy
    راحیل بھائی اگرچہ ڈاکٹروں نے ثقیل اشیاء سے سخت پرہیز بتایا ہے لیکن پھر بھی آپ کا نام دیکھ کر ادھر آگیا ۔ بھئی یہ تو نہ صرف ثقیل ہے بلکہ اب کچھ کچھ بادی بھی ہوتا جارہا ہے ۔ :):) :)
    راحیل بھائی یاد رہے اب اگلی دفعہ نثر کی نہیں بلکہ غزل کی باری ہے ۔ کچھ ہمارا بھی خیال رکھئے ۔ :):):)
     
    • پر مزاح پر مزاح × 4
  16. ظہیراحمدظہیر

    ظہیراحمدظہیر محفلین

    مراسلے:
    1,489
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Busy
    مزاح برطرف ، راحیل بھائی بہت اچھا مضمون لکھا ہے ۔ موضوع اور قلم پر آپ کی گرفت ہمیشہ ہی قابلِ رشک ہوتی ہے ۔ میری خواہش ہے کہ آپ اپنے بلاگ اور اس محفل کے علاوہ بھی اپنی تحریروں کو کہیں شائع کروائیں ۔ اگر پاکستان میں اب بھی کچھ موقر ادبی رسائل باقی ہیں تو ان سے ضرور رابطہ کیجئے ۔
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1
    • دوستانہ دوستانہ × 1
    • متفق متفق × 1
  17. محمد ریحان قریشی

    محمد ریحان قریشی محفلین

    مراسلے:
    1,372
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Devilish
    Does your definition of nature assume that free will exists?
     
    آخری تدوین: ‏فروری 17, 2017
    • پر مزاح پر مزاح × 1
  18. راحیل فاروق

    راحیل فاروق محفلین

    مراسلے:
    1,324
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Psychedelic
    چونکہ ہم نے تازہ تازہ حیاتیاتی موضوعات سے اجتناب کی قسم کھائی ہے اس لیے ہم اس بادی کی بجائے آتشی سے تعبیر کریں گے۔ :LOL::LOL::LOL:
    بہت شکریہ، بھائی۔ مجھے ڈر لگتا ہے جرائد سے۔ خیر، اب لگتا ہے کرنا ہی پڑے گا۔
    چونکہ میں ایک جاہل انسان ہوں اس لیے آپ سے یہ پوچھنے سے نہیں ڈرتا کہ آپ کہاں کہاں چھپے ہیں بھلا؟ :):):)
    یہ آپ جرائد سے میری سفارش کر رہے ہیں یا مجھ سے جرائد کی؟ :idontknow::idontknow::idontknow:
    There is no such assumption inherent in this definition as far as I know.
    Free Will, as a reaction to the monotony of universal law, has not evolved by itself but seems to be a deliberate insertion into the system. A Hadith-e-Qudsi describes this event as the Will of Nature (God) to manifest itself.
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 2
  19. محمد وارث

    محمد وارث لائبریرین

    مراسلے:
    19,979
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Depressed
    سب سے پہلے تو آپ سے ایک درخواست کہ براہِ کرم مراسلوں کا الگ الگ اقتباس لیا کریں، خاص طور اس صورت میں کہ جب ایک مراسلے میں آپ نے پھلجڑی کا جواب دیا ہو اور ساتھ ہی کوئی پٹاخہ بھی پھوڑا ہو، عجب سا ملغوبہ بن جاتا ہے۔ تشکر کے تھریڈز میں تو یہ چل جاتا ہے لیکن سنجیدہ مباحث میں عجب کوفت ہوتی ہے۔ اس کے کئی ایک اور بھی فوائد ہیں، مثلاً نوٹس ملنے پر اپنے مراسلے کا جواب علیحدہ مراسلے کی صورت میں آسانی سے مل جاتا ہے لمبا اسکرول کرنے اور نظریں گاڑ کر ڈھونڈنا نہیں پڑتا۔ جواب الجواب کی صورت میں آپ کے مراسلے میں سے مطلوبہ حصے کا اقتباس لینے کے لیے طویل کتر بیونت کی کوفت نہیں اٹھانی پڑے گی، اور مزید برآں کے آپ کے مراسلے کو "مناسب" ریٹنگ دینے میں آسانی رہے گی :)

    موجودہ سائنسی روش پر سب سے زیادہ اثر فرانسس بیکن کا ہے۔ اسے اگر بابائے فلسفۂ سائنس کہا جائے تو غلط نہیں ہے۔ بیکن سے پہلے تو نیچرل فلاسفر (سائنسدان) یہ تجربہ کرنا بھی گوارہ نہیں کرتے تھے کہ عورتوں کے منہ میں بھی بتیس دانت ہی ہوتے ہیں یا کہ کم ہوتے ہیں جیسا کہ بابا ارسطو فرما گئے تھے۔ تجرباتی نتائج پر اصول اخذ کرنے کے بیکن کے فلسفے نے ہی صحیح معنوں میں جدید فلسفۂ سائنس کی بنیاد رکھی ہے۔ بیکن اور Comte کے درمیان والی دو سوا دو صدیوں میں اور بھی کئی نام اس فکر کے حوالے سے اہم ہیں۔

    اور ایک بات پھر دہراؤں گا کہ فلسفۂ مسرت اور غم پر کوئی بھی سنجیدہ مضمون ایپی کیورس کے ذکر کے بغیر ادھورا ہے۔
     
    آخری تدوین: ‏فروری 18, 2017
    • پسندیدہ پسندیدہ × 4
    • معلوماتی معلوماتی × 1
    • متفق متفق × 1
  20. محمد ریحان قریشی

    محمد ریحان قریشی محفلین

    مراسلے:
    1,372
    جھنڈا:
    Pakistan
    موڈ:
    Devilish
    I think that free will is just an illusion. Physical laws govern everything and any small change in physical laws will completely change the universe or it may even cease to exist. Physical laws aren't beyond comprehension hence it refutes the religious argument that God is something we cannot comprehend.
    Every religion , religious book exists due to these physical laws there's no reason to believe that any of them is right.
    If the physical laws are indeed God what makes them fair? How any change in them could make them unfair? Physical laws do not qualify for the qualities religions see in their God.
     
    • پسندیدہ پسندیدہ × 1

اس صفحے کی تشہیر